اخبار روز

اختلاف رم و پاریس بر سر بحران مهاجرین – بلادنیوز

  • اختلاف رم و پاریس بر سر بحران مهاجرین – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایسنا، ژرالد درمنن، وزیر کشور فرانسه در مصاحبه با رادیو RMC بیان کرد: ایتالیا با بحران مهاجرت بسیاری شدیدی مواجه است.

    وی افزود: خانم ملونی، دولت راست افراطی که توسط دوستانش از جمله مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی «مجمع ملی» فرانسه انتخاب شدند در حل‌وفصل بحران مهاجرت ناتوان هستند؛ مشکلی که بیشتر به دلیل مقابله با آن انتخاب شد.

    درمنن در پاسخ به سوالی مبنی بر ورود مهاجران به مرز جنوب شرقی فرانسه با ایتالیا، گفت: هجوم مهاجران و به ویژه کودکان در این قسمت وجود دارد.

    این بیانیه همزمان با برنامه سفر وزیر امور خارجه ایتالیا به پاریس جهت دیدار با همتای فرانسوی‌اش منتشر شد.

    دولت میانه‌روی فرانسه در دوران ریاست جمهوری امانوئل ماکرون در سال‌های اخیر بارها با کابینه‌های راست افراطی ایتالیا بر سر مساله مهاجرت درگیر شده است.

    تازه‌ترین تنش‌ها در نوامبر سال گذشته زمانی رخ داد که ملونی اجازه نداد یک کشتی نجات که حامل ۲۳۰ مهاجر بود، در ایتالیا پهلو بگیرد. به این کشتی اجازه داده شد تا در فرانسه پهلو بگیرد، اما پاریس رفتار “غیرقابل قبول” رم را محکوم کرد و برنامه‌های پذیرش ۳۵۰۰ مهاجر از ایتالیا را به حالت تعلیق درآورد.

    طبق گزارش اسپوتنیک، آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا امروز (جمعه) گفت، اظهارات وزیر کشور فرانسه نه تنها برای نخست‌وزیر ملونی بلکه برای همه ایتالیایی‌ها “توهین آمیز” بود.

    وی افزود: ما یک کشور دموکراتیک با تاریخ هزار ساله هستیم… ما بنیان‌گذار اتحادیه اروپا هستیم… یک وزیر خارجه نمی‌تواند به خودش اجازه دهد کاری که این مرد (وزیر کشور فرانسه) انجام داد را انجام دهد.

    وی سفرش به پاریس و دیدار با همتای فرانسوی‌اش را لغو کرد، اظهارات وزیر کشور فرانسه را “غیرقابل قبول” خواند و خواستار عذرخواهی او شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا