اخبار روز

آمار ورودی و خروجی نیروی کار کشور در یک سال / بیش از یک میلیون نفر بیکار شدند – بلادنیوز

  • آمار ورودی و خروجی نیروی کار کشور در یک سال / بیش از یک میلیون نفر بیکار شدند – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از تجارت‌نیوز، بررسی‌ آمارهای جریان نیروی کار از پاییز ۱۴۰۰ به پاییز ۱۴۰۱ که توسط مرکز آمار انتشار یافته، اطلاعات کاملی درباره جابه‌جایی نیروی کار در بخش‌های مختلف اقتصادی ارائه می‌دهد.

    فرشاد مومنی اقتصاددان گفت: داده‌های جریان کار همه آمارهای ورودی و خروجی نیروی کار و تغییر وضعیت نیروی کار بین ۲ دوره را ارائه کرده و به وسیله آن می‌توان پویایی بازار کار را بررسی کرد. این اطلاعات برای سیاستگذاران و ناظران اجرای برنامه‌های اقتصادی اهمیت بالایی دارد، زیرا زمانی که یک راهبرد اشتغالزایی اجرایی می‌شود، بررسی عملکرد آن ضروری است.

    بخش‌های عمده فعالیت اقتصادی شامل بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات است. این گزارش تغییرات ایجادشده در این بخش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

    بیشترین خروجی نیروی‌کار از کدام بخش‌ها بودند؟

    بیشترین درصد خروج افراد شاغل در بخش‌های عمده فعالیت اقتصادی از پاییز ۱۴۰۰ به پاییز ۱۴۰۱ در بخش صنعت بوده است و ۱۶/۷ درصد از افراد شاغل از بخش صنعت خارج شده‌اند. در آمار سال گذشته مشاهده می‌شود میزان شاغلان بخش صنعت در پاییز ۱۴۰۰ معادل با ۸ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۱۱۳ نفر بوده که از این میزان یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۲۴۰ نفر اشتغال در این بخش را ترک کرده‌اند.

    میزان خروج شاغلان از بخش کشاورزی طبق این آمارها برابر با ۵۵۵ هزار و ۳۶۰ نفر و در بخش خدمات یک میلیون و ۱۸۵ هزار و ۵۳۶ نفر بوده است.

    به عبارت دیگر در صنعت بیشترین خروج شغل در میان بخش‌های دیگر ثبت شده که می‌تواند دلایل عمده‌ای داشته باشد. برخی معتقدند در یک سال گذشته وضعیت صنعت مسیر رو به جلویی نداشته که دلایل مختلفی از جمله عدم رفع تحریم‌های اقتصادی و عدم سرمایه‌گذاری در بخش صنعت می‌توانند دراین موضوع اثرگذار باشند

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا