اخبار روز

احضار دیپلمات‌های آمریکا، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه جمهوری آذربایجان – بلادنیوز

  • احضار دیپلمات‌های آمریکا، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه جمهوری آذربایجان – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز، کارداران آمریکا، آلمان و همچنین سفیر فرانسه امروز سه‌شنبه به طور جداگانه به وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان احضار شدند.

    بر اساس این گزارش، پایگاه خبری «ابزاس مدیا» با مشارکت سازمان‌های ثبت شده در این کشورها و همچنین سفارتخانه‌ها، عملیات مالی انجام داده است.

    گفته شده که آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا، FreedomNow، صندوق دموکراسی نو و سایر سازمان‌ها به طور غیرقانونی منابع مالی را با نقض قوانین اعطای کمک‌های بلاعوض به خاک آذربایجان منتقل کرده و به فعالیت‌های AbzasMedia کمک غیرقانونی کرده‌اند.

    بر اساس قانون جمهوری آذربایجان در مورد فعالیت‌های کمک‌هزینه و موافقت‌نامه‌های کمک‌هزینه و موافقت‌نامه‌های کمک مالی باید طبق روال مربوطه ثبت دولتی شوند و تخصیص بودجه به پروژه‌های ثبت نشده نقض قوانین این کشور است.

    در عین حال، بر اساس قانون رسانه‌های جمهوری آذربایجان، موضوع رسانه‌های داخلی مجاز به تأمین مالی افراد حقیقی یا حقوقی کشورهای خارجی و همچنین توسط مؤسسات دولتی کشورهای خارجی خاطرنشان شده که، اقدامات غیرقانونی سفارتخانه‌های کشورهای مذکور و سازمان‌های آنها در خاک کشورمان، نقض کنوانسیون روابط دیپلماتیک وین است. طرف آذربایجانی این اقدام خلاف قوانین خود را به شدت محکوم کرده و تصریح کرد که این حق محفوظ است که اقدامات مقتضی را با رعایت موازین ملی انجام دهد.

    در تاریخ 31 آبان، اولوی حسنلی، مدیر سایت «ابزاس مدیا» و سیوینج عباسوف، سردبیر آن، به موجب ماده 206.3.2 (قاچاق) قانون کیفری تحت تعقیب قرار گرفتند.

    انتهای پیام/؛

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا