اخبار روز

سری جدید «حسینیه معلی» ساخته می‌شود – بلادنیوز

  • سری جدید «حسینیه معلی» ساخته می‌شود – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز، پیمان جبلی رئیس رسانه ملّی از عوامل و دست‌اندرکاران برنامه «حسینیه معلی» تجلیل کرد. میثم مطیعی و سیدمجید بنی‌فاطمه به عنوان میزبانان این برنامه از احیای سنت‌ها و آیین‌های عزاداری اهل‌بیت گفتند که در این برنامه اتفاق افتاد. البته میثم مطیعی به این نکته هم اشاره کرد که مردم واقعاً با تماشای «حسینیه معلی» روضه می‌دیدند و این نکته مهمی بود. 

    سیدبشیر حسینی که در این برنامه تجلیل به عنوان سردبیر برنامه حضور داشت از نگاه کشورهای دیگر و مخاطبانی گفت که در بین‌الحرمین با دیدن «حسینیه معلی» اشک می‌ریختند. عبدالرضا هلالی دیگر میزبان این برنامه تلویزیونی که در دو فصل همراه این برنامه بود تأکید کرد: «آن چیزی که مردم را نسبت به تماشای این برنامه علاقه‌مند کرد این بود که مخاطب به راحتی با این برنامه همذات‌پنداری می‌کرد.»

    پیمان جبلی رئیس رسانه ملّی اخلاص و ظرفیت رسانه‌ای که خلاقانه پیش رفت را راز و رمز موفقیت «حسینیه معلی» دانست که به هم‌افزایی و تعامل با مخاطبان کمک می‌کند. سعید ستودگان کارگردان این برنامه در جریان این تجلیل خبر داد اگر عمری باشد و توفیق بشود برای ماه شعبان آماده می‌شویم که در خدمت مردم باشیم. 

    .

    چرا «حسینیه معلی» از همه پربیننده‌تر شد؟

    «حسینیه معلی» چند روز گذشته بنابر اعلام نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما به عنوان پربیننده‌ترین برنامه محرم تلویزیون انتخاب شد. (نتایج نظرسنجی انجام شده از سوی مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما حاکی از آن است که در دهه اول محرم سال جاری در مجموع 52.4 درصد از پاسخگویان، بیننده ویژه‌برنامه‌های دهه اول ماه محرم شبکه‌های تلویزیونی بوده‌اند که این عدد نسبت به سال گذشته 8.1 درصد رشد یافته است. براساس نظرسنجی مذکور، برنامه «حسینیه معلی» با 30.6 درصد بیننده و رضایت 89.9 درصدی در صدر برنامه‌های مناسبتی محرم قرار گرفت.)

    نکته دیگری که در جریانِ‌ این تجلیل مطرح شد توجه «حسینیه معلی» به خلاقیت و نوآوری در ساخت برنامه‌های دینی و مذهبی است. برنامه‌هایی که در حال حاضر بیش از سریال مذهبی بیننده دارند؛ نمونه بارز آن «حسینیه معلی» است که فصل به فصل پخته‌تر شد تا دهه اول محرم امسال و فصل جدید آن که با اجرای نجم‌الدین شریعتی روی آنتن رفت و هیئت‌ها و آیین اصیل عزاداری مجالس اهل‌بیت(ع) را به رخ مخاطب کشید.

    مهدی رسولی، مجید بنی‌فاطمه، عبدالرضا هلالی و میثم مطیعی مداحان و کارشناسان این فصل از برنامه را تشکیل دادند و با محور مداحی‌ها و نوحه‌خوانی از ایران و حتی دیگر کشورها روی آنتن رفت.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا