اخبار روز

جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری اسلامی ندوشن – بلادنیوز

  • جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری اسلامی ندوشن – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز،‌ کانال تلگرامی دکتر اسلامی ندوشن در اطلاعیه‌ای جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری این نویسنده را تشریح کرده است. در این اطلاعیه آمده است،‌ بر اساس وصیت‌نامه مرحوم ندوشن «اگر فوت خارج از ایران بود، پیکرم به ایران منتقل شود.» تلاش‌هایی طی چند ماه گذشته برای انتقال پیکر مرحوم به ایران انجام شد و مراسم تشییع روز 29 آبان ماه به شرح ذیل انجام خواهد شد:

    • در صبح روز  28 آبان پیکر استاد وارد ایران شده و مراحل اسلامی و اداری موضوع طی خواهد شد.
    •  مراسم تشییع طبق وصیت استاد ندوشن در دانشگاه تهران خواهد بود و بر این اساس در ساعت 8 صبح روز 29 آبان تشییع پیکر از جلوی دانشکده ادبیات (در جلوی مجسمه حکیم فردوسی توسی) در دانشگاه تهران بر دستان دانشجویان و علاقه‌مندان ایشان آغاز شده و در جلوی مسجد دانشگاه تهران پایان خواهد پذیرفت.
    • حدود ساعت 9:30 صبح اقامه نماز بر پیکر استاد در مؤسسه روزنامه اطلاعات انجام  و آیین بزرگداشت برگزار خواهد شد که با سخنرانی اساتید حوزه ادبیات و فرهنگ و هنر همراه خواهد بود. (پوستر این آیین متعاقبا منتشر خواهد شد).
    •  روزنامه اطلاعات مجموعه‌ای از 80 یادداشت اسلامی ندوشن در روزنامه اطلاعات در دست انتشار دارد که تا پایان آبان‌ منتشر خواهد شد.
    •  در نهایت 30 آبان پیکر مرحوم ندوشن در نیشابور به خاک سپرده می‌شود. در بعدازظهر این روز نیز در فرهنگسرای این شهر آیین بزرگداشتی به یاد استاد ندوشن برگزار می‌شود.
    •  جزئیات روی سنگ قبر توسط مرحوم اسلامی ندوشن پیش از این مشخص شده  بود که همراه با شعری از حافظ شیرازی  توسط یکی از خوشنویسان به خط نستعلیق نوشته شده و سپس حکاکی خواهد شد.
      تسلیت رئیسی در پی درگذشت محمدعلی اسلامی ندوشن

      انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا