اخبار روز

افزایش فرار مردان مشمول خدمت سربازی از مرزهای اوکراین – بلادنیوز

  • افزایش فرار مردان مشمول خدمت سربازی از مرزهای اوکراین – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز به نقل از “ان تی وی”، از زمان حمله روسیه مردان در سن نظامی در اوکراین اجازه خروج از کشور را ندارند. با این حال، بسیاری برای فرار از کشور تلاش می کنند. مرزبانان اوکراینی برای اولین بار آمارهایی اعلام کرده و گزارش داده‌اند که 20000 مرد در تلاش برای فرار متوقف شدند. ارقام اتحادیه اروپا نشان می دهد که چه تعداد از آنها موفق شده اند.

    از زمان آغاز تهاجم روسیه در بیش از 18 ماه پیش، گارد مرزی اوکراین از فرار بیش از 20000 سرباز وظیفه جلوگیری کرده است. “آندری دمچنکو”، سخنگوی گارد مرزی این کشور در تلویزیون خبری گفت: در مجموع، مرزبانان حدود 14600 نفر را که می خواستند به طور غیرقانونی اوکراین را ترک کنند، از 24 فوریه سال گذشته دستگیر کرده اند. علاوه بر این، حدود 6200 مرد با مجوزهای خروج جعلی دستگیر شدند.

    در ادامه این مطلب آمده است: بسیاری از اوکراینی ها سعی می کنند از خدمت سربازی فرار کنند. دمچنکو گفت که فراریان در “مرز سبز” به ویژه در رومانی و جمهوری مولداوی دستگیر شدند. عمدتاً فراریان شامل مردان بین سنین 18 تا 60 سال هستند. مقامات قبلاً اعلام کرده بودند که حداقل 19 مرد در رودخانه Tyssa (Theiss) که هم مرز با رومانی و مجارستان است در حین فرار غرق شده اند. چندین نفر نیز هنگام فرار از میان کارپات ها یخ زدند و جان باختند.

    در اوایل جنگ اوکراین دستور تشکیل بسیج عمومی با ممنوعیت خروج سربازان 18 تا 60 ساله از کشور صادر شد. با این حال، طبق آژانس آمار اتحادیه اروپا یوروستات، بیش از 650000 مرد اوکراینی 18 تا 64 ساله به عنوان پناهنده در 27 کشور اتحادیه اروپا به اضافه نروژ، سوئیس و لیختن اشتاین ثبت نام کرده‌اند.

    کی یف در حال بررسی استرداد سربازانی است که به طور غیرقانونی کشور را ترک کرده اند، از جمله این بررسی از کشورهای اتحادیه اروپا انجام می شود. در دوران جنگ، فروش اسناد معافیت سربازی در اوکراین رونق گرفته است. بر اساس اطلاعات قضایی، پس از موجی از یورش‌ها و دستگیری‌ها در دفاتر وظیفه اجباری به دستور ولدیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین قیمت این اوراق اکنون بیش از 10000 یورو است.

    زلنسکی در پایان ماه اوت اعلام کرد که مقامات تمام موارد از کار افتاده اعلام کردن مردان را به دلایل بهداشتی ادعایی بررسی خواهند کرد. وی گزارش داد که تا 13700 یورو رشوه برای معافیت از خدمت سربازی پرداخت شده است.

    چندی پیش ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین تمامی روسای سربازگیری در کشور را به دلیل فساد شایع در این بخش اخراج کرد.

    وی در ویدئویی گفت: این سیستم باید توسط افرادی که دقیقا می‌دانند جنگ چیست و چرا ریاکاری و ارتشا در طول جنگ خیانت محسوب می‌شود، اداره شود.

    در سراسر اوکراین گزارش‌هایی از فساد مسئولان که مایل به دریافت رشوه از افرادی هستند که نمی‌خواهند به میدان جنگ با روسیه بروند، وجود دارد. بیش از 100 روند جنایی علیه مسئولان سربازگیری در جریان است.

    پدران دارای بیش از سه فرزند، افراد ناتوان و آنهایی که مشاغل حساس دارند از نام نویسی معافند ولی بقیه در صورتی که فراخوان داده شود باید ثبت نام کنند. نیروهای بخش سربازگیری منزل به منزل و در خیابان‌ها اطلاعیه صادر می‌کنند. ویدئوهای منتشر شده نشان می‌دهد که این افسران، مردان را به سمت خودروهای ون می‌برند تا آنها را به سمت دفاتر ثبت نام ببرند.

    برخی از مردان اوکراینی می‌گویند که از دریافت اوراق مربوط به ثبت نام راضی نیستند اما اگر فراخوانی صورت بگیرد به عنوان بخشی از زندگی در یک کشور درگیر جنگ آن را می‌پذیرند. یکسری‌ها هم توان پرداخت رشوه 5000 دلاری را ندارند.

    پوتین: غرب یک یهودی را برای لاپوشانی تکریم نازیسم در اوکراین گماشته است
    اتریش: تغییر قدرت در روسیه راه حل پایان جنگ اوکراین نیست
    تحولات اوکراین| دورنمای تاریک صلح در اوکراین و خطر جنگ جهانی سوم/ سفر بلینکن به کی‌یف

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا