اخبار روز

احتمال آغاز طرح سرشماری عمومی و تسریع صدور شناسنامه الکترونیکی در افغانستان – بلادنیوز

  • احتمال آغاز طرح سرشماری عمومی و تسریع صدور شناسنامه الکترونیکی در افغانستان – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری بلادنیوز، «محمد حلیم رفیع» سخنگوی اداره آمار و اطلاعات حکومت افغانستان اعلام کرد: این اداره طرح سرشماری عمومی افغانستان را به کابینه سپرده است.

    وی در گفتگو به رسانه‌ها افزود برای اجرای طرح سرشماری عمومی در افغانستان بودجه‌ای به‌مبلغ 120 تا 150 میلیون دلاری در مدت 31 ماه نیاز است.

    رفیع گفت طرح سرشماری در کابینه بحث شده است اما هنوز نهادهای بین‌المللی برای حمایت مالی این برنامه تعهدی برای کمک نداده‌اند و در صورت تأیید کابینه حکومت افغانستان، هزینه‌ اجرای این برنامه باید از «بودجه داخلی» تأمین شود.

    جمعیت افغانستان بر اساس تخمین اداره آمار و اطلاعات این کشور و منابع بین‌المللی در زمان حاضر به بیش از 40 میلیون نفر رسیده است.

    رفیع همچنین اظهار داشت توزیع شناسامه‌ الکترونیکی به همه شهروندان افغانستان به برنامه سرشماری جمعیت در این کشور کمک می‌کند.

    توزیع شناسنامه‌های الکترونیک افغانستان از 26 بهمن سال 1396 در این کشور آغاز شد اما درج جزئیات شهروندی در این شناسنامه‌ها برای چند سال موضوعی مورد مناقشه میان سیاستمداران در افغانستان بود.

    اعلام آمار تازه از جمعیت افغانستان
    احتمال شروع سرشماری نفوس در افغانستان
    سازمان ملل: 15درصد از جمعیت افغانستان معلولیت دارند

    سخنگوی اداره آمار و اطلاعات حکومت افغانستان گفت: طی دو سال اخیر حدود 5.4 میلیون شناسنامه الکترونیکی توزیع شده است.

    وی اضافه کرد: این اداره سالانه برنامه‌ریزی می‌کند و در سال 1402 برنامه توزیع حدود 4 میلیون شناسنامه الکترونیکی جدید را دارد و روزانه حدود 15 هزار شناسامه ثبت و صادر می‌شود.

    به‌گفته رفیع، اداره آمار برای تسریع صدور شناسنامه، علاوه بر مرکز ولایات نیز در نظر دارد که دفاتر در شهرستان‌ها را دایر کند.

    سخنگوی اداره آمار و اطلاعات حکومت افغانستان خاطرنشان کرد با نهادهای سازمان ملل در زمینه تأمین بودجه سرشماری جمعیت صحبت‌های داشته‌اند اما تاکنون جوابی دریافت نکرده‌اند.

    انتهای پیام/.+

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا