اخبار روز

بیست‌و پنجمین روز «طوفان الاقصی»|حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به فلسطین اشغالی/جنایت جدید صهیونیست‌ها در جبالیا/ حمله موشکی به تل‌آویو – بلادنیوز

  • بیست‌و پنجمین روز «طوفان الاقصی»|حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به فلسطین اشغالی/جنایت جدید صهیونیست‌ها در جبالیا/ حمله موشکی به تل‌آویو – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز، حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه بامداد امروز سه‌شنبه وارد بیست و پنجمین روز خود شده است. رژیم اشغالگر، جنوب لبنان را هم هر از چند گاهی بمباران می‌کند که ماهیت جنگ‌افروزی و تلاش سران این رژیم برای بقای در قدرت به قیمت کشتار و ویرانی بیشتر در نوار غزه و البته بی اعتنایی به جان اسرای خود نزد مقاومت را نشان می‌دهد.

    در اولین دقایق بامداد سه‌شنبه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی فاصله چند متری بیمارستان اندونزیایی غزه را بمباران کردند که خطر دست زدن اشغالگران به جنایت بزرگ دیگر همانند جنایت بمباران بیمارستان المعمدانی را هشدار می‌دهد.

    نتانیاهو و فرار از مسئولیت شکست؛ آیا طوفان الاقصی عمر سیاسی« بی بی» را به پایان می رساند؟

    تا کنون به گفته مسئولان اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه بیش از 10 هزار انسان بیگناه در حملات بی وقفه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه، شهید و مفقود شده‌اند و البته هر لحظه احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

    به گفته مسئولان فلسطینی در نوار غزه و یونیسف، بیشتر قربانیان این حملات را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

    دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوزات به نوار غزه بیش از 18 هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه فرو ریخته است.

    بیست‌وچهارمین روز «طوفان الاقصی»| ضربات سخت مقاومت صهیونیست‌ها را وادار به عقب‌نشینی کرد/ عملیات ضدصهیونیستی در قدس اشغالی

    مهمترین تحولات بیست و پنجمین روز از جنگ غزه و طوفان الاقصی را در ادامه این خبر می‌توانید دنبال کنید.

    *****************************

     

    18:02- معترضان با دستان آغشته به خون در پشت بلینکن

    جمعی از معترضان به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، پشت سر آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور با دستان آغشته به رنگ خون حضور پیدا کردند.

    بلینکن که در کمیته سنا برای شهادت دادن در مورد کمک به تل آویو در جنگ غزه حضور پیدا کرده بود، طبق برخی گزارش‌ها با شعارهایی نیز از سوی این معترضان از جمله «بلینکن، دستان تو آغشته به خون است! قاتل!» روبرو شد.

    17:59- 315 نظامی صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی به هلاکت رسیدند

    ارتش رژیم صهیونیستی به صورت رسمی آمار نظامیان کشته شده این رژیم از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی را به 315 نفر افزایش داد.

    17:54- اصابت موشک‌های مقاومت فلسطین به شهر اشدود 

    برخی منابع محلی از کشته و زخمی شدن تعدادی شهرک نشین در جریان اصابت موشک‌های مقاومت فلسطین به شهر اشدود در سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهند.

    17:46- 100 شهید در حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در شمال غزه 

    شبکه الجزیره از بمباران بیمارستان اندونزیایی و اردوگاه جبالیا در شمال غزه خبر داده است. تاکنون 100 تن شهید و 300 تن دیگر زخمی شده‌اند.

     

    .

     

    17:23- آمار شهدای فلسطینی از 8هزار و 500 نفر گذشت

    وزارت بهداشت غزه دقایقی قبل با اعلام شهادت 219 نفر دیگر در طول 24 ساعت گذشته از افزایش شمار شهدای فلسطینی به 8525 نفر رسید. از این تعداد 3542 نفر کودک و 2187 تن زن بوده اند.

    16:45- دیدار امیرعبداللهیان و اسماعیل هنیه در دوحه

     حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در قطر با اسماعیل هنیه، رئیس جنبش آزادی بخش فلسطین (حماس) دیدار و گفتگو کرد.

    در این دیدار در خصوص آخرین تحولات فلسطین و جنگ علیه غزه و تاکید بر دستیابی به راه‌حلی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه صحبت شد.

    16:30- حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به اراضی اشغالی فلسطین/  ارتش یمن: عملیات علیه اشغالگران ادامه خواهد داشت

    سرتیپ یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن  امروز رسما از حمله موشکی و پهپادی به اراضی اشغالی فلسطین خبر داد و گفت: بنا به درخوست مردم یمن، نیروهای مسلح یمن عملیات گسترده موشکی و پهپادی به اراضی اشغالی انجام داده است.

    او گفت که نیروهای مسلح یمن این آمادگی را دارد که دست به عملیات بیشتری علیه اشغالگران در فلسطین اشغالی بزند.

    سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد: در مقابل آنچه که مردم فلسطین در نوار غزه در معرض تجاوزات وحشیانه آمریکا و اسرائیل قرار گرفته اند، باید با توکل به خدا و پیروزی بر ظلم و ستمی که بر مردم عزیز فلسطین روا داشته شده، به وظیفه خود عمل می‌کردیم.

    وی افزود: تعداد زیادی موشک بالستیک و کروز و تعداد زیادی پهپاد را به سمت اهداف مختلف دشمن صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پرتاب کردیم.

    سخنگوی ارتش یمن گفت: تایید می‌کنیم که این عملیات سومین عملیات در حمایت از برادران مظلوم‌مان در فلسطین است.

    وی تاکید کرد: تا توقف تجاوز ژیم اسرائیل به حملات دقیق تر با راکت و پهپاد ادامه خواهیم داد.

    16:08- شلیک موشک مقاومت به سمت تل آویو

    گردان‌های القسام اعلام کرد که در واکنش به حملات و بمباران‌های رژیم اسرائیل عیه غیرنظامیان، شهر تل‌آویو اشغالی را هدف حملات موشکی تلافی جویانه خود قرار داده است.

    دقایقی بعد از آنکه گردان‌های القسام از حمله موشکی به تل‌آویو خبر داد، رسانه‌های صهیونیستی از وقوع دستکم هفت انفجار در این شهر اشغالی خبر دادند.

    15:24-کمین مقاومت علیه خودروی زرهی صهیونیست‌ها/ منطقه «الکرامه» کانون درگیری‌ها

    یکی از فرماندهان میدانی گردان‌های قسام اعلام کرد که یکی از نیروهای مجاهد این گردان‌ها در مسیر یک دستگاه خودروی زرهی ارتش رژیم اسرائیل در محور التوأم در شمال غرب غزه بمب منفجر کرده و همه نظامیان داخل آن را به قتل رسانده است.

    رسانه های رژیم اسرائیل به نقل از منابع نظامی این رژیم در ارتش صهیونیستی، درگیری‌ها در محورهها و جبهه‌های درگیری را «دیوانه وار» و «خیلی شدید» توصیف می‌کنند.

    گزارش رسانه های محلی فلسطین حاکی است که درگیری‌های بسیاری شدیدی بین مبارزان مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر اسرائیلی در نزدیکی منطقه «الکرامه» در شمال غرب غزه در جریان است.

    همزمان با این درگیری‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی در حال حمله هوایی و توپخانه‌ای شدید به این منطقه برای پوشش نیروهای خود است.

    15:20- حمله موشکی القسام به پایگاه هوایی «نیواتیم»

    گردان‌های قسام اعلام کرد که در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه، پایگاه هوایی اسرائیلی “نیواتیم” را هدف حمله موشکی قرار داده است.

    15:10- حمله راکتی مقاومت به بئر السبع و النقب

    مقاومت فلسطین اشغالی بئر السبع و النقب را هدف حمله راکتی خود قرار داد.

    منابع عبری زبان اعلام کردند که یک راکت مستقیما به داخل النقب اصابت کرده است.

    14:39- فعال شدن مجدد آژیرهای هشدار در ایلات اشغالی

    رادیو ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که پدافند موشکی این رژیم بر فراز شهر ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی فعال شده است.

    بنا به ادعای ارتش رژیم اسرائیل، یک فروند موشک در آسمان ایلات رهگیری شده است.

    14:36- فعال شدن آژیرهای خطر در شهرک المطله واقع در مرز فلسطین اشغالی با لبنان

    گفته می‌شود در شمال فلسطین اشغالی در نزدیکی مرز لبنان درگیری‌های مسلحانه رخ داده است.

    خبرنگار المنار از هدف قرار گرفته شدن یک مرکز اسرائیلی در منطقه بیاض بلیدا خبر داد.

    14:31- یونیسف: غزه به گورستان کودکان تبدیل شده است

    سازمان یونیسف اعلام کرد که دست‌کم 940 کودک هنوز در غزه مفقود هستند.

    سخنگوی یونیسف در یک نشست خبری در ژنو گفت: «غزه به گورستان کودکان تبدیل شده است.»

    طبق اعلام وزارت بهداشت غزه تا کنون 3500 کودک در غزه در اثر حملات رژیم اسرائیل به شهادت رسیده‌اند.

    14:26- شمارش معکوس برای توقف خدمات دهی در بیمارستان‌های غزه

     وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمارش معکوس برای توقف خدمات دهی در بیمارستان‌های الشفاء و الاندونزی به دلیل نزدیکی اتمام سوخت مولد‌ها آغاز شده و احتمال امروز یا فردا چهارشنبه مولدهای برق این دو بیمارستان متوقف شود.

    از سوی دیگر سخنگوی وزارت بهداشت غزه از فعالان خواست با توجه به کمبود شدید خون در بیمارستان‌ها، برای اهدای خون به بیمارستان‌ها مراجعه کنند که اوضاع بحرانی است.

    14:14- افزایش شمار شهدای غزه به 8525 نفر

     وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه ترین آمار خود، شمار شهدای این منطقه را 8525 نفر اعلام کرد که 3542 نفر از آن‌ها کودک بوده و 2187 تن نیز زن هستند.

    13:54- تانک ارتش رژیم اسرائیل منهدم شد

     گردان‌های القسام اعلام کرد  که یک دستگاه تانک مرکاوای ارتش رژیم اسرائیل که در شرق محله «الزیتون» نفوذ کرده بود با موشک ضدزره از نوع یاسین 105 منهم شد.

    13:50- رهگیری موشک بر فراز فرودگاه رامون در فلسطین اشغالی

    رسانه های صهیونیستی مدعی شدند که پدافند رژیم اسرائیل یک فروند موشک را در آسمان فرودگاه رامون رهگیری کرده است.

    بنا به ادعای صهیونیست‌ها، احتمالا این موشک از سمت اردن وارد آسمان اراضی اشغالی شده است.

    13:48- القسام: درگیری‌ها در محور شرق و شمال غرب غزه شدید است

    یکی از فرماندهان میدانی گردان های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که هم اکنون رزمندگان مقاومت غزه در دو محور جنوب شهر غزه و منطقه التوام و الکرامه واقع در شمال غرب این شهر وارد درگیری‌های شدیدی با متجاوزان شده‌اند.

    سخنگوی وزارت کشور فلسطین در غزه تصریح کرد که نظامیان صهیونیستی درصدد جداسازی شمال نوار غزه از جنوب این منطقه هستند.

    این سخنگو افزود: «خودروهای زرهی اشغالگران صهیونیست در خیابان «صلاح الدین» حضور دارند و تلاش می‌کنند خود را به خیابان «الرشید» برسانند و صهیونیست‌ها به دنبال جداسازی شمال نوار غزه از جنوب آن هستند».

    13:38- پیشنهاد‌های اغوا کننده صهیونیست‌ها به مصر برای اسکان اهالی غزه در سیناء

    روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که رژیم اسرائیل در پیشنهادی جدید به مصر از این کشور خواسته چنانچه با اسکان اهالی غزه در شبه جزیره سیناء موافقت کند، تل‌آویو حاضر است بدهی قاهره به بانک بین المللی پول را پرداخت کند.

    13:29- تظاهرات ضد فرانسه در پایتخت لبنان

    صدها تن از اهالی بیروت در اعتراض به مواضع رئیس جمهور فرانسه درباره غزه و فلسطینیان، در برابر سفارت این کشور در بیروت تجمع کرده و ضمن محکوم کردن مواضع پاریس، با مردم فلسطین در غزه اعلام همبستگی کردند.

    13:15-  تصاویر نبرد رزمندگان فلسطینی با نظامیان صهیونیستی در پایگاه نظامی ایرز

    گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس صحنه‌هایی از درگیری با نظامیان اشغالگر صهیونیست که روز یکشنبه(29 اکتبر) به غرب پایگاه ایرز نفوذ کرده بودند، منتشر کرد.

    شاخه نظامی حماس ویدیو حمله غافلگیرانه رزمندان مقاومت به عناصر رژیم اسرائیل در نزدیکی گذرگاه ایرز را منتشر کرد. در این حمله که یکشنبه صورت گرفت، نیروهای مقاومت با استفاده از تونل‌ها توانستند خود را به نزدیکی اشغالگران رسانده و مواضع و تجهیزات آن‌ها را هدف قرار دهند که منجر به انهدام خوردوهای آن‌ها شد.

    .

     

    13:06- القسام پایگاه نظامی «مارس» رژیم اسرائیل را هدف قرار داد

    گردان‌های القسام پایگاه نظامی مارس و شهرک‌های نیریم و عین الثالثه  رژیم صهیونیستی را هدف حمله راکتی خود قرار داد.

    13:01- یک دهم منازل مسکونی غزه تخریب شده‌اند

    تصاویر ماهواره‌ای که اکونومیست منتشر کرده نشان می‌دهد بیش از یک دهم ساختمان‌های مسکونی در غزه تخریب شده‌اند.

    بیست‌و پنجمین روز «طوفان الاقصی»|حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به فلسطین اشغالی/جنایت جدید صهیونیست‌ها در جبالیا/ حمله موشکی به تل‌آویو - بلادنیوز

    بیش از 280 هزار نفر در غزه اکنون خانه‌ای برای بازگشت به آن ندارند و جنگ تازه آغاز شده است.

    11:59- ارتش یمن بیانیه مهمی را طی ساعت‌های آینده منتشر می‌کند

    سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در حساب ایکس خود (توییتر سابق) اعلام کرد که تا ساعات آینده بیانیه‌ مهمی صادر خواهد کرد.

    ساعتی پیش شهر بندری ایلات در جنوب فلسطین اشغالی شاهد فعال شدن آژیرهای هشدار بود که ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد که یک پهپاد با منشأ یمن را رهگیری کرده است.

    11:56- القسام: وارد نبرد سختی با اشغالگران در شمال غزه شدیم

    گردان‌های القسام اعلام کرد که مجاهدان این گردان وارد درگیری سختی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی که به شمال غرب غزه رخته کرده بودند، شده و یک نظامی را کشته و دو جنگ‌افزار را هم منهدم کردند.

    11:54- دیدار امیرعبداللهیان با امیر قطر

    وزیر خارجه کشورمان به محض ورود به دوحه راهی دیوان امیر قطر شد و با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی دیدار کرد.

    بررسی تحولات فلسطین و راهکارهای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در دستور کار این نشست است.

    11:39- وزیر امور خارجه عمان خواستار محاکمه سران صهیونیست شد

    از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم در مورد جنایات اسرائیل تحقیق کرده و سران این رژیم را به خاطر هدف قرار دادن غیرنظامیان محاکمه کند.

    تاریخ به ما آموخته که دفاع از خود هرگز نسل‌کشی جمعی و هدف قرار دادن غیرنظامیان را توجیه نمی‌کند.

    ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه به موجب قوانین بین‌الملل یک جنایت است.

    حمله نظامی اسرائیل اقدامی ضروری برای دفاع از خود نیست و همه کشورها هدف قرار دادن غیرنظامیان را محکوم می‌کنند.

    11:12- انهدام خودروی نظامی ارتش صهیونیستی در شمال غزه

    منابع گردان‌های القسام حماس گزارش دادند که مبارزان فلسطینی در شمال غزه موفق شده‌اند یک دستگاه خودروی نظامی ارتش رژیم اسرائیل را در شرق گذرگاه «ایرز» را با بمب و دو گلوله خمپاره منهدم کرده‌اند.

    گردان‌های القسام در همین راستا اعلام کرد که در یکی از کمین‌های خود علیه نظامیان رژیم اسرائیل، سه دستگاه خودروی نظامی اسرائیل را با آرپی جی یاسین 105 هدف قرار داده است.

    11:04- وزیر صهیونیست خواستار مسلح شدن ساکنان فلسطین اشغالی شد

    ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از ساکنان فلسطین اشغالی خواسته خودشان را مسلح کنند.

    وی در اظهاراتی که کانال 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده گفت: «یک سلاح می‌تواند یک خانواده را نجات دهد.»

    11:01- اخراج مقام انگلیسی بعد از دعوت به آتش‌بس در غزه

    پاول بریستاو، نماینده پارلمان انگلیس بعد از آنکه خواستار حمایت دولت ریشی سوناک از آتش‌بس فوری در غزه شد از سمتش به عنوان مشاور وزیر علوم، فناوری و نوآوری کنار گذاشته شد.

    بریستاو که عضو حزب حاکم محافظه‌کار است در نامه‌ای خطاب به نخست‌وزیر ریشی سوناک در هفته گذشته از او خواسته بود موضع فعلی خود در حمایت از «وقفه بشردوستانه» را کنار گذاشته و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شود.

    یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس گفته اخراج بریستاو به دلیل بیان اظهارات «ناهمخوان با اصل مسئولیت جمعی» صورت گرفته است.

    10:53- شرکت‌های چینی اسرائیل را از نقشه محو کردند

    دو شرکت غول فناوری چین، یعنی شرکت‌های علی بابا و بایدو نام اسرائیل را به عنوان یک کشور روی نقشه هایشان نمایش نمی‌دهند.

    این مطلب را اولین بار روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد اما کاربران فضای مجازی نیز با انتشار تصاویری از نقشه‌های این دو شرکت، آن را تأیید کرده‌اند.

    بیست‌و پنجمین روز «طوفان الاقصی»|حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به فلسطین اشغالی/جنایت جدید صهیونیست‌ها در جبالیا/ حمله موشکی به تل‌آویو - بلادنیوز

    یک کاربر با انتشار تصویری از یک نقشه بایدو نوشته در حالی که اسامی کشورهای همسایه مانند لبنان، سوریه، مصر، اردن در نقشه دیده می‌شود اثری از نام اسرائیل نیست.

    او این اتفاق را «یک اقدام تحریک‌آمیز از سوی چین» تفسیر کرده است

    10:44- ادعای رسانه آمریکایی: کشورهای اروپایی نیز مخالف انتقال اهالی غزه به مصر هستند

    روزنامه فایننشال تایمز آمریکا نوشت که کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس بنا به مخالفت مصر با انتقال اهالی غزه به شبه جزیره سیناء ولو موقتا، با این ایده مخالف هستند.

    عبدالفتاح السیسی در هفته دوم جنگ در غزه به صراحت اعلام کرد که رژیم اسرائیل قصد دارد ساکنان غزه را اخراج کرده و در سیناء اسکان دهد که قاهره شدیدا با این طرح مخالف است.

    10:36- فعال شدن آژیرهای هشدار در بندر ایلات

    رسانه‌های عبری گزارش دادند که آژیرهای هشدار در بندر ایلات واقع در جنوب شرقی فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

    بر اساس گزارش رسانه‌ای ، آژیر هشدار بعد از ورود یک پهپاد به این منطقه فعال شده است.

    ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد منشأ پهپادی که دقایقی قبل بر فراز آسمان ایلات رهگیری شده، از یمن بوده است.

    10:00- قانونگذار آمریکایی: دیدگاه مردم آمریکا درباره اسرائیل فاصله زیادی با مواضع حاکمیت دارد

    رامیلا جایاپال، نماینده کنگره آمریکا به جو بایدن هشدار داد در حمایت از رژیم اسرائیل مراقب باشد.

    این نماینده دموکرات در مصاحبه‌ای با شبکه ان‌بی‌سی گفت لازم است بایدن به هنگام حمایت از اسرائیل، «ما را در موضع اخلاقی بالاتری قرار دهد».

    او تصریح کرد دیدگاه مردم آمریکا در خصوص اسرائیل فاصله زیادی با موضعی که جو بایدن و اکثریت اعضای کنگره اتخاذ کرده‌اند دارد.

    9:54- جهاد اسلامی: نقش اروپا در مسئله فلسطین حاشیه‌ای و وابسته به موضع آمریکاست

    «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با اشاره به حمایت ملت‌های جهان از فلسطین و تغییر افکار عمومی در غرب و آمریکا در رابطه با آنچه که در غزه می‌گذرد اظهار داشت، «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده تلاش کرد تا کمپین انتخاباتی خود را از اسرائیل آغاز کند اما همه چیز برعکس شد؛ به ویژه اینکه در میان اسرایی که در دست مقاومت هستند، چند تبعه آمریکایی نیز وجود دارد.

    این مقام جهاد اسلامی تصریح کرد، مواضع رسمی اروپا قابل اعتماد و استناد نیست و نقش اروپا در مسئله فلسطین حاشیه‌ای بوده و وابسته به موضع آمریکاست.

    الهندی با انتقاد از مواضع سست حاکمان عربی در قبال جنایات رژیم اشغالگر در نوار غزه گفت که موضع رسمی عربی نتوانست حتی یک قطره آب وارد غزه کند. پایداری مردم غزه در این جنگ بی‌نظیر و افسانه‌ای است؛ چیزی که ما مشابه آن را در هیچ کجا و هیچ زمانی ندیده‌ایم.

    معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد، آنچه نتیجه نبرد امروز را رقم می‌زند پایدای ملت فلسطین و عملکرد میدانی مقاومت و تغییر افکار عمومی جهان است.

    9:42- ممانعت مقاومت از پیشروی نظامیان صهیونیست در محور شمال غزه

    یک منبع وابسته مقاومت به العربی الجدید گفت: «از ساعات صبح امروز با نیروهای دشمن صهیونیستی که قصد پیشروی در محورهای شمال نوار غزه را داشتند، مقابله کردیم».

    این منبع افزود: «ارتش اشغالگر صهیونیست تجهیزات نظامی خود را در مناطق مرزی تقویت کرده و نیروهای مقاومت در مناطقی که صهیونیست‌ها قصد نفوذ به خاک غزه را دارند در حال نبرد هستند».

    این منبع وابسته مقاومت در ادامه به العربی الجدید گفت: «ارتش اشغالگر اسرائیل در تلاش‌ها برای پیشروی خود از پوشش آتش سنگین از هوا و زمین استفاده می‌کند».

    این منبع اضافه کرد: «مقاومت از گلوله‌‌ای ضد زره و خمپاره برای پشتیبانی عناصر خود در درگیری مستقیم با نیروهای اشغالگر صهیونیست استفاده می‌کند».

    9:38- یدیعوت‌ آحارانوت: ارتش درگیری در مرز غزه را سانسور می‌کند

    روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که ارتش رژیم اسرائیل اقدام به سانسور رسانه‌ای در قضیه تحولات و حوادث درگیری در مرز غزه می‌کند.
    کانال 12 اسرائیل: ارتش شب گذشته شدیدترین درگیری‌ها را با نیروهای فلسطینی در شمال غزه داشته است.

    9:21- پنجمین تلاش برای تهیه قطعنامه درباره غزه؛ آمریکا بزرگترین مانع آتش‌بس

    در شرایطی که شهادت غیرنظامیان در غزه بر اثر حملات سنگین رژیم صهیونیستی ادامه دارد اعضای شورای امنیت به رهبری امارات و برزیل در صدد تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای جدید در این شورا هستند.

    این پنجمین تلاش برای تصویب قطعنامه در این خصوص است و اعضای شورای امنیت قصد دارند لحن پیش‌نویس را به گونه‌ای تنظیم کنند که هیچ‌یک از اعضای دائم آن را وتو نکنند.

    بیست‌و پنجمین روز «طوفان الاقصی»|حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به فلسطین اشغالی/جنایت جدید صهیونیست‌ها در جبالیا/ حمله موشکی به تل‌آویو - بلادنیوز

    در این میان، آمریکا بزرگترین مانع برای توافق بر سر لحن قطعنامه است. در مذاکرات روز دوشنبه در خصوص پیش‌نویس، واشنگتن خواستار گنجاندن دو کلمه اصلی در متن بود: حماس و گروگان‌ها.

    ایالات متحده، مضاف بر این، با هرگونه استفاده از واژه آتش‌بس نیز مخالف است و تنها از «وقفه‌های انسان‌دوستانه» به منظور رساندن کمک‌های انسانی به غزه حمایت می‌کند.

    رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند هنوز هیچ نشانه‌ای از آمادگی اعضای شورای امنیت برای دادن رأی به قطعنامه وجود ندارد.

    9:18- القسام: عناصر پیاده صهیونیست را هدف قرار دادیم

    گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در نزدیکی گذرگاه ابوسالم با خمپاره، نظامیان پیاده ارتش رژیم اسرائیل را هدف قرار داده است.

    9:09- امیرعبداللهیان عازم قطر شد

    وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه تحرکات دیپلماتیک خود به‌منظور توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه امروز عازم دوحه شد.

    به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بلادنیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز سه‌شنبه 9 آبان ماه در ادامه تحرکات دیپلماتیک ایران در ارتباط با موضوع فلسطین و به‌منظور دیدار و گفتگو با مقامات قطر به دوحه سفر کرد.

    هدف اصلی این سفر رایزنی با مقامات ارشد قطر در خصوص مسئله فلسطین و همچنین دستیابی به راه‌حلی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه است.

    8:56- شرایط وخیم مجروحان و تیم‌های پزشکی در غزه/ عمل‌های جراحی سخت بدون بیهوشی

    «جان فرانسوا کورتی» معاون سازمان بین‌المللی «پزشکان جهان» اعلام کرد که وضعیت بهداشت در نوار غزه کاملاً از هم پاشیده و بخش بزرگی از تیم‌های پزشکی در این منطقه قادر به انجام وظایف خود نیستند.

    وی در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت، وضعیت نوار غزه به گونه‌ای است که این منطقه به تدریج از یک زندان در فضای باز درحال تبدیل شدن به گور دسته‌جمعی در فضای باز است. ما اخیرا با تیم‌های خود در غزه ارتباط برقرار کردیم و متوجه شدیم شرایط بسیار وخیم بوده و حتی آنها به سختی زنده مانده‌اند. کمبود تجهیزات و امکانات پزشکی یکی از بزرگترین مشکلات است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که موارد زیادی از قطع عضو در میان زخمی‌ها وجود دارد و در بسیاری از موارد پزشکان مجبور به انجام عمل جراحی بدون بیهوشی هستند. داروهای مسکن نیز به طور کلی نایاب شده و میزان مرگ و میر در میان مجروحان در سایه نبود امکانات اولیه بسیار بالاست.

    8:38- صهیونیست‌ها منزل صالح العاروری را منفجر کردند

    رسانه‌های محلی فلسطین صبح امروز سه‌شنبه گزارش دادند که نظامیان اشغالگر صهیونیست که از ساعاتی پیش به شهرک عاروره در شمال غرب رام‌الله یورش برده بودند، منزل صالح العاروری، نایب‌رئیس دفتر سیاسی حماس را منفجر کردند.

    .

     

    مهم‌ترین تحولات بامدادی روز بیست و پنجم جنگ غزه

    5:53- یورش نظامیان صهیونیست به شمال قدس اشغالی و روستای صیدا/ بازداشت گسترده فلسطینیان در نابلس

    نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل امروز سه‌شنبه به اردوگاه شعفاط در شمال قدس اشغالی و روستای صیدا در طولکرم یورش بردند.
    از سوی اشغالگران با یورش به نابلس چندین فلسطینی را بازداشت کردند.

    5:44- بیانیه مشترک شاخه‌های نظامی فتح و جهاد اسلامی درباره عملیات ضد صهیونیستی بامدادی

    یگان واکنش سریع گردانهای شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح و سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در طولکرم واقع در کرانه باختری در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که رزمندگانشان یک یگان ارتش رژیم صهیونیستی را در کمین محکمی در منطقه شویکه طولکرم گرفتار کردند و آنها را به رگبار بستند که در نتیجه آن تلفاتی به آنها وارد شد.

    5:37- پرتاب بسته انفجاری به سمت خودروهای اشغالگران در نابلس/ دو آزاده فلسطینی بازداشت شدند

    نظامیان صهیونیست بامداد امروز به منطقه المخفیه در نابلس یورش بردند که جوانان مقاوم به مقابله با آنها پرداخته و بسته انفجاری در مسیر عبور آنها پرتاب کردند.
    از سوی دیگر نظامیان صهیونیست با حمله به منزل دو آزاده فلسطینی در روستای بورین در جنوب نابلس، آنها را بازداشت کردند.

    05:28- کمک اطلاعاتی ارتش آمریکا به اسرائیل در حملات به غزه

    اکونومیست از کمک اطلاعاتی ارتش آمریکا به رژیم صهیونیستی در تجاوزات مستمر به نوار غزه خبر داد.

    بر اساس این گزارش، جنگنده های آمریکایی در راستای کمک اطلاعاتی به رژیم صهیونیستی به گشت زنی هوایی در شرق دریای مدیترانه پرداخته‌اند.

    5:17- طولکرم صحنه نبرد جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست/ زخمی شدن یک جوان در شهرک قباطیه

    مقاومت در کرانه باختری اشغالی در راستای حمایت از مردم مظلوم نوار غزه و مقاومت شجاع آن همچنان دارد و بامداد امروز جوانان مبارز با نظامیان صهیونیست در حومه شویکه طولکرم رویارویی مسلحانه داشتند.
    نظامیان صهیونیست همچنین به شهرک علار در شمال طولکرم یورش بردند.
    از سوی دیگر یک جوان به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان یورش بامداد امروز آنها به شهرک قباطیه زخمی شد.

    05:01- بمباران مجدد بیمارستان بیماران سرطانی در نوار غزه/ شهادت 7 فلسطینی در محله الزیتون

    جنگنده های رژیم صهیونیستی بار دیگر اطراف بیمارستان بیماران سرطانی را بمباران کردند که در پی آن بیماران از دود ناشی از این بمباران دچار حالت خفگی شدند.

    از سوی دیگر در بمباران منزل یک خانواده فلسطینی در خیابان الندیم در محله الزیتون، دستکم هفت نفر شهید و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

    04:59- عملیات بامدادی مقاومت در کرانه باختری

    رزمندگان مقاومت در کرانه باختری بامداد امروز سه‌شنبه به سمت شهرک صهیونیست‌نشین «بات حیفر» در نزدیکی طولکرم در کرانه باختری اشغالی آتش گشودند.

    04:56- مقابله جوانان مبارز با حمله نظامیان صهیونیست به جنین

    جوانان مبارز کرانه باختری اشغالی، به مقابله با یورش نظامیان صهیونیست به شهرک قباطیه در جنوب جنین پرداختند.

    جوانان مقاومت با گلوله و بسته های انفجاری، متجاوزان صهیونیست را هدف قرار دادند.

    04:52- یورش بامدادی نظامیان صهیونیست به نابلس و الخلیل

    نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه‌شنبه به الخلیل و نابلس در کرانه باختری اشغالی یورش بردند. اشغالگران با حمله به منزلی در الخلیل، یک جوان بهنام انس رومل زیتون را بازداشت کردند.

    04:33- به صدا درآمدن آژیر خطر در عسقلان/ ادعای تکراری ارتش اسرائیل درباره اسرای خود

    خبرنگار الجزیره از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهر اشغالی عسقلان خبر داد.

    از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با سی ان ان آمریکا مدعی شد که حماس از گروگان‌ها به عنوان ابزار فشار و جنگ روانی استفاده می کند و اسرائیل به انجام هرکاری برای آزادی همه آنها پایبند است.

    ارتش رژیم اشغالگر همچنین مدعی بمباران مواضع نظامی و انبارهای سلاح و مهمات حزب‌الله لبنان شده است.

    04:12- لاپید: اسرئیل تا زمان ترور 6 فرمانده مقاومت فلسطین نباید آرام بگیرد

    یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون کنست (پارلمان) رژیم اسرائیل اعلام کرد اسرائیل تا زمان ترور 6 فرمانده مقاومت فلسطین نباید آرام بگیرد و از حرکت بازبایستد.

    رئیس حزب یش عتید با اشاره به اسامی چون یحیی السنوار، محمد الضیف، اسماعیل هنیه، صالح العاروری، خالد مشعل و مروان عیسی گفت اسرائیل تا زمان ترور این افراد نباید آرام بگیرد.

    03:59- هشدار لیبرمن در مورد ترس شهرک‌نشینان صهیونیست از نیروهای حزب‌الله

    آویگدور لیبرمان، رئیس حزب اسرائیل خانه ما با اشاره به درگیری‌های مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر اذعان داشت هیچ یک از شهرک‌نشینان صهیونیست تا زمانی که حزب‌الله را از آنجا دور نکنیم به خانه‌هایشان در شهرک‌های نزدیک به مرز ما و لبنان باز نخواهند گشت.

    03:33- نبرد شدید رزمندگان مقاومت با نظامیان صهیونیست در محور شمال غربی غزه

    المیادین از نبرد شدید و سخت رزمندگان مقاومت فلسطین با نظامیان رژیم صهیونیستی در محور شمال غربی نوار غزه خبر داد.

    03:22- پیشنهاد جمهوریخواهان آمریکا برای کمک 14 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جنایات بیشتر در غزه

    نمایندگان جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در راستای ادامه حمایتهای نامحدود از رژیم صهیونیستی پیش نویس قانونی برای اهدای چهارده میلیارد دلار به این رژیم برای ارتکاب جنایات بیشتر در غزه ارائه کردند.

    02:55- نبرد تن به تن رزمندگان مقاومت با نظامیان صهیونیست در جنوب غزه/ هدف قرار گرفتن چندین خودروی زرهی با خمپاره و نارنجک

    گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که رزمندگانش در جنوب غزه با نظامیان رژیم صهیونیستی درگیر شده و چهار دستگاه خودروی زرهی آنها را با خمپاره و نارنجک هدف قرار دادند.

    رزمندگان مقاومت همچنین یک دستگاه تانک و یک بولدوزر ارتش رژیم اشغالگر قدس را در شمال غربی غزه با خمپاره هدف قرار داده و با آسیب رساندن جدی به آن، سبب از کار افتادن آن شده است.

    02:15- تشدید شکاف و اختلافات در سران رژیم صهیونیستی/ چند مسئول ارشد صهیونیست استعفا کردند

    روزنامه عبری هاآرتص از استعفای چندین مسئول ارشد در هیئت امور اسیران و مفقودان رژیم صهیونیستی به سبب اختلافات درباره همکاری با نتانیاهو خبر داد.

    02:11- دیدار مشاور امنیت ملی کاخ سفید با وزیر دفاع عربستان/ تلاشهای «سالیوان» برای ایجاد رعب و وحشت در سعودی‌ها

    «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در تلاش برای ایجاد رعب و وحشت در مقامات سعودی مدعی شد که دولت آمریکا به دفاع از شرکای خود در برابر تهدیدها پایبند است.

    سالیوان که با خالد بن سلمان وزیر دفاع عربستان دیدار کرده است، در راستای ایجاد خصومت و دشمنی میان عربستان و کشورهای دیگر منطقه که رویکرد مستقلی از آمریکا دارند، صحبت کرد.

    کاخ سفید در این باره اعلام کرد که مشاور امنیت ملی آمریکا بر پایبندی بایدن به دفاع از شرکا در برابر تهدیدها تأکید کرد.

    بر اساس بیانیه کاخ سفید، سالیوان و وزیر دفاع عربستان بر اهمیت اجتناب از گسترش دامنه درگیری تأکید کردند.

    کاخ سفید افزود دو مقام بر نیاز شدید به افزایش کمکهای انسانی به نوار غزه تأکید کردند.

    02:07- بمباران مستمر اطراف بیمارستان اندونزیایی غزه

    جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بارها اطراف بیمارستان اندونزیایی در شمال نوار غزه را بمباران کرده‌اند.

    02:02- نماینده روسیه در سازمان ملل: آمریکا شورای امنیت را فلج کرده و مانع تصویب قطعنامه درباره غزه شده است

    نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت: ایالات متحده شورای امنیت را برای تصویب قطعنامه درباره غزه فلج کرده و مانع آن شده است.

    باید تدابیری برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه اتخاذ شود.

    01:59- ضربات دقیق مقاومت لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مرز فلسطین اشغالی

    مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد چند موضع ارتش رژیم اشغالگر را در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی با سلاحهای مناسب هدف قرار داده و تلفاتی به دشمن وارد کرده است. مقاومت لبنان ویدئوی این عملیات خود را منتشر کرده است.

    01:51- مقاومت عراق: پایگاه اشغالگران آمریکایی «عین الاسد» را با پهپاد هدف قرار دادیم

    گروههای مقاومت اسلامی عراق در بیانیه ای از هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد مقر اشغالگران آمریکایی در عراق خبر دادند.

    در این بیانیه آمده است که رزمندگان ما، پایگاه عین الاسد مقر اشغالگران آمریکایی واقع در استان الانبار در غرب عراق را با پهپاد هدف قرار دادیم.

    این بیانیه افزود این پایگاه با دو پهپاد هدف حمله قرار گرفت و به شکل مستقیم به اهداف مد نظر اصابت کرد.

    01:42- افتادن یک یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در کمین محکم مقاومت

    منابع فلسطینی گزارش دادند یک یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در کمین محکم رزمندگان مقاومت در شرق بیت حانون گرفتار شده اند و ارتش رژیم اشغالگر با بمباران و حملات سنگین به دنبال خارج کردن نظامیان گرفتارش است.

    01:30- سخنان نماینده چین در نشست شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی: باید فوراً محاصره غزه را پایان دهید

    نماینده چین در نشست شورای امنیت سازمان ملل: از اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر می خواهیم محاصره غزه را پایان داده و فرمان تخلیه آن را لغو کند.

    برقراری امنیت از طریق مجازات دسته جمعی امکان ندارد.

    01:22- دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه: اسرائیل تاکنون بیش از 50 درصد منازل مردم غزه را ویران کرده است

    رئیس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه: جنایات رژیم صهیونیستی و بمباران مستمر نوار غزه تاکنون به ویرانی بیش از 50 درصد منازل مردم منجر شده است.

    آثار بمب های حاوی فسفر بر مجروحان و پیکرهای شهدا به وضوح نمایان است. این اولین بار نیست که اشغالگران از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی علیه مردم استفاده می‌کنند.

    00:55- شهید و مفقود شدن بیش از 10 هزار فلسطینی در نوار غزه تاکنون

    رئیس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه: جنایات رژیم صهیونیستی و بمباران مستمر نوار غزه تاکنون به شهید و مفقود شدن بیش از 10 هزار نفر منجر شده است که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

    00:42- هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه بهداشتی در نوار غزه/ اسرائیل اطراف بیمارستانی درغزه را بمباران کرد

    یونیسف هشدار داد که آبهای شرب و سیستم فاضلاب نوار غزه در آستانه تبدیل به یک فاجعه قرار دارند.

    مدیر بیمارستان اندونزیایی غزه هم تأکید کرد جنگنده های اسرائیلی چند متری این بیمارستان را بمباران کرده اند.

    00:31- فرود بالگرد حامل نظامیان مجروح صهیونیست در محوطه بیمارستان اشدود

    تصاویری از فرود بالگرد حامل نظامیان مجروح ارتش رژیم صهیونیستی در محوطه بیمارستان شهرک اشغالی اشدود منتشر شده که نشان‌دهنده تلفات این رژیم در برابر رزمندگان مقاومت است.

    بیست‌و پنجمین روز «طوفان الاقصی»|حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به فلسطین اشغالی/جنایت جدید صهیونیست‌ها در جبالیا/ حمله موشکی به تل‌آویو - بلادنیوز

    00:16- حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

    جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های یاطر و الصالحانی در جنوب لبنان را بمباران کردند.

    الجزیره از حمله رژیم صهیونیستی به اطراف شهرک برعشیت در جنوب لبنان خبر داد.

    این خبر به‌روزرسانی می‌شود

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا