اخبار روز

هفدهمین روز طوفان الاقصی|حمله پهپادی القسام به دو پایگاه نظامی اسرائیل/ صدای آژیر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد/ ضعف اطلاعاتی؛ عامل شکست صهیونیست‌ها – بلادنیوز

  • هفدهمین روز طوفان الاقصی|حمله پهپادی القسام به دو پایگاه نظامی اسرائیل/ صدای آژیر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد/ ضعف اطلاعاتی؛ عامل شکست صهیونیست‌ها – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز، درحالی که صهیونیست‌ها به دنبال راهی برای عقب‌نشینی آبرومندانه از تهدیدات خود درباره حمله زمینی به نوار غزه هستند و از عواقب فاجعه‌بار آن وحشت دارند، امروز دوشنبه رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل درخواست آمریکا مبنی بر تعویق حمله زمینی به نوار غزه تا زمان رسیدن نیروهای آمریکایی اضافی موافقت کرده است.

    بسیاری معتقدند که این یک سناریو آمریکایی-اسرائیلی برای توجیه عقب نشینی این رژیم از تهدیدات خود درباره حمله زمینی به نوار غزه است. شمار زیادی از کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست بر این باورند که اسرائیل در جنگ زمینی با غزه کار بسیار سختی دارد و متحمل خسارات سنگینی خواهد شد؛ به ویژه اینکه حماس طی سال‌های اخیر تونل‌های زیرزمینی خود در نوار غزه را بسیار توسعه داده است.

    همچنین متخصصان امور نظامی تاکید دارند که جنگ خیابانی هزینه بالایی دارد؛ به ویژه برای طرف مهاجم، چرا که از جزئیات شرایط مناطق و محله‌ها و .. اطلاعی ندارد و ممکن است به شدت غافلگیر شود.

    با ورود به هفدهمین روز عملیات طوفان الاقصی، اشغالگران امروز نیز حملات وحشیانه خود ضد مراکز غیرنظامی همچون مراکز درمانی و اماکن مذهبی نوار غزه را تشدید کرده و بعد از جنایت فجیعی که چند روز قبل در بیمارستان المعمدانی مرتکب شدند، تهدید به بمباران سایر بیمارستان‌های غزه می‌کنند.

    شانزدهمین روز طوفان الاقصی| نیروی زرهی ارتش رژیم اسرائیل در تله مقاومت فلسطین افتاد / هراس صهیونیست‌ها از رویارویی با مقاومت لبنان

    سلامه معروف رئیس دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه گفته است: توانستیم 165 هزار واحد مسکونی آسیب دیده را مورد شمارش قرار دهیم، امروز می‌توان گفت که 50 درصد از واحدهای مسکونی در نوار غزه به دلیل حملات و بمباران‌های هوایی آسیب دیده‌اند، 20 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و غیر قابل سکونت شده‌اند.

    .

    به گفته این مسئول فلسطینی، 72 ساختمان دولتی و ده‌ها تاسیسات عمومی و خدماتی در حملات اشغالگران تخریب یا به شدت آسیب دیده‌اند.

    شبکه‌های آب، برق و فاضلات هم آسیب‌های زیادی دیده‌اند، در حالی که اشغالگران همچنان به هدف قرار دادن موسسات آموزشی ادامه می‌دهند، تا به حال 176 مدرسه آسیب‌های مختلفی دیدند که 30 مدرسه دیگر قابل استفاده نیستند.

    او تاکید کرد در این حملات به 31 مسجد و 3 کلیسا نیز آسیب رسیده است.

    به گفته سلامه معروف، تعداد کلی آوارگان به حدود یک میلیون 400 هزار نفر رسید که نیمی از آنها در 220 مرکز اسکان داده شده و دیگران نیز نزد اقوام و دوستان و نیز مراکز عمومی سکنی گزیده‌اند.

     

    👈 تحولات لحظه به لحظه فلسطین را در کانال «جهان بلادنیوز» دنبال کنید.

     

    کاربران محترم تحولات مهم  دوشنبه اول آبان، هفدهمین روز «طوفان الاقصی» در اراضی اشغالی فلسطین را در این خبر دنبال کنید:

    **************************************************

    17:43- 10 تن از افسران شین بت در طوفان الاقصی کشته شدند

     آژانس اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) اعلام کرده که بیش از 10 تن از افسران شین بت در عملیات طوفان الاقصی کشته شدند.

    17:12- بی اعتمادی صهیونیست‌ها به کابینه نتانیاهو رکورد زد!

    جدیدترین نظرسنجی موسسه دموکراسی اسرائیل نشان می‌دهد بی اعتمادی به کابینه نتانیاهو پایین ترین رکورد تاریخ خود را تجربه کرده است.

     تنها 20 درصد یهودیان و 7.5 درصد عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده‌اند به این کابینه اعتماد دارند.

    16:55- نظرسنجی سرزمین‌های اشغالی: ضعف اطلاعاتی؛ عامل شکست در نبرد طوفان الاقصی

    نظرسنجی اخیر نشریه معاریو حاکی از آن است که 29 درصد ساکنین سرزمین‌های اشغالی بر این باورند که عدم برنامه ریزی‌های دقیق اطلاعاتی (ضعف اطلاعاتی) عامل وقوع شکست 7 اکتبر بوده است.

    16:49- سرایا القدس از حملات خمپاره‌ای به دو پایگاه رژیم صهیونیستی خبر داد

    سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از هدف قرار دادن نظامیان رژیم صهیونیستی در پایگاه‌های «صوفه» و «حولیت» با حملات خمپاره‌ای خبر داد.

    سرایا القدس تاکید کرد، در پاسخ به قتل عام غیرنظامیان در غزه، تجمعات نظامی اشغالگران را در این دو پایگاه هدف حملات خمپاره‌ای قرار داده است.

    16:39- ارتش اسرائیل: پهپاد ناشناس وارد آسمان حیفا شده بود

    سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل تأیید کرد که بعد از ورود پهپاد به حریم آسمان شهر بندری حیفا در شمال فلسطین اشغالی، سامانه دفاع موشکی در این شهر فعال شده و این پهپاد را رهگیری کرده است.

    بنا به ادعای ارتش اسرائیل، این پهپاد از سمت لبنان وارد فلسطین شده است.

    16:08- آمار شهدای فلسطین از 5هزار نفر فراتر رفت

    وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین آمار اعلام کرد آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار  غزه به 5087 نفر رسید که 2055 نفر از آنها کودک، 1119 نفر زن و 187 نفر سالخورده هستند. تعداد مجروحان هم به 15 هزار و 273  نفر رسیده است.

    16:00 – به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهر اشغالی حیفا و عکا و الجلیل

    منابع خبری از به صدا در آمدن آژیر هشدار در شهر اشغالی حیفا، عکا والجیل واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

    از زمان طوفان الاقصی این نخستین باری است که صدای آژیر هشدار در شهر عکا شنیده می‌شود.

    .

     

    رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که موشک‌ها از غزه به این شهرها شلیک شده است نه لبنان.

    15:53- حمله پهپادی گردان‌های القسام به دو پایگاه نظامی رژیم اسرائیل

    گردان های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که دو پهپاد انتحاری از نوع «زواری» را به سمت پایگاه‌های نظامیان صهیونیست ارسال کرده است که یکی از آن‌ها، اسکادران 107 جنگنده‌‌های “شوالیه های دم نارنجی” نیروی هوایی مستقر در پایگاه «هاتزریم» و هواپیمای دیگر مقر فرماندهی لشکر سیناء در ارتش اشغالگر، واقع در پایگاه نظامی «تسلیم» را هدف قرار داده است. فیلم لحظه ارسال پهپاد انتحاری به پایگاه‌های رژیم اسرائیل

    .

     

    15:39- حمله خمپاره‌ای به تجمع نظامیان صهیونیست در پایگاه “صوفا”

    گروهان‌های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در پایگاه نظامی صوفا هدف حمله سنگین خمپاره‌ای خود قرار داده است.

    15:11- ادعای تل‌آویو: 500 تن از نیروهای کادر حماس را در کرانه بازداشت کرده‌ایم

    ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی (17 روز اخیر)، این رژیم 800 فلسطینی «تحت تعقیب» را در کرانه باختری بازداشت کرده است که 500 تن از آن‌ها نیروهای کادر حماس هستند.

    15:00- فرود هواپیمای آمریکایی حامل تجهیزات نظامی در جنوب فلسطین اشغالی

     رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند که هواپیمای باری آمریکا که تجهیزات و مهمات نظامی حمل می‌کرد، دقایقی پیش در فرودگاه رامون واقع در نزدیکی بندر ایلات به زمین نشست.

    آمریکا پیش از این نیز تجهیزات نظامی به فلسطین اشغالی طی روزهای گذشته ارسال کرده است و  ایلات در جنوب فلسطین اشغالی به نوار غزه نزدیک است.

    14:22- وزارت بهداشت غزه: اشغالگران 23 جنایت در ساعات گذشته مرتکب شده‌اند

    وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که طی ساعات گذشته رژیم اسرائیل مرتکب 23 جنایت و کشتار شده است که در اثر آن 436 شهید شده که از این تعداد 182 نفر کودک بوده است که اغلب آن‌ها از جنوب نوار غزه بودند.

    13:59- اصابت موشک‌های مقاومت فلسطین به شهرصهیونیست نشین بئرالسبع

    گردان های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد، در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی، شهر بئرالسبع را هدف حمله راکتی خود قرار داده است.

    13:54- حمایت نماینده اتحادیه اروپا از حمله صهیونیست‌ها به غزه

    نماینده اتحادیه اروپا در روند صلح در خاورمیانه در گفت‌ؤگو با شبکه الجزیره قطر گفت که غیرنظامیان غزه به غذا، آب و سوخت نیاز دارند!

    او با ادعای اینکه «ما برای تضمین حفاظت از غیرنظامیان در غزه و جاهای دیگر فشار خواهیم آورد» در عین حال از حق رژیم اسرائیل برای حمله چه به صورت هوایی و چه به صورت زخمی دفاع کرد و گفت: واکنش اسرائیل باید با قوانین بین المللی مطابقت داشته باشد.

    13:44 – اوضاع فاجعه بار در بیمارستان الشفاء غزه؛ مداوای مصدومان کف بیمارستان

    وزارت بهداشت غزه گفت که شمار مصدومان منتقل شده به بیمارستان و مرکز درمانی الشفاء به دنبال حمله هوایی به شش خانه طی امروز آن قدر زیاد است که به دلیل نبود تخت، بسیاری از آن ها روی زمین و کف بیمارستان مداوا می‌شوند.

    گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با رهبران مقاومت فلسطین/ هنیه: جبهه مقاومت توازن راهبردی جدیدی در منطقه ایجاد کرد

     

    13:40- زخمی شدن صهیونیست‌ها در حمله موشکی تلافی‌جویانه مقامت غزه

    رسانه‌های عربی گزارش دادند که در اثر اصابت موشک‌ها و راکت‌های مقاومت غزه به منطقه بئر السبع چند صهیونیست زخمی شده‌اند.

    مقاومت غزه اعلام کرد که در پاسخ به حملات هوایی رژیم اسرائیل به مناطق مختلف غزه، منطقه بئر السبع و حومه آن را هدف حملات تلافی جویانه قرار داده است.

    13:38-وزارت بهداشت غزه: وضعیت بهداشتی در غزه فاجعه بار است

    سخنگوی وزارت بهداشت غزه در مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفت: وضعیت بهداشتی در غزه فاجعه بار است و به دلیل کمبود تخت مجروحان بر روی زمین در حال مداوا هستند.

    13:35- ایلان ماسک تیک آبی حساب “ادرعی” را حذف کرد

    ایلان ماسک در اقدامی غیرمنتظره تیک آبی حساب افیخای ادرعی از سخنگویان ارتش رژیم صهیونیستی در شبکه “ایکس” (توییتر سابق) را حذف کرد و همین اقدام با استقبال گسترده فعالان بین‌المللی در این شبکه روبرو شد.

    هنوز توضیحی درباره دلیل این اقدام ارائه نشده و ادرعی هم واکنشی تا این لحظه نشان نداده است.
     
    ادرعی در این جنگ علیه غزه پیوسته اقدام به انتشار ادعاها و اخبار دروغ کرده است و کاربران “ایکس” بارها نسبت به این ادعاها اعتراض کرده‌اند.

    13:00- آغاز توزیع سلاح در بین صهیونیست‌ها در شمال کرانه باختری

     همزمان با هشدارها درباره احتمال تکرار تنش مسلحانه در کرانه باختری، وب سایت عبری 0404 گزارش داد که 300 قبضه سلاح در بین شهرک نشینان صهیونیست در شمال کرانه باختری توزیع شده است.

    12:53- تخریب مسجد النور المحمدی در شهر غزه

    جنگنده‌های رژیم اسرائیل مسجد النور المحمدی را در محله الشیخ رضوان شهر غزه کاملا تخریب کردند.

    12:50- حماس: آمادگی مقابله با هرگونه حمله زمینی به غزه را داریم

    عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: جنون رژیم جنایتکار صهیونیستی در بمباران غیرنظامیان، نشان دهنده آشفتگی و سردرگمی فرماندهی ارتش این رژیم در مدیریت جنگ است.

    سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی افزود: مقاومت منسجم و قوی است و توانایی مدیریت جنگ را داد.

    سخنگوی حماس گفت: مقاومت آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه تجاوز زمینی به غزه را دارد.

    12:46- شلیک خمپاره از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی

    شبکه الجزیره به نقل از منابع عبری از شلیک خمپاره به سمت شهرک کیبوتس دان واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

    رسانه‌های عبری دقایقی بعد از فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک مذکور خبر دادند.

    12:41-  500 شهید در حمله صهیونیست‌ها به غزه طی 24 ساعت گذشته

    شبکه المیادین لبنان به نقل از منابع رسمی در غزه اعلام کرد که در بمباران و حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه طی 24 ساعت گذشته، بیش از 500 نفر شهید شده‌اند.

    12:34- رام الله: سایه مرگ هزاران کودک و بیمار در بیمارستان‌های غزه را تهدید می‌کند

    محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در جسله امروز کابینه گفت که سایه مرگ هزاران کودک و بیمار فلسطینی در بیمارستان‌های نوار غزه که سوختشان رو به اتمام است، تهدید می‌کند.

    12:30- القسام تجمع نظامیان صهیونیست را هدف گرفت

    گردان‌های عزالدین القسام اعلام کرد  تجمع نظامیان صهیونیستی در نزدیکی شهرک «مفکعیم» در اطراف غزه را هدف حملات راکتی خود قرار داده است.

    گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) امروز دوشنبه اعلام کرد که در پاسخ به کشتار غیر نظامیان غزه چندین موشک به شهر اشغالی «عسقلان» شلیک کرده است.

    11:25- بیش از 120 هزار صهیونیست از ترس مقاومت آواره شدند

    روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» امروز دوشنبه نوشت که بیش از 120 هزار شهرک‌نشین صهیونیست از مناطقی در مرزهای لبنان و غزه آواره شده‌اند.

    11:23- احتمال آزاد شدن اسرای صهیونیست دوتابعیتی

    روزنامه نیویورک تایمز آمریکا به نقل از یک مسئول صهیونیست نوشت که احتمالا جنبش حماس 50 نفر از اسرای صیهونیست دوتابعیتی را آزاد کند. گفتنی است که حماس دو شهروند آمریکایی را با انگیزه انسانی و دواطلبانه این هفته آزاد کرد و قصد آزاد کردن دو صهیونیست را نیز داشت که تل‌آویو حاضر به تحویل آن‌ها نشد.

    11:21- ارتش اسرائیل شمار اسرای خود را افزایش داد

    سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد 222 اسیر نظامی صهیونیست نزد  حماس و گروه‌های مقاومت غزه وجود دارد.

    11:18- هشدار ژنرال سابق صهیونیست: طوفان الاقصی در کرانه باختری تکرار خواهد شد

    ژنرال «اسحاق بریک»، از فرماندهان و ژنرال‌های سابق ارتش رژیم اسرائیل درباره حمله زمینی به غزه هشدار داد و گفت که این حمله می‌تواند یک تله و شکار بزرگ علیه صهیونیست‌ها باشد.

    او در مورد درگیری با حزب الله در جبهه شمالی نیز گفت که «اگر الان وارد غزه شویم وارد جنگ منطقه‌ای می شویم و نه فقط با حزب الله و نه فقط در شمال. جبهه ای در کرانه باختری منفجر خواهد شد. ده‌ها هزار فلسطینی مسلح در کرانه باختری به شهرک‌های یهودی نشین آنجا حمله خواهند کرد و در داخل اسرائیل احتمال حملات مشابه اعراب اسرائیل به شهرهای یهودی همجوار وجود دارد یا حداقل آن‌ها برای تظاهرات بیرون خواهند آمد.»

    11:07- بورل: اولویت فعلی ما کمک رسانی به غزه است

    جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هفدمین روز از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه گفت: درباره وضعیت غزه بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد ولی اکنون اولویت ما ارائه کمک‌های بشردوستانه است.

    مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: باید سوخت و احتیاجات مورد نیاز  را به غزه ارائه دهیم تا بیمارستان‌های غزه مجددا راه اندازی شوند.

    بورل اظهار داشت که باید به دنبال راه حل سیاسی بود، اما اکنون اولویت کمک رسانی به غزه است.

    10:55- شهادت دو فلسطینی در کرانه باختری

    وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در درگیری با نیروهای اشغالگر صهیونیستی در اردوگاه “جلازون” واقع در شمال “رام الله” دو فلسطینی شهید و 5 نفر مجروح شدند.

    نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز دوشنبه از ورودی شمالی به شهر «اریحا» و اردوگاه «عقبه جبر» واقع در جنوب اریحا یورش بردند و 9 شهروند این اردوگاه را دستگیر کردند.

    10:16- تظاهرات در اردوگاه عین الحلوه در حمایت از مردم غزه

    ساکنان اردوگاه «عین‌الحلوه» (اردوگاه آوارگان فلسطینی در صیدا واقع در جنوب لبنان) حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرده و در حمایت از مردم مظلوم غزه به خیابان آمده و راهپیمایی اعتراضی برپا کردند.

    10:21- ارتش صهیونیستی: کشته شدن 308 نیروی خود را به خانواده‌هایشان ابلاغ کردیم

    سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که تاکنون 308 نفر از نیروهای ما کشته شده است که ما به خانواده‌های آن‌ها این مسئله را ابلاغ کردیم و همچنین گفته‌ایم که 222 نفر دیگر به اسارت درآمده‌اند.

    آما رسانه‌های رژیم از کشته‌ها و زخمی‌های این رژیم در 17 روز گذشته

    رسانه‌های رژیم اسرائیل در تازه ترین آمار کشته‌ها و زخمی‌های این رژیم، اعلام کردند که 1400 کشته شده و 5400 نفر دیگر زخمی شده‌اند و علاوه بر این، 212 نفر نیز به اسارت درآمده‌اند.

    آمار کشته شدگان رژیم صهیونیستی چندین روز است که از 1400 فراتر نرفته است, رژیم صهیونیستی در نظر دارد آمار واقعی کشته شدگان خود را به طور دقیق اعلام نکند.

    9:52- اختلافات بین کابینه و وزارت جنگ رژیم اسرائیل بر سر حمله زمینی به غزه

    روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نوشت که بین نخست وزیر رژیم اسرائیل و فرمانده و مقامات ارشد این رژیم در مورد ارزیابی و برنامه ریزی و تصمیم‌گیری اختلاف دارند.

    بنا به گفته رسانه های صهیونیستی، نتانیاهو راغب به حمله زمینی به غزه حداقل در مقطع کنونی نیست و این مسئله به دلیل ملاحظات سیاسی است.

    بنا به گزارش این روزنامه عبری، نتانیاهو و یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم اسرائیل اخیرا بعدا از عملیات طوفان الاقصی روابط متشنجی دارند که این مسئله باعث شده است همکاری و اقدام مشترک بین آن‌ دو با موانعی روبه رو شود.

    9:40- بازداشت 70 فلسطینی در کرانه باختری

    نظامیان رژیم اسرائیل در حمله و یورش به مناطق مختلف در کرانه باختری در رام الله و الخلیل و اریحا، بیت لحم و طولکرم، 70 فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

    8:38- رژیم صهیونیستی تعویق حمله به غزه را به خواست آمریکا مرتبط دانست

    در حالی که گزارش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی از  اختلافات گسترده بین کابینه و وزارت جنگ رژیم اسرائیل بر سر حمله زمینی به غزه  خبر می دهند ،  رسانه های صهیونیستی تلاش دارند تعویق حمله را به درخواست آمریکا مرتبط کنند .

    رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد: “اسرائیل” با درخواست واشنگتن برای تعویق حمله زمینی به غزه تا زمان رسیدن نیروهای آمریکایی بیشتر به منطقه موافقت کرده است.

     

     

    دست و پا زدن صهیونیست‌ها برای فرار آبرومندانه از جنگ زمینی با غزه

     

    9:32-  1873کودک فلسطینی در 17 روز به شهادت رسیده‌‌اند

    وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از ابتدای تجاوز نظامی رژیم اسرائیل به نوار غزه، 1873 کودک فلسطینی در این منطقه در اثر حملات هوایی شهید شده‌اند.

    9:25- ارتش اسرائیل: 320 هدف را در مناطق مختلف غزه زدیم

    ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اعلام کرد که ارتش این رژیم شب گذشته 320 هدف را در سراسر نوار غزه هدف حملات هوایی قرار داد.

    9:22-  گفت‌وگوی تلفنی نتانیاهو  و بایدن

    رادیو رژیم اسرائیل امروز دوشنبه از گفت‌وگوی تلفنی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا خبر داد.

    در این گزارش آمده است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز با وزیر دفاع آمریکا تلفنی صحبت کرده است.

    9:06- تصویر نظامی صهیونیست کشته شده با موشک مقاومت غزه

    سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که تمیر باراک، نظامی صهیونیست 19 ساله از نیروهای مهندسی رزمی دیروز یکشنبه حین انجام مأموریت عملیاتی در منطقه «کیسوفیم» با موشک ضد زره شلیک شده از غزه کشته شده است.

    عملیات طوفان الاقصی , فلسطین , نوار غزه , مقاومت فلسطین , جبهه مقاومت ,

     

    مهم ترین اخبار و تحولات بامدادی هفدهمین روز طوفان الاقصی

    5:37- عملیات ضد صهیونیستی در نابلس، طولکرم و جنین

    شبکه الجزیره از تیراندازی به سمت نظامیان صهیونیست در نابلس، طولکرم و جنین در کرانه باختری هنگام تجاوز آنها به این شهرها خبر داد.

    5:06- الجزیره حملات بامداد دوشنبه به نوار غزه را بی سابقه خواند

    الجزیره گزارش داد که تجاوزات جنگنده های اسرائیلی به مناطق مختلف نوار غزه از شب گذشته تا بامداد امروز ، از  ابتدای این تجاوزات بی سابقه بوده است.
    تجاوزات اشغالگران قدس به مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد.

    4:34- بیش از 400 شهید در 25 کشتار دسته جمعی طی 24 ساعت گذشته

    طی 24 ساعت گذشته، رژیم صهیونیستی مرتکب 25 کشتار دسته جمعی در نوار  غزه شده که در نتیجه آن بیش از 400 فلسطینی بی دفاع به خاک و خون کشیده شده و به قافله شهدای راه آزادی قدس پیوستند.

    4:21- تظاهرات مردم لبنان در برابر سفارتخانه های فرانسه و عربستان

    شهروندان لبنانی در برابر سفارتخانه های فرانسه و عربستان در بیروت تظاهرات کرده و در محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه شعار سر  دادند.

    4:04- تظاهرات ضد صهیونیستی در بیروت

    شهروندان خشمگین در اردوگاه البراجنه در بیروت لبنان در محکومیت جنایات مستمر صهیونیستها در نوار غزه، تظاهرات کردند.

    3:57- عملیات ضد صهیونیستی بامدادی در کرانه باختری

    منابع فلسطینی از عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری در بامداد امروز دوشنبه خبر دادند.
    به گفته این منابع، جوانان مبارز به سمت نظامیان صهیونیست هنگام فرار از خیابان قدس در نابلس تیراندازی کردند.

    3:49- گوشه‌هایی از حملات جنون‌آمیز بامدادی صهیونیست‌ها به منازل مردم غزه

    بامداد امروز دوشنبه مناطق مختلف نوار غزه شاهد حملات بسیار سنگین جنگنده های رژیم صهیونیستی بوده است، جنایاتی که در سایه حمایت بی چون و چرای غربی های مدعی دفاع از حقوق بشر و چراغ سبز آنها تشدید شده است. جنایاتی که زبان از توصیف آن عاجز است، در جهانی که جامعه جهانی آن مدعی دفاع از ارزشهای  انسانیت است، کودکان و زنان غزه به وحشیانه ترین شکل ممکن سلاخی می‌شوند.

    بمباران مناطق مسکونی نوار غزه از اولین ساعات بامداد امروز شدیدتر و سنگین تر از روزهای نخست تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده است، بیمارستانها دیگر ظرفیت پذیرش مجروح ندارند، نه نیرو و آمبولانس به اندازه کافی وجود دارد و نه امدادگرانی که بتوانند افرادی را که زیر آوار بمباران مانده اند، خارج کنند، به همین علت به گفته وزارت بهداشت غزه، دستکم 1500 نفر زیر آوار باقی مانده اند که امیدی هم به زنده بودن آنها وجود ندارد.

    3:09- سران آمریکا و کشورهای اروپا: با تمام توان از اسرائیل حمایت می کنیم

    سران آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس در بیانیه مشترکی بر حمایت همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی و جنایات وحشیانه این رژیم علیه مردم بی دفاع غزه با عنوان ادعایی «حق دفاع از خویش» تاکید کردند.
    در بیانیه سران غرب ادعا شده است خواهان پایبندی به قوانین انسانی بین المللی و حمایت از غیرنظامیان هستیم.

    2:58- شهادت 1873 کودک فلسطینی در غزه تاکنون

    وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از هنگام آغاز تجاوزات دشمن صهیونیستی به نوار غزه تاکنون، آمار کودکانی که در این حملات وحشیانه به شهادت رسیده اند به 1873 نفر رسیده است.

    2:49- تیراندازی هشدارآمیز نظامیان ارتش اردن

    جوانان خشمگین اردنی برای یاری رساندن مردم غزه به سمت مرزهای فلسطین اشغالی در حال حرکت بودند که نیروهای ارتش برای جلوگیری از نزدیک شدن آنها به مرز به شلیک تیر هشدار روی آوردند. حکومت اردن هر چند در ظاهر مدعی دفاع از مردم  غزه  است، اما در  عمل هرگونه تلاش و تحرک برای کمک به این مردم بی دفاع را سرکوب می کند.

    2:28- حملات جنون‌آمیز اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه

    از بامداد امروز مناطق مسکونی در شهرهای مختلف نوار غزه شاهد حملات بسیار سنگینی است که به شهید و زخمی شدن شمار زیادی از مردم بی دفاع از جمله کودکان و زنان منجر شده است.
    رسانه های عبری اذعان کرده اند که رژیم اسرائیل دچار جنون شده و هیچ حد و مرزی برای تجاوزات خود قائل نمی شود.

    2:27- تکرار فاجعه بمباران بیمارستان المعمدانی در انتظار بیمارستان القدس

    منابع فلسطینی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی به مدیران بیمارستان القدس غزه یک ساعت برای تخلیه بیماران و مجروحان مهلت داده است.

    هلال احمر فلسطین اعلام کرد از جهانیان می خواهیم برای جلوگیری از وقوع جنایت کشتار جدید همانند کشتار در بیمارستان المعمدانی فورا دست به تحرک بزنند.

    مدیر بیمارستان اندونزیایی غزه هم اعلام کرد که 95 درصد ذخیره مواد بی حس کننده و داروهای بیهوشی در بیمارستانهای غزه به اتمام رسیده و عملهای جراحی بدون این مواد در حال انجام است.

    جنگنده‌های  اسرائیلی با بمباران اطراف این بیمارستان خسارتهای سنگینی به آن وارد کرده اند.

    2:04- بمباران منزلی در اردوگاه النصیرات/ چندین کودک شهید و مجروح شدند

    در ادامه جنایات اشغالگران در نوار  غزه، منزلی در  اردوگاه النصیرات بمباران شد که شمار دیگری از شهروندان بی دفاع شهید و زخمی شده اند.

    2:00 – یک مسئول بهداشتی در نوارغزه: داروی بیهوشی نداریم

    به زودی بیمارستانها قادر به پذیرش بیماران و مجروحان نخواهند بود

    مدیر بیمارستان العوده غزه: در بسیاری از اوقات مجبور هستیم عملیات قطع عضو را بدون داروی بیهوشی به سبب نبود امکانات و اتمام دارو انجام دهیم.

    کادر پزشکی در بیمارستانهای غزه به شدت خسته هستند، اما هیچ گزینه ای در برابر ما جز ایستادگی وجود ندارد.

    به زودی بیمارستانها قادر به پذیرش بیماران و مجروحان نخواهند بود

    01:43-آمریکا به دنبال خارج کردن تمام اتباعش از لبنان

    وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد به تمام اتباع این کشور که به دلایل مالی امکان تامین هزینه های سفر بازگشت به آمریکا را ندارند کمک های مالی را به صورت قرض اعطا خواهد تا این افراد سریعا خاک لبنان را ترک کنند

    01:42-مقام صهیونیست: هرگز حملات به غزه را متوقف نخواهیم کرد

    سخنگوی بهداشت فلسطین: تمام بیمارستانها از اشغالگران هشدار دریافت کرده اند

    سی  ان ان به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی: هرگز حملات به نوار غزه را متوقف نخواهیم کرد

    سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین: تمام بیمارستانهای نوار غزه از اشغالگران هشدار دریافت کرده اند.

    شمار زیادی از مردم همچنان زیر آوار ساختمانهای ویران شده در حملات رژیم اسرائیل قرار دارند.

    01:39-درخواست مورالس از دولت بولیوی برای قطع روابط با رژیم اسرائیل

    مورالس رئیس جمهور سابق بولیوی از دولت کشورش خواست روابط با رژیم اسرائیل را قطع و این رژیم را دولت تروریستی اعلام کند.

    01:28-دفتر نتانیاهو: هرگز اجازه ورود کمکهای بشردوستانه به نوار غزه را نخواهیم داد

    دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی: اسرائیل نه تنها هیچ کمک انسانی به غزه نخواهد کرد، بلکه مانع ورود هرگونه کمکهای بشردوستانه که تحت نظارتش نباشد، خواهد شد.

    01:22-جنگنده‌های اسرائیلی اطراف بیمارستان الشفاء غزه را بمباران کردند

    رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات هولناک خود علیه بشریت، اطراف مجتمع بیمارستانی الشفاء در شهر غزه را بمباران کرد.

    .

     

    منطقه الشهداء غزه در مجاورت مسجدالحق هم لحظاتی پیش بمباران شد که دستکم سه کودک بیگناه در بمباران منزلشان به شهادت رسیده‌اند.

    در النصیرات و البریج هم شماری از مردم بی دفاع در حملات بامداد امروز به خاک و خون کشیده شده اند.

    01:07-رئیس الازهر: همه ما با فلسطین هستیم

    رئیس دانشگاه الازهر : همه ما با فلسطین هستیم، آنچه در این سرزمین جریان دارد، نسل کشی و کشتار دسته جمعی است.

    01:04-صهیونیست‌ها یکدیگر را به ترک سرزمین فلسطین تشویق می‌کنند

    ایستادگی شجاعانه ملت و مقاومت فلسطین در برابر تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی و ضربات کوبنده در عملیات طوفان الاقصی و نبود امنیت در مناطق اشغالی سبب شده تا صهیونیستهای مهاجر یکدیگر را به ترک سرزمین ملت فلسطین تشویق کنند.

    00:54-روزانه 350 نفر در غزه زیر بمباران به شهادت می‌رسند

    رئیس دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه: هر روز به طور متوسط، 350 نفر از مردم فلسطین در نوار غزه بر اثر پرتاب بمب‌های جنگنده های اسرائیلی به خانه هایشان در مناطق مختلف به شهادت می رسند.

    طی دو روز گذشته هزاران نفر از مردم ما به مناطق خود در شمال نوار غزه باز گشته اند.

    00:51-تماس تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه درباره غزه

    وزیر خارجه کشورمان و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در یک تماس تلفنی درباره آخرین تحولات مربوط به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه بحث و  تبادل نظر کردند.

    هنیه و امیرعبداللهیان چگونگی استفاده از تمام راه‌ها برای توقف جنایاتی که دشمن در غزه مرتکب می‌شود، را بررسی کرده‌اند.

    00:43-پزشکاران و پرستارانی که خواب را بر خود حرام کرده‌اند

    شدت بمباران مناطق مسکونی نوار غزه و افزایش آمار شهدا و مجروحان، فشار را بر کادر پزشکی و پرستاری مراکز بهداشتی نوار  غزه در سایه اتمام سوخت و بروز فاجعه قریب  الوقوع بسیار سخت کرده است، اما آنها همچنان با ایمان و اراده و امید به نصر الهی بر  دشمن سنگدل و بی رحم به امدادرسانی به مجروحان ادامه می دهند و خواب و آرامش را برخود حرام کرده اند.

    00:39-بمباران اردوگاه‌ها در اولین دقایق بامداد/ 18 شهید در اردوگاه جبالیا

    جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در اولین دقایق بامداد روز دوشنبه، منازل مردم فلسطین در مناطق مختلف از جمله در اردوگاهها را بمباران کردند.

    منابع فلسطینی از بمباران شدید مناطق مسکونی در اردوگاه جباالیا و خان یونس خبر دادند. تا کنون دستکم 18 فلسطینی در پی بمباران منازلشان در اردوگاه جبالیا به شهادت رسیده اند.

    در خان یونس هم تاکنون پیکرهای دو شهید از زیر آوار منزلی در محله الامل(امید) پس از بمباران آن بیرون کشیده شده است.

    00:28-هنیه: به سمت پیروزی بزرگ حرکت می‌کنیم

    اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مراسم باشکوهی که شامگاه یکشنبه در شهر اربد اردن برگزار شد، تاکید کرد رژیم اشغالگر اسرائیل با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست خود در برابر مقاومت به ارتکاب جنایات علیه مردم غزه ادامه می دهد.

    وی تاکید کرد ما به سمت پیروزی بزرگ در حال حرکت هستیم.

    00:16-چهار شهید در بمباران منازل مردم در شمال غزه

    یک منبع پزشکی فلسطینی: در پی حملات جنگنده های اسرائیلی به بیت لاهیا در شمال نوار غزه، دو منزل بمباران شد که به شهادت دستکم چهار نفرو زخمی شدن شمار دیگری از مردم بیگناه منجر شد.

    همچنین ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت یک نظامی و زخمی شدن سه نفر دیگر در پی شلیک موشک ضد تانک از سوی گردانهای عزالدین قسام اعتراف کرده است.

    کاربران محترم مهم‌ترین تحولات روزهای قبل فلسطین اشغالی را در لینک‌های زیر دنبال کنید:

    یازدهمین روز «طوفان الأقصی»| جنایت هولناک جدید اسرائیل با حمله به بیمارستان غزه/ تل آویو باز هم هدف قرار گرفت
    دوازدهمین روز «طوفان الأقصی»| اعلام «روز خشم سراسری» علیه صهیونیست‌ها / آمار شهدای غزه به مرز 3500 نفر رسید / بایدن دروغ رژیم صهیونیستی را تکرار کرد
    سیزدهمین روز «طوفان الأقصی»| ادامه نبرد شجاعانه جوانان کرانه باختری با اشغالگران/ حمله توپخانه‌ای اسرائیل به جنوب لبنان
    چهاردهمین روز «طوفان الاقصی»| شهادت بیش از 350 نفر در غزه طی 24 ساعت/ هلاکت سه نظامی اسرائیلی در ضربات کوبنده موشکی مقاومت لبنان
    پانزدهمین روز «طوفان الاقصی»| گذرگاه رفح بعد از بازگشایی چند ساعته بسته شد/حمله موشکی القسام به تل آویو

     

    این خبر به‌ روز رسانی می‌شود

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا