اخبار روز

نظر سه کارشناس داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس – استقلال + فیلم – بلادنیوز

  • نظر سه کارشناس داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس – استقلال + فیلم – بلادنیوز

    – اخبار ورزشی –

    به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری بلادنیوز، صدومین دربی پایتخت بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال با نتیجه یک – یک به پایان رسید. خبرگزاری بلادنیوز با حیدر سلیمانی و علی دهقانی  دو کارشناس داوری در این باره صحبت کرده، ضمن اینکه محمد فنایی که در شبکه سه سیما حضور داشت، نظرات خود را اعلام کرد که در زیر نظرات این کارشناسان را می‌خوانید:

    حیدر سلیمانی:

    اتاق VAR باید به بنیادی‌فر کمک می‌کرد و او نیز در تلاش بود کمترین اشتباه را داشته باشد. دقیقه 12، داور دستور بازبینی صحنه را داد. بازیکن استقلال با دست شهاب زاهدی‌فر را لمس کرد اما چون سُر خورد عمل گرفتن شدید نبود و نباید پنالتی اعلام می‌شد. تصمیم داور در این صحنه درست بود.

    .

    دقیقه 37 استقلالی‌ها اعتراض داشتند که توپ به دست مهدی ترابی برخورد کرده، در صورتی که ترابی توپ را بلوکه کرد و زمانی که با پایش زد به دستش خورد. ادامه بازی درست بود و هند محسوب نمی‌شد، چون فاصله نزدیک بود.

    .

    دقیقه 39 که استقلالی‌ها اعتقاد به خطای پنالتی روی گوستاوو بلانکو داشتند، جزو برخوردهای طبیعی بازی بود و اتفاق خاصی نیفتاد.

    .

    در نیمه دوم، امید حامدی‌فر در دقیقه 60 با استوک روی پای زاهدی ‌لگد زد و باید اخراج می‌شد. داوران اتاق VAR در حد و اندازه‌های این بازی نبودند و مشاوره‌های خوبی به داور ندادند.

    .

    دقیقه 84، صحنه به VAR رفت و تصمیم داور درست بود، چرا که بابایی مهاجم استقلال ابتدا با دست مدافع پرسپولیس را می‌گیرد و سپس بازیکن پرسپولیس واکنش نشان می‌دهد.

    .

     

    در صحنه پنالتی، تصمیم داور باز هم درست بود چون علی نعمتی تکلی می‌زند که ابتدا از زیر پای بازیکن رد می‌شود و در لحظه آخر به پای آرش رضاوند برخورد می‌کند و پنالتی درست اعلام شد.

    .

    در مجموع، به سیستم کمک داور ویدیویی VAR زیاد مراجعه شد. وقتی داور را سه، چهار بار به کنار زمین می‌کشانید او را مجاب می‌کنید که یک جایی پنالتی بگیرد، به همین دلیل داوران اتاق VAR نتوانستند کمکی کنند. بنیادی‌فر کار خودش را کرد و بهتر از این نمی‌توانست قضاوت کند.

    علی دهقانی

    درگیری دقیقه 3 بازی با دخالت به موقع داور و تذکر جدی به آرمین سهرابیان و علی نعمتی به خوبی کنترل شد. داور می‌توانست به هر دو بازیکن اخطار دهد اما با توجه به حساسیت و دقیقه بازی ترجیح داد با مدیریت بازیکنان را توجیه کند که تصمیم درستی بود.

    اتفاق دقیقه 11، درگیری داخل محوطه جریمه استقلال با پیشنهاد VAR به داور بازی، مورد بازبینی قرار گرفت، اما این صحنه پس از بررسی، داور را مجاب به گرفتن خطا نکرد. هر صحنه مشکوکی که در محوطه‌های جریمه رخ دهد اپراتورهای داخل VAR می‌بایست به داور پیشنهاد بازبینی صحنه را بدهند و داور پس از بازبینی زوایای مختلف صحنه، تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد. بازبینی صحنه لزوماً دلیلی بر خطا بودن آن نیست. سُر خوردن مدافع استقلال دلیل قابل قبولی برای اعلام نکردن خطا بود‌ و داور تصمیم درستی گرفت.

    دقیقه 16، توپ به صورت کامل در اختیار دروازه‌بان استقلال بود و شهاب زاهدی با برخورد به او صاحب توپ شد که داور و کمک داور دوم به درستی اعلام خطا کردند.

    دقیقه 37، برخورد توپ به دست مهدی ترابی پنالتی نبود، چون ترابی صاحب توپ بود و این صحنه برای بازیکن تیم مدافع هند محسوب نمی‌شود. این صحنه تنها در صورتی هند خواهد بود که توسط مهاجم گلی به ثمر برسد.

    دقیقه 39، برخورد بلانکو با مدافعان پرسپولیس خطا نبود و داور به درستی دستور به ادامه بازی داد. هر سه آفسایدی که کمک داور اول بازی در نیمه اول اعلام کرد، درست بود.

    دقیقه 50، کارت زرد به امید حامدی‌فر بازیکن استقلال به دلیل اعتراض به تصمیم داور از سوی بنیادی‌فر به درستی داده شد.

    دقیقه 54، کارت زرد روزبه چشمی به دلیل قطع موثر حمله حریف تصمیم درست داور بود. کارت زرد به سعید صادقی به دلیل ادامه بازی و ضربه به توپ پس از سوت داور به درستی داده شد.

    دقیقه 60، خطای حامدی‌فر روی زاهدی حداقل یک کارت زرد داشت که با توجه به اخطار دقیقه 50 که این بازیکن گرفته بود، باید از زمین اخراج می‌شد.

    دقیقه 77، کارت زرد به علت رفتار غیر ورزشی به امید عالیشاه داده شد که تصمیم درستی بود.

    دقیقه 82، حرکت مدافع پرسپولیس خطا نبود. دلیل خطا نبودن این صحنه این است که نخست مهاجم‌ ابتدا دست خود را به بدن مدافع می‌گذارد، سپس مدافع دست خود را می‌بندد و مهاجم در این حالت به کشیدن لباس مدافع ادامه می‌دهد.در نهایت، تعادل هر دو بازیکن بهم می‌خورد.

    دقیقه 3+90، تکل نعمتی به دلیل زدن مچ پای مهاجم استقلال به درستی و پس از بازبینی صحنه پنالتی اعلام شد. دقیقه 7+90، کارت زرد به حردانی به دلیل برخورد با فرشاد فرجی به درستی داده شد.

    داور باید به جواد نکونام، سرمربی استقلال به دلیل اعتراضات مکرر به تصمیمات تیم‌ داوری و حرکت به سمت نیمکت حریف کارت زرد نشان می‌داد.

    فرهنگ استفاده از VAR  باید به تمام بازیکنان و مربیان آموزش داده شود. هر بار که داور از کمک داور ویدیویی استفاده کرد، مربیان و بازیکنان به شکل نا مطلوبی به اعتراض پرداختند. پرتاب اشیا و استفاده از لیزر نیز از نکات منفی این مسابقه بود.

    محمد فنایی:

    حامدی‌فر دقیقه 60 زاهدی را زد و حداقل یک کارت زرد باید می‌گرفت. دید داور بد بود و VAR باید دخالت می‌کرد، اگر در این صحنه‌ها دخالت نکند، پس کجا می‌خواهد این کار را انجام دهد؟ در واقع در این صحنه بازیکن استقلال با توجه به کارت زردی که داشت باید اخراج می‌شد.

    خطای روی پیمان بابایی نمی‌توانست پنالتی باشد ولی خطا روی آرش رضاوند پنالتی بود، بازیکن توپ را نمی‌زند و تکل خطرناکی بود و عامل سرنگونی بازیکن پنالتی شد. این پنالتی درست بود.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا