اخبار روز

خروج ناوهای آمریکایی، اقدامی که بحران رژیم صهیونیستی را مضاعف کرد – بلادنیوز

  • خروج ناوهای آمریکایی، اقدامی که بحران رژیم صهیونیستی را مضاعف کرد – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه عبری خبرگزاری بلادنیوز پایگاه عبری‌زبان واللا نیوز در گزارشی در این رابطه خبر داد؛ نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل بر این باورند فشارهای سیاسی بر دولت لبنان چندان برای دور نگه داشتن حزب‌الله از مرزهای شمالی کارساز نیست.

    امیر بوحبوط خبرنگار امور نظامی این رسانه عبری‌زبان در گزارشی که ظهر امروز دوشنبه در این رسانه منتشر شد، خبر داد: بسیار دشوار است که بتوانیم پیش‌بینی کنیم خروج ناو هواپیمابر آمریکا از منطقه مدیترانه چه‌نوع تأثیری را بر روند اوضاع خواهد گذارد، این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود که این ناو برای بازداشت ایران و حزب‌الله به این منطقه آمده است.

    وی همچنین خاطرنشان کرد؛ رئیس ستاد ارتش اسرائیل طی دستورالعمل جدیدی بر لزوم حفظ شمار زیادی از نیروها در طول مرز با لبنان طی سال 2024 تأکید کرده است.

    یک مسئول امنیتی اسرائیلی در رابطه با خروج ناو هواپیمابر آمریکایی از منطقه به این رسانه گفت: فعلاً بسیار زودهنگام است که در رابطه با تبعات و اهمیت این خروج سخن بگوییم، اما ارزیابی‌های نهادهای امنیتی حکایت از آن دارند که ایران و حزب‌الله گام‌های خود را به‌تناسب با نوع روابطی که بین ما و ایالات متحده برقرار است، برنامه‌ریزی می‌کنند.

    این رسانه عبری‌زبان در ادامه فاش کرد؛ هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل مذاکرات و تماس‌های مستمری را با چارلز براون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و نیز فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا سنتکام کنار گفتگو با شماری از رؤسای ستاد کشورهای دیگر در راستای هدف و تمایل مشترک در تضعیف ایران در خاورمیانه با تمرکز بر غزه، اسرائیل، لبنان، سوریه، یمن، عراق و دریای سرخ دارد.

    در بخش دیگری از این گزارش آمده است: هدف اصلی اسرائیل دور کردن حزب‌الله از خط مرزی است اما در زمان حاضر امکان انجام این کار وجود ندارد و باید به فکر تلاش برای مستقر کردن نیروهای یونیفل در طول خط مرزی باشیم چون این کار می‌تواند مانع از ادامه درگیری اسرائیل با حزب‌الله شود و شرایط به‌سوی جنگ فراگیر پیش نرود.

    آمریکا یکی از ناوهایش را از غرب آسیا خارج می‌کند

    در عین حال نهادهای امنیتی عجله‌ای در تلاش برای اجرای قطعنامه 1701 ندارند زیرا این توافق مواردی دارد که چندان باب میل اسرائیل نیست، ممنوعیت پروازهای شناسایی نیروی هوایی اسرائیل در حریم هوایی لبنان یکی از این موارد است.

    انتهای پیام/+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا