اخبار روز

مهم ترین مساله کشور هزینه در مسائل فرهنگی است – بلادنیوز

  • مهم ترین مساله کشور هزینه در مسائل فرهنگی است – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از برنا، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در اولین وبینار رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه با اشاره به اینکه این رویداد از روز ملی خانواده شروع شده و تا سال بعد ادامه خواهد داشت اظهار کرد: ارتقا سلامت خانواده‌ها متضمن ارتقا یک جامعه است و این رویداد یکی از حرکت‌های مهم ملی است که اگر با همدلی انجام بگیرد، می‌تواند از آسیب‌های بسیاری پیشگیری کند.

    خزعلی خاطرنشان کرد: اگر در یک جامعه آسیبی به صنعت و عمران کشور وارد شود بسیار نگران کننده خواهد بود، اما گاهاً وقتی به بنیان خانواده و فرهنگ و هویت ملی خدشه‌ای وارد شد، شاید نادیده انگاشته شود، درحالیکه فرهنگ طبق فرمایش مقام معظم رهبری به مثابه هوای یک جامعه می‌باشد که اگر آلوده شد، حتی نفس کشیدن را با مشکل مواجه می‌کند، لذا مهم‌ترین مساله یک کشور، هزینه در مسائل فرهنگی است.

    وی افزود: بسیاری از مشکلات ما از عدم آموزش و دانش لازم و فقدان مسئولیت‌پذیری در قبال خانواده است، لذا نیاز داریم یک‌بار دیگر نقش خانواده را در بخش‌های مختلف تبیین کرده و خانواده‌های تراز، مبتکر، نوآور و اثرگذاری که با شیوه‌های نو، مدیریت خوبی برای پرورش فرزندانشان اتخاذ کرده و در مسائل مختلف از جمله ارتباط زوجین و تربیت فرزند، موفق عمل کرده‌اند، شناسایی کنیم تا هم از تجربیات ارزشمندشان استفاده شود و هم امثال این خانواده‌ها به عنوان الگو در جامعه تکثیر شوند.

    معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، با تاکید بر لازمه حفظ هویت جوانان گفت: باید ضمن حفظ هویت فرهنگ اصیل ایرانی، نقص‌هایی که در نوع روابط و تعاملات اجتماعی وجود دارد نیز برطرف شود.

    وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی در یک حرکت هماهنگ و منسجم، شاهد ارتقا خانواده‌ها در مسائل مختلفی از جمله زیست عفیفانه، پیشگیری از طلاق، فرزندان تک والد و سایر آسیب‌ها باشیم و در مقابل بتوانیم خانواده‌های با کیفیت‌تر و با نشاط‌تری را شاهد شویم.

    زهرا کوهساری، مدیرکل حوزه ریاست معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در تشریح اهداف این رویداد گفت: رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه، با هدف بازخوانی فرهنگ اصیل خانواده ایرانی و معرفی این فرهنگ به جهان به عنوان یک الگوی نمونه با دو زبان رسانه و هنر و همیاری و همراهی بازوهای اجرایی دولت در استان‌های سراسر کشور وارد عمل شده است.

    فرناز هوشیار پارسیان؛ دبیر رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه از ۳ گام مهم این رویداد خبر داد و گفت: این رویداد در ۳ گام از کارگروه‌های تخصصی بهره‌مند خواهد شد. گام نخست شناسایی و ایجاد شبکه‌های مردمی متشکل از خانواده‌های تراز در سه سطح استان و شهرستان و روستاها، گام دوم شناسایی فعالان رسانه‌های نوین که بر اساس چشم‌انداز ۹ کارگروه رویداد، در سطح استان فعالند و گام سوم نیز محققان و پژوهشگران که دارای محصول علمی در این حوزه هستند یا افرادی که در حوزه مشاغل پایدار خانواده محور استان‌ها شاخص می‌باشند.

    وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به ابلاغیه‌های ارسالی، تمامی استان‌ها شورای استانی رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه را تشکیل داده و در این حرکت ملی پیشتاز باشند.

    در ادامه این نشست سیدمجید امامی؛ دبیر شورای سیاستگذاری رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه، اظهار کرد: این رویداد گفتمانی فرهنگی است که احیای سبک زندگی و فرهنگی را پیش روی ما قرار می‌دهد و لازمه کنونی جامعه است.

    وی اظهار کرد: شرایط و ضعف‌هایی که خانواده کنونی در زندگی کلان شهری و در مقابله با تهاجمات مختلف پیدا کرده است، اهمیت احیای گفتمان فرهنگی خانواده را مشخص می‌کند، چراکه نسبت خانواده با جامعه نه تنها می‌تواند جامعه را با نشاط کند، بلکه خود مولد است و خانواده مولد خانواده‌ای است که بنیاد فرهنگی‌اش احیا و بازتعریف شود.

    در پایان زینب طبیجی؛ دبیر محتوایی و علمی رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه با تشریح بخش‌های ۹ گانه این رویداد افزود: علاوه بر آموزش و مهارت افزایی خانواده‌ها، در بخش‌های مربوطه، پویش‌هایی را طراحی و از طریق شبکه‌های اجتماعی اعلام خواهیم نمود.

    وی افزود: اینکه خانواده‌ها چگونه می‌توانند یک رسانه باشند، همچنین فراخوان بهره‌مندی از تجربیات اساتید متخصص سبک زندگی ایرانی-اسلامی از موارد مهمی است که پیگیری خواهد شد.

    لازم به ذکر است اولین وبینار استانی رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه با حضور مدیران کارگروه‌های این رویداد و مدیران کل بانوان استانداری‌ها، همچنین مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان سراسر کشور به صورت آنلاین برگزار شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا