اخبار روز

اسامی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری اعلام شد – بلادنیوز

  • اسامی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری اعلام شد – بلادنیوز

    – اخبار سیاسی –

    به گزارش حوزه دولت خبرگزاری بلادنیوز، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به‌طور همزمان با دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه 11 اسفندماه برگزار می‌شود.

    اسامی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری برای حوزه تهران منتشر شد

     

    به‌گفته محسن اسلامی دبیر ستاد انتخابات کشور، فعالیت تبلیغاتی نامزدهای خبرگان رهبری از فردا 25 بهمن ماه آغاز می‌شود.

    برای این انتخابات 144 نفر در کشور تأیید نهایی شده‌اند که اسامی آن‌ها در  اینجا  قابل دسترسی است.

    مجلس خبرگان رهبری دارای 88 کرسی از تمامی استان‌هاست که نمایندگان آن برای یک‌دورۀ 8ساله از اقصی‌نقاط کشور با رأی مردم انتخاب می‌شوند. در این دوره از انتخابات و طبق قانون، شرط سنیِ حداقل 40 سال و دارا بودن مدرک سطح چهار حوزه علمیه اعمال شده است.

    در مرحلۀ ثبت‌نام، 510 نفر برای راهیابی به این مجلس نام‌نویسی کرده بودند که شورای نگهبان صلاحیت 138 نفر را تأیید کرد و نتایج بررسی صلاحیت‌ها نیز 5 بهمن‌ماه به داوطلبان اعلام شد. مرحلۀ دریافت اعتراضات به این نتایج از 6 تا 8 بهمن‌ماه به پایان رسید و فقهای شورای نگهبان طی 10 روز مجدداً صلاحیت‌های این داوطلبان را بررسی کردند و 144 نفر تأیید صلاحیت شدند. فرصت تغییر حوزه احتمالی نامزدهای تأییدصلاحیت‌شده در نظر گرفته شد که از 20 تا 22 بهمن این تقاضا پذیرفته شد.

    تبلیغات نامزدهای انتخابات خبرگان از 25 بهمن تا 9 اسفند تعیین شده است و دیگر مرحلۀ این فرآیند، فرصت انصراف احتمالی یک نامزد است؛ این انصراف کتبی نهایتاً تا تاریخ 8 اسفند یعنی حداقل 72 ساعت قبل از شروع اخذ رأی پذیرفته خواهد شد.

    انتهای پیام/+

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا