اخبار روز

واکنش رئیس صداوسیما به سریال‌های خانگی که محتوای ناسالم داشته باشد – بلادنیوز

  • واکنش رئیس صداوسیما به سریال‌های خانگی که محتوای ناسالم داشته باشد – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز، چندی است مخاطبان نسبت به برخی از سریال‌ها و آثار نمایش خانگی که جاذبه‌ای ندارند و با شوخی‌های نامتناسب‌شان ناراحتی و احساس ناامنی برای تماشای خانوادگی را فراهم کرده‌اند انتقاداتی داشته‌اند.

    پیمان جبلی در حاشیه بازدید از نمایشگاه رصتا در گفت‌وگویی با خبرنگار بلادنیوز به این نکته پاسخ داد: محتوا باید طوری باشد که خیال خانواده‌ها از مفاهیم و محتوای آن راحت باشد. یعنی در واقع بازار برای بازار نباشد بلکه بازار برای عناصر تولید و فعالان این عرصه بازار برای فرهنگ و ارتقای فرهنگی باشد. دغدغه ما در بخش خصوصی تولید برای ارتقای فرهنگ است.

    وی افزود: ما در رسانه ملی و همکاران ما در سکوهای نمایش‌خانگی به عنوان تولیدکنندگان محتوا مسئولیت بسیار سنگینی برعهده‌شان است و مخاطب عامی که از این محتوا استفاده می‌کند و مسئولیت اجتماعی سنگینی دارند. هرچه قدر میزان توجه و استقبال و فراگیری در این زمینه بالاتر می‌رود مسئولیت ما و سکوهای خانگی سنگین‌تر می‌شود.

    جبلی در جمع مستندسازان: برای ادامه راه باید ریل‌گذاری جدید ایجاد کرد

    جبلی تاکید کرد: نمی‌خواهم توصیه کنم بلکه تعامل و هم‌افزایی که با سکوها و برنامه‌سازان داریم تا حد امکان معیارهایشان به معیارهای در حوزه خانواده و سلامت فرهنگی دارند موردنظر و درخواست مردم است به خودشان نزدیک‌تر کنند. به نظرم می‌آید تا حدود زیادی این تعامل و هم‌افزایی با صداوسیما و ساترا تأثیر داشته و امیدواریم بیشتر شود. یعنی ما شاهد مواردی نباشیم که منجر به این بشود خانواده‌ها و مردم احساس ناامنی از محتوای تولیدی در فضای مجازی نکنند و به گونه‌ای نشود مردم استقبالشان از پلتفرم‌ها به مرور کمتر شود و این یک ضرر و زیانی است که متوجه خود سکوها می‌شود.

    او همچنین در خصوص تصویب جایگاه قانونی ساترا تاکید کرد: مصوبه‌ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که البته پیش از این‌ها هم ساترا جایگاه حقوقی‌اش اثبات شده بود. اینجا مبنایی برای برنامه هفتم توسعه شد و البته حاشیه‌ای امن برای تهیه‌کنندگان و صاحبان پلتفرم‌ها در فضای مجازی و سکوها که تعاملات در این زمینه به خوبی پیش می‌رود و میزان مشارکت در همین نمایشگاه را هم ببینید بیش از 99 درصد رسانه‌های فعال و دارای مجوز در این نمایشگاه حضور دارند و آن‌هایی که نتوانستند بیایند هم افزایی با ساترا دارند.

    جبلی همچنین به سوالی درباره ویژه‌های یلدای تلویزیون و حضور چهره‌ها در این برنامه‌ها پاسخ داد و افزود: رسانه ملی با سلایق 87 میلیون نفر در تمام کشور روبه‌روست و‌ ما از نظر منتقدان منصف، نه تنها به مخاطب عمومی احترام گذاشتیم، که بخش‌هایی از  آنچه در شب یلدا در شبکه‌های مختلف صداوسیما تولید شد، از منظر نخبگان نیز موردتوجه قرار گرفت. همچنین، به‌لحاظ آمار جذب مخاطب، امسال در قیاس با مخاطبان برنامه‌های یلدایی 4 سال گذشته به این‌سو، رکوردشکنی کردیم.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا