اخبار روز

قرآن کریم منشأ خبر است و رسانه باید مروج حق و حقیقت باشد – بلادنیوز

  • قرآن کریم منشأ خبر است و رسانه باید مروج حق و حقیقت باشد – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در گردهمایی روابط عمومی‌های ادارات کل اوقاف سراسر کشور که امروز 6 خرداد در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: روابط عمومی از خبر می‌آید و قرآن منبع غنی از خبر است؛ از خبر خلقت گرفته تا سرانجام انسان، و حتی قوانین الهی. باید حقیقت را بشناسیم، بیان کنیم و مروج آن باشیم، زیرا در دل این امر، مبارزه با باطل نهفته است.

    خاموشی افزود: خداوند در قرآن از قواعدی سخن می‌گوید که تغییر نمی‌کند و سرنوشت اقوام تلاشگر و تنبل را به انسان یادآور می‌شود. پیامبر نیز مأمور به خبررسانی است و اگر ما در مسیر او حرکت کنیم، به پیروزی خواهیم رسید.

    او با اشاره به مأموریت‌های اساسی سازمان اوقاف گفت: حفظ موقوفه، افزایش مولدسازی و اجرای نیت واقفان سه محور مهم فعالیت‌های سازمان است. واقفان برای ارتقای سطح زندگی مردم در زمینه‌های دین، بهداشت و پیشرفت کشور وقف کرده‌اند و فهم این نکته که وقف باید در خدمت رفاه مردم باشد، بسیار کلیدی است.

    خاموشی از رونمایی دستگاه الکتروکموتراپی برای درمان سرطان خبر داد و گفت: تاکنون 1500 نفر تحت درمان قرار گرفته‌اند. وقف، بودجه عمومی یا بیت‌المال نیست بلکه اموال خصوصی برای رفع نیازهای جامعه است و ما باید به سمت کاهش هزینه‌های درمان با استفاده از وقف حرکت کنیم.

    رئیس سازمان اوقاف با اشاره به تلاش برای مولدسازی موقوفات افزود: 76 درصد موقوفات بیابان‌پایه‌اند. اگر به این اراضی رسیدگی شود، می‌توان بهره‌وری بالایی از زمین‌های معطل داشت. کشت کاکتوس و توسعه زنجیره‌های تولید متناسب با اقلیم، از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.

     

    برنامه‌ریزی قرآنی اربعین 1404 کلید خورد

     

    او همچنین به نقش وقف در اشتغال و کاهش ریزگردها اشاره کرد و افزود: اگر تولید چوب را در داخل کشور گسترش دهیم، اشتغال ایجاد و از خروج نفت جلوگیری می‌شود.

    خاموشی اظهار داشت: از نیروگاه‌های کوچک مقیاس تا پروژه‌های بزرگ در حوزه انرژی مورد توجه سازمان است. به عنوان مثال، تولید یک و نیم مگاوات برق در تپه‌های عباس‌آباد یا توسعه انرژی در امامزاده‌ها از جمله اقدامات ماست.

    او بر لزوم اطلاع‌رسانی درباره موقوفات معطل و پیشران بودن سازمان وقف در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و افزود: حدود 70 درصد پرونده‌های ثبتی به نتیجه رسیده و اقدامات خوبی در زمینه مولدسازی انجام شده است. امیدواریم در سال آینده اجرای نیت واقفان بیش از پیش محقق شود.

    در ادامه این نشست، رضا معممی‌مقدم، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، با تأکید بر نقش راهبردی روابط عمومی در نهادهای دینی گفت: روابط عمومی در سازمان‌هایی مانند اوقاف، صرفاً یک واحد اطلاع‌رسانی نیست، بلکه باید به‌مثابه ستاد جهاد تبیین، دیپلماسی دینی و اعتمادسازی اجتماعی عمل کند.

    او با اشاره به وظایف چندلایه روابط عمومی افزود: ما نیازمند روابط عمومی‌هایی هستیم که هم روایت‌گر دستاوردهای دینی و اجتماعی سازمان باشند و هم صدای مردم و واقفان و هیات امنا بقاع متبرکه را به مدیران سازمان منتقل کنند. امروز دیگر کار روابط عمومی، نصب بنر و تهیه بولتن نیست؛ بلکه باید توان تولید محتوای اثرگذار، مواجهه هوشمندانه با رسانه‌ها و مدیریت تصویر نهاد را داشته باشد.

    معممی‌مقدم همچنین تصریح کرد: در دورانی که اعتماد عمومی یک سرمایه اساسی است، روابط عمومی می‌تواند با شفاف‌سازی، پاسخ‌گویی، بازخوردگیری و تولید روایت‌های صادقانه، نقش کلیدی در تقویت مشارکت مردم در امور وقف و خیر ایفا کند.

    مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف در پایان خاطرنشان کرد: در نگاه ما، روابط عمومی نه یک بخش اداری، بلکه یک نهاد فرهنگی-رسانه‌ای خط‌شکن و مرزبان اعتماد عمومی است.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا