اخبار روز

لزوم تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در برنامه هفتم – بلادنیوز

  • لزوم تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در برنامه هفتم – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزحجت اله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اولویت‌های صنعت و معدن در لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: هدف از تدوین برنامه هفتم توسعه، حرکت کشور در یک چارچوب مشخص و دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده است، در واقع برنامه تدوین می شود که اهداف، اولویت‌ها و ضرورت‌ها بدون پِرت منابع محقق و مطالبات مردم نیز پاسخ داده شود.

    نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اطلاعاتی که براساس آن برنامه تدوین و نهایی می‌شود باید واقعی و جامع باشد، ادامه داد: در کنار اطلاعات درست باید هدف گذاری‌ها در برنامه، متناسب با امکانات و توانمندی‌ها باشد زیرا در صورت بی توجهی به این مهم برنامه دست‌نیافتنی می‌شود.

    وی اضافه کرد: متاسفانه در 6 برنامه قبلی، اهداف به صورت کامل محقق نشده است و به چشم اندازهای 20 ساله ای که باید در قالب برنامه‌های 5 ساله اجرایی می‌شد، نرسیدیم و فاصله زیادی با این چشم اندازها در حوزه صنعت، معدن، تجارت و صادرات داریم.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: باید سرعت خصوصی‌سازی را بیشتر کنیم و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که دست دولت در امر خصوصی‌سازی باز شود و الزامات موردنیاز برای خصوصی‌سازی در اختیار دولت قرار گیرد.

    فیروزی ادامه داد: از سوی دیگر علاوه بر توجه به خصوصی‌سازی در صنایع، باید ضمن حمایت از بخش خصوصی از ظرفیت این بخش به درستی استفاده کرد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه باید در برنامه هفتم، به توسعه فناوری و تکمیل زنجیره ارزش توجه ویژه شود، گفت: همچنین در حوزه معدن سیاست‌گذاری‌ها باید روان، منسجم و عملیاتی باشد تا بتوان از این ظرفیت و پتانسیل به درستی استفاده کرد./

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا