اخبار روز

آخرین تصمیم مجلس درباره سهمیه و قیمت بنزین – بلادنیوز

  • آخرین تصمیم مجلس درباره سهمیه و قیمت بنزین – بلادنیوز

    عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: در خصوص بنزین فعلا نه افزایش قیمت و نه تغییر در سهمیه موجود اعمال نخواهد شد، باید ببنیم در برنامه هفتم توسعه؛ کلیات به چه صورت خواهد بود.

    به گزارش بلادنیوزاسماعیل حسین‌زهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره احتمال تغییر در قیمت و سهمیه بنزین اظهار داشت: در مورد بنزین آنچه در قانون بودجه آمده لحاظ می‌شود، طبق آنچه در این قانون آمده تغییری در نرخ و نحوه سهیه‌بندی بنزین اعمال نخواهد شد.

    وی با تاکید بر اینکه تصمیم جدیدی در زمینه بنزین اتخاذ نشده است، افزود: در خصوص تخصیص بنزین به خانوار به جای خودرو پیشنهاداتی مطرح بود که قبلا در لایحه بودجه در مورد آن بحث شد اما در مجلس رای نیاورد و قرار شد طبق روال گذشته عمل شود مگر اینکه در برنامه هفتم توسعه تصمیمات جدیدی اتخاذ شود که البته برنامه هفتم  هنوز به صحن نیامده است. 

    عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: در خصوص بنزین فعلا نه افزایش قیمت و نه تغییر در سهمیه موجود اعمال نخواهد شد، باید ببنیم در برنامه هفتم توسعه؛ کلیات به چه صورت خواهد بود.

     وی یادآور شد: در برنامه هفتم نقطه نظرات و پیشنهادات بررسی و در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد. 

    به گزارش ایلنا، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه پیشتر در گفت‌وگویی اینگونه مطرح کرده بود که بر اساس آنچه در کمیسیون برنامه هفتم به تصویب رسیده اولا به دولت اجازه داده شده که می‌تواند یارانه حامل‌های انرژی را به جای خودرو به افراد هم بدهد. البته برای دولت این امر اختیاری است.از سوی دیگر تاکید کردیم برای اینکه نگرانی مردم مرتفع شود، بنزین یارانه‌ای در طول برنامه تغییر نکند. اما ممکن است که سهمیه بنزین تغییر کند و اینکه به خانوار داده شود. باید منتظر ماند و اگر در صحن اصلاح کلی مطرح نشد، درخصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا