اخبار روز

زلزله اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی پس از انتشار تصاویر اسیران اسرائیلی – بلادنیوز

  • زلزله اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی پس از انتشار تصاویر اسیران اسرائیلی – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به بلادنیوز، «منصور براتی»، پژوهشگر حوزه رژیم صهیونیستی در ویدئویی تحلیلی، به بررسی پیامدهای انتشار فایل ویدئویی از سه تن از اسیران اسرائیلی پرداخته است.

     به نظر براتی این رویداد یک زلزله اجتماعی در اسرائیل به راه انداخت و احساسات صهیونیست‌ها را علیه کابینه نتانیاهو تحریک کرد.

     

    .

     

    در این ویدئو یکی از زنان صهیونیست دربند گروه های مقاومت با لحنی بسیار تند از نتانیاهو درخواست می کند که شکست را بپذیرد و هرچه سریع تر برای آزادی اسیران اقدام کند.

     

    .

     

     بسیاری از ساکنان سرزمین های اشغالی پس از انتشار این ویدیو خواستار در اولویت قرار گرفتن آزادی اسیران و توقف عملیات نظامی برای دستیابی به یک توافق با حماس شدند.

     این امر به خوبی در نظرسنجی های اخیر هویداست، درحالی که در نظرسنجی روزنامه معاریو در روزهای اول جنگ تمایل صهیونیست ها برای حمله زمینی به غزه 65 درصد بود اما با گذشت چند روز و مشخص شدن تعداد زیاد اسیران این تمایل به 49 درصد کاهش پیدا کرده است.

     در چنین شرایطی کابینه نتانیاهو که همزمان آزادی اسیران و پیشروی زمینی در غزه را دنبال می کند با تنگناهای زیادی روبه روست.

    یک قرص نان و یک لیوان آب، حداکثر سهم روزانه هر کودک فلسطینی از کمک‌های بین المللی به غزه/گزارش اختصاصی
    «حی الرمال»، قلب اقتصادی غزه، از حرکت باز می‌ایستد!/گزارش اختصاصی

     بی بی از یکسو باید ضربه ای که اسرائیل در آغاز جنگ خورده را جبران کند و از سوی دیگر باید 230 اسیر اسرائیلی را از بند حماس رها سازد که این هدف ها آشکارا با هم تناقض دارند.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا