اخبار روز

سی‌ودومین روز «طوفان الأقصی»‌| ارتش اسرائیل در باتلاق مناطق باز غزه گرفتار شد/ القسام امروز ۱۴ تانک رژیم صهیونیستی را منهدم کرد – بلادنیوز

  • سی‌ودومین روز «طوفان الأقصی»‌| ارتش اسرائیل در باتلاق مناطق باز غزه گرفتار شد/ القسام امروز ۱۴ تانک رژیم صهیونیستی را منهدم کرد – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز، در سی و دومین روز جنگ غزه  حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه همچنان ادامه دارد.

    بمباران مناطق مسکونی غزه از جمله بیمارستان‌ها،  مدارس و منازل مسکونی از جمله اهداف صهیونیست‌ها در این حملات است. 

    منابع فلسطینی گزارش دادند هواپیماهای صهیونیستی همچنان به شلیک گلوله منور بر فراز مجتمع پزشکی الشفاء در شهر غزه ادامه می‌دهند.

    منابع فلسطینی گزارش دادند که رژیم اسرائیل اطراف بیمارستان القدس در تل الهوا در جنوب شهر غزه را بمباران کرده است. 

    برخی منابع گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی دیشب ساختمان قدس در مجتمع بیمارستانی شفا را با موشک هدف قرار داد. گزارش شده که این موشک به طبقه پنجم این ساختمان، اصابت کرده است.

    وزارت بهداشت فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد: جنگنده‌های اسرائیلی تنها بیمارستان روانپزشکی و چشم پزشکی نوار غزه را بمباران کردند. یک منبع پزشکی اعلام کرد که هشت آواره در بمباران بیمارستان کودکان النصر و الرنتیسی در شهر غزه به شهادت رسیدند.

    وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که 15 کنوانسیون و قطعنامه بین‌المللی نتوانست از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه در مقابل حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی حفاظت کند.

    بر اساس گزارش وزارت بهداشت دولت فلسطین، نیمی از بیمارستانهای غزه و 62% از مراکز مراقبت‌های اولیه عملا از کار افتاده‌اند. 

    از سوی دیگر منابع محلی فلسطینی از درگیری شدید بین رزمندگان فلسطینی با نیروهای اشغالگر صهیونیست در مناطق «الزوایده» و «النصیرات» در مرکز و مناطق غربی غزه خبر دادند. 

    گزارشی از عملیات زمینی 11 روزه رژیم صهیونیستی؛ وقتی ارتش اسرائیل در مناطق باز غزه زمین‌گیر می‌شود

     

     

    کاربران محترم مهم ترین تحولات سی‌ودومین روز جنگ غزه بعد از عملیات طوفان الاقصی را در این خبر دنبال کنید:

    ****************************************

    18:17- حمله به کاروان محمود عباس

    گزارش‌هایی از حمله به کاروان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری منتشر شده است.

     بر اساس این گزارش‌های یکی از گاردهای امنیتی عباس در جریان این درگیری مسلحانه، کشته شده است.

    18:12- القسام امروز 14 تانک اسرائیلی را منهدم کرد

     گردان‌های القسام از هدف قرار گرفتن سه تانک دیگر رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های اخیر خبر داد.

     پیش از این نیز گردان‌های عزالدین قسام از هدف هدف قرار گرفتن 11 تانک با گلوله‌های یاسین 105 و بمب خبر داده بود که مجموع تانک‌های امروز براساس آمار القاسم به 14 تانک می‌رسد.

    18:10- اصابت 4 موشک در جولان اشغالی

     به دنبال اصابت دستکم چهار فروند موشک به سوی جولان اشغالی صدای آژیر در شمال منطقه جولان به صدا در آمد.

    17:42- گزارش‌ها از ورود هنیه به ترکیه

     تارنمای صهیونیستی آروتز شوع گزارش داد که اسماعیل هنیه رئیس جنبش سیاسی حماس برای دیدار با رجب طیب اردغان رئیس جمهوری ترکیه وارد این کشور شده است.

    16:09- وزارت بهداشت غزه: گذرگاه‌های ادعایی اسرائیل، گذرگاه مرگ است

    وزارت بهداشت نوار غزه در واکنش به ادعای ارتش رژیم اسرائیل مبنی بر ایجاد گذرگاه به اصلاح انسانی برای انتقال غیرنظامیان از شمال غزه به جنوب این منطقه گفت که این گذرگاه‌های امنی ادعایی تل‌آویو، گذرگاه مرگ است.

    16:01- تیراندازی صهیونیست‌ها به سمت یک فلسطینی در کرانه باختری

    رسانه‌های فلسطین امروز سه شنبه گزارش دادند که نظامیان رژیم اسرائیل به سمت یک فلسطینی به بهانه تلاش برای انجام عملیات در منطقه عین یبرود واقع در شرق رام الله تیراندازی کرده‌اند.

    15:55- القسام: آماده بودیم 12 اسیر را آزاد کنیم اما اسرائیل مانع شد

    گردان‌های القسام اعلام کرد که چند روز پیش در آستانه آزادی 12 نفر از اسرای دوتابعیتی در غزه بوده اما رژیم صهیونیستی مانع شده است.

    القسام 7 دستگاه تانک رژیم صهیونیستی را منهدم کرد

    گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که دو دستگاه تانک دیگر ارتش صهیونیستی را در نزدیکی اردوگاه الشاطی با موشک ضد زره یاسین 105 منهدم کرده است.

    بدین ترتیب گردان القسام از صبح امروز 7 دستگاه تانک، یک دستگاه نفربر زرهی و بولدزر رژیم صهیونیستی را در اردوگاه الشاطئ منهدم کرد.

    مرکز رسانه‌ای گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس با انتشار ویدیوئی از درگیری مجاهدان فلسطینی با عناصر اشغالگری خبر داد که از شمال غرب بیت لاهیا واقع در شمال غزه قصد پیشروی داشتنند و طی آن توانستند تجهیزات و خودروهای آن‌ها را نابود کنند.

    15:49- تعداد شهدای غزه به 10328 نفر  رسید

    وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تعداد شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا به امروز به 10328 نفر رسیده است.

    15:31- مشاور امنیتی سابق نتانیاهو: پس از جنگ حتماً باید انتخابات زودهنگام برگزار کنیم!

    یعکو آمیدرور، مشاور امنیتی پیشین نتانیاهو که از شخصیت‌های نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی محسوب می شود در اظهار نظر تندی اعلام کرد: پس از جنگ ابتدا باید کمیته های حقیقت یاب تشکیل دهیم و تقصیرات و اشتباهات مقامات و دستگاه‌های مختلف را مشخص کنیم، سپس به یک انتخابات زودهنگام نیاز خواهیم داشت.

    13:37- مواضع نظامیان نفوذی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هم کوبیده شد

    گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی حماس با پخش فیلمی اعلام کرد که رزمندگان مقاومت، تجمعات نظامیان دشمن را که به نوار غزه رخنه کرده بودند، با راکت های سنگین درهم کوبیدند.

    .

     

    7 نشانه شکست رژیم اسرائیل در جنگ غزه بعد از یک ماه

     

    13:20- بازداشت 28 فلسطینی در کرانه باختری

    نظامیان صهیونیست در یورش به کرانه باختری، 28 فلسطینی را ربودند.

    12:38- شهادت یک خبرنگار فلسطینی دیگر به همراه برخی اعضای خانواده اش

    محمد ابوحصیره یکی دیگر از خبرنگاران فعال در غزه بود که امروز در پی حملات جنگنده‌های اسرائیلی به منزلش در شهر غزه به همراه برخی از اعضای خانواده به شهادت رسید.

    12:29-تایید رسمی حمله پهپادهای انتحاری به پایگاه اشغالگران آمریکایی در اربیل عراق

    مقامات محلی در اقلیم کردستان عراق تایید کردند که پایگاه نظامیان اشغالگر آمریکایی در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق با سه پهپاد بمبگذاری شده هدف قرار گرفت.

    11:36- نخست وزیر مالزی: حماس را تروریست نمی‌دانیم

    انور ابراهیم نخست وزیر مالزی: هرگز تحریمهای آمریکا علیه کشورها و طرفهای حامی جنبش حماس را به رسمیت نمی شناسیم، بر مخالفت قاطع خود با تروریستی خواندن این جنبش تاکید می کنیم.

    11:22- انهدام 3 تانک، یک نفربر و یک بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه الشاطی

    گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد رزمندگان مقاومت 3 دستگاه تانک، یک نفربر و یک بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی را در حومه اردوگاه الشاطی با راکت یاسین 105 منهدم کردند.

    10:59- 8 شهید در نتیجه یورش بامدادی صهیونیست‌ها به کرانه باختری

    ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز سه شنبه به مناطقی در کرانه باختری مانند جنین، طولکرم و الخلیل یورش بردند که در اثر آن هشت نفر شهید شد.

    11:00- تظاهرات ضدصهیونیستی در دمشق

    صدها تن از مردم سوریه در شهر دمشق در اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها و همبستگی با مردم فلسطین در غزه دست به راهپیایی زدند.

    10:55- افسر اطلاعاتی صهیونیست: بزرگترین تهدید علیه ارتش ما راکت‌های ضدتانک حماس است

    روزنامه اسرائیل هیوم به نقل از یک افسر ارشد اطلاعات ارتش رژیم اسرائیل نوشت که «حماس چیزهای زیادی در مورد ما می داند، آن‌ها می‌دانند که ما چگونه کار می کنیم. همچنین آن‌ها یک مجموعه اطلاعاتی دقیق دارند؛ در واقع شبکه اطلاعات آن‌ها به خوبی کار می‌کند.

    این افسر افزود: «ما فکر می‌کردیم که بزرگترین تهدیدی که در نوار غزه با آن مواجه خواهیم شد، بمب‌های منفجره خواهد بود، اما معلوم شد که خطر، راکتی‌های ضد تانک (یاسین 105) است.»

    10:54- افزایش شمار شهدای کرانه باختری به 162 نفر

    وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که از 15 مهر تا به امروز 162 نفر در یورش نظامیان رژیم اسرائیل به مناطق مختلف در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

    9:55-  بمباران اطراف بیمارستان اندونزی در شمال غزه

    جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر اطراف بیمارستان اندونزی در شمال غزه را بمباران کردند.

    9:54- شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه

    رسانه های فلسطینی از شهادت یک خبرنگار دیگر به نام یحیی ابومنیع در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به شهر غزه خبر دادند.

    9:41- بیانیه گردان جنین درباره عملیات ضد صهیونیستی

    گردان جنین وابسته به سرایاالقدس در کرانه باختری اعلام کرد که یک یگان ارتش رژیم صهیونیستی و خودروهای آنها را در خیابان حیفا به رگبار بسته است.

    رزمندگان مقاومت از بسته‌های انفجاری علیه متجاوزان صهیونیست استفاده کردند.

    9:40- خودزنی صهیونیست‌ها در مرز غزه

    ارتش رژیم صهیونیستی رسما اذعان کرد که یک نظامی اسرائیلی در درگیری‌های جاری در مرز غزه به اشتباه به سمت یک نظامی اسرائیلی دیگر به گمان اینکه از مبارزان مقاومت است، تیراندازی و او را مجروح کرده است.

    9:39- هدف قرار گرفتن نظامیان متجاوز صهیونیست در جنین

    منابع فلسطینی گزارش دادند که رزمندگان مقاومت، با بسته‌های انفجاری نظامیان صهیونیست را که به جنین در کرانه باختری یورش برده بودند، هدف قرار دادند.

    9:04- آوارگی 1.5 میلیون نفر در غزه

    «عنان ابوحسنه» سخنگوی آنروا در نوار غزه  اعلام کرد که 50 مدرسه وابسته به این آژانس بمباران شده و بیش از 80 تن از کارکنان آنروا جان خود را از دست داده‌اند و دست کم 24 نفر نیز زخمی شده‌اند.

    آژانس آنروا همچنین اعلام کرد که نزدیک به 1.5 میلیون نفر از 7 اکتبر در غزه آواره شده‌اند و نزدیک به نیمی از این آوارگان در 149 تاسیسات پناه گرفته‌اند.

    9:02- هر 10 دقیقه یک کودک در غزه قربانی جنایات صهیونیست‌ها

    آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در بیانیه‌ای با اشاره به شرایط انسانی فاجعه‌بار در نوار غزه اعلام کرد که به طور میانگین هر 10 دقیقه یک کودک در غزه جان خود را از دست می‌دهد و 2 کودک نیز مجروح می‌شوند.

    9:01- رژیم صهیونیستی بیش از 30 هزار تن مواد منفجره بر سر غزه فرو ریخت

    «سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه اعلام کرد، اشغالگران از 7 اکتبر 222 مدرسه را ویران کرده و 60 مدرسه کاملا از خدمت خارج شده و 88 مرکز دولتی نیز نابود شده است.

    وی تصریح کرد، جنگنده‌ها و تانک‌ها و قایق‌های جنگی رژیم اشغالگر از 7 اکتبر تاکنون بیش از 30 هزار تن مواد منفجره برای بمباران غزه استفاده کرده و به طور متوسط در هر کیلومتر مربع از مساحت غزه 82 تن از این مواد استفاده شده است.

    8:32- امیرعبداللهیان: آمریکا از هفته گذشته در صدد آتش بس انسانی بود

    وزیر امور خارجه: آمریکا از هفته گذشته در صدد آتش بس انسانی بود. ما پیام آنها را دریافت کردیم، آنها «کاملا نادرست» می گویند.

    البته هم زمان بازی جنگ را علیه غزه و کرانه باختری فلسطین مدیریت می‌کنند.

    ریاکاری و نسل‌کشی علیه غزه را متوقف کنید.

    8:19- فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های مجاور نوار  غزه

    رسانه‌های رژیم اسرائیل صبح امروز سه شنبه گزارش دادند که آژیرهای هشدار در شهرک‌های صهیونیست نشین نیریم و کیسوففیم نزدیک غزه به صدا در آمده است.

     

    اخبار مهم بامدادی سی و دومین روز جنگ غزه

    انفجار بمب در مسیر بولدوزر ارتش رژیم اسرائیل

    🔸در جریان یورش نظامیان ارتش رژیم اسرائیل به طولکرم در کرانه باختری، نیروهای مقاومت فلسطینی دومین بولدوزر صهیونیست‌ها را با بمب تعبیه شده در مسیر آن، منهدم کردند.

    بمباران مسجد «النور» در مرکز غزه

    🔸جنگنده های رژیم صهیونیسی مسجد النور در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

     

    هک یک سایت ورزشی اسرائیلی و انتشار تصویر «ابوعبیده » در آن

    🔸 خبرگزاری فلسطینی شهاب به نقل از کانال عبری زبان «کان» گزارش داد که سایت تیم بسکتبال «مکابی» تل آویو هک شده و تصویر ابوعبیده سخنگوی القسام شاخه نظامی حماس در آن منتشر شده است.

    سی‌ودومین روز «طوفان الأقصی»‌| ارتش اسرائیل در باتلاق مناطق باز غزه گرفتار شد/ القسام امروز ۱۴ تانک رژیم صهیونیستی را منهدم کرد - بلادنیوز 

     تجهیز شهرک نشینان صهیونیست به سلاح 

    🔸ایتمار بن گویر، وزیر  افراطی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به تازگی عکسی  منتشر کرده است، که در آن ساکنان شهرک صهیونیست نشین «کریات ملاخی» به سلاح مجهز می‌شوند.

    سی‌ودومین روز «طوفان الأقصی»‌| ارتش اسرائیل در باتلاق مناطق باز غزه گرفتار شد/ القسام امروز ۱۴ تانک رژیم صهیونیستی را منهدم کرد - بلادنیوز

    درگیری‌های شدید مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست در مرکز غزه

    🔸منابع محلی فلسطینی از درگیری شدید بین رزمندگان فلسطینی با نیروهای اشغالگر صهیونیست در مناطق «الزوایده» و «النصیرات» در مرکز و مناطق غربی غزه خبر دادند.

    🔸بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی صدای تیراندازی و تبادل آتش از این درگیری به گوش می رسد.

     

    مقاومت اسلامی لبنان یک دستگاه خودروی لجستیک ارتش اسرائیل را هدف قرار داد 

     🔸 مقاومت اسلامی لبنان تصویری از هدف قرار دادن یک دستگاه خودروی لجستیک (تانکر حامل سوخت) ارتش رژیم صهیونیستی را  در پایگاه نظامی البیاض در مرز لبنان و فلسطین را منتشر کرد.

    .

     

    🔸 در این عملیات خودروی صهیونیستها به طور مستقیم مورد هدف  قرار گرفت و کاملا در آتش سوخت.

     

    اصابت دو موشک به اطراف بیمارستان القدس 

      🔸  هلال احمر فلسطین اعلام کرد که هواپیماهای رژیم صهیونیستی با شلیک دو موشک اطراف بیمارستان قدس را هدف قرار داده است.  

    🔸گزارش ها حاکی است منطقه هدف قرار گرفته تنها 50 متر با درب اصل بیمارستان القدس فاصله داشت . 

    بمباران شدید اطراف بیمارستان القدس در غزه 

    🔸 منابع محلی فلسطینی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان القدس در محله تل الهوا در غرب نوار غزه را به شدت بمباران کرده است. 

    .

     

    سی‌ویکمین روز «طوفان الأقصی»‌| نبرد سنگین رزمندگان مقاومت با نظامیان صهیونیست/ آمار شهدای غزه از 10 هزار نفر گذشت

     

    این خبر بروز رسانی می‌شود… 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا