سکوتهای برخی هنرمندان در ماجرای می تو جفا در حق همکاران آنها بود – بلادنیوز
سکوتهای برخی هنرمندان در ماجرای می تو جفا در حق همکاران آنها بود – بلادنیوز
به گزارش خبرگزاری بلادنیوز به نقل از ادارهکل روابط عمومی سازمان سینمایی، در این دیدار، محمد خزاعی ضمن قدردانی از مدیران روابط عمومی نهادها و سازمانهای فرهنگی و سینمایی، بر لزوم همدلی میان مدیران روباط عمومی و سازمان سینمایی تأکید کرد و گفت که همه ما اهداف مشترکی داریم و مهم ترین آن، کمک به رشد، رونق و ارتقای «سینمای ملی» است.
خزاعی با بیان اینکه در یکی دو ساله اخیر هجمه و فشار به سینما به عنوان میدان مهم و تاثیرگذار به مراتب نسبت به گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که دشمنان در هیچ دورهای به میزان امروز نسبت به تخریب نقاط حساس جامعه و نهادهای اعتمادساز بسیج نشده بودند، و در این میان سینما از جمله عرصههای بود که برای آن سناریو طراحی و بیش از یک دهه روی آن کار کردهاند و کوشیدند تا مشروعیت و مسیر سینما را خدشه دار و منحرف کنند.
وی با اشاره به بحرانهای متعدد درون سینمایی و برون سینمایی در یک ساله اخیر تصریح کرد: خوشبختانه، سازمان سینمایی، موسسات و خانواده سینما در مواجهه با این چالشها و بحرانها و در آزمون سخت سال گذشته سربلند بیرون آمده اند و با کمک همه نهادهای فرهنگی دشمنان را در اهداف پشت پرده ناکام گذاشتند.
خزاعی با اشاره به تلاش برای خدشهدار شدن ساحت سینما، و بهرهگیری از این عرصه برای لطمه به کلیت حاکمیت فرهنگی کشور به مواردی چون تلاش برای تعطیلی جشنواره فیلم فجر، امتیازدهی به فیلمهای”زن محور”در جشنوارههای غربی همانند: کن، جنبش «می تو» و غیره اضافه کرد: همه این چالشها با حمایت و کمک قاطبه خانواده سینما برغم فراز و نشیبهای متعدد مهار شد. البته، متاسفانه برخی انفعالها و سکوتهای برخیها در حافظهها خواهد ماند. سکوت برخی سینماگران و صنوف نسبت به جفایی که در جنبش «می تو» به همکارانشان شد در خاطر میماند.
به گفته وی، بسیاری از جریانسازیهای اخیر در واقع، بیارتباط با سازمان سینمایی بوده و ناخواسته ما را درگیر مشکلات و چالشهایش کرد. اما، قاطعانه میگویم: نسبت به جریاناتی که اهانت و تحقیر باورهای ملی و اعتقادی جامعه باشد سکوت نمیکنیم.
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به نقش روابط عمومی ها در کارزارهای رسانه ای امروز، گفت: روابط عمومی، صرفا، خبررسانی و اطلاع رسانی نیست و نباید جایگاه خود را کوچک ببیند و معطوف به اطلاع رسانی اولیه شود. بلکه جریانشناسی جامعه و افکار عمومی رسالت مهم آنها محسوب میشود. روابط عمومی رابط افکار عمومی با فرهنگ سازمانی و کل بدنه سینماست و باید گوش شنوای خوبی برای مردم و مسئولان باشد. ما برای تبیین مسائل سینما نیاز به خلاقیت، نوآوری و روحیه جهادی داریم تا صاحب روایت اول باشیم چرا که در غیر این صورت در جنگ روایت مغلوب خواهیم شد. لازم است نهادهای فرهنگی از فرصت امروز زیر چتر گفتمان مشترک همگرایی داشته باشند؛ که خوشبختانه، در شرایط فعلی، نهادهای فرهنگی از چند صدایی درآمده و با هم یک صدا شدهاند. لازمه موفقیت این نهادها، گفتمانسازی، جهش و جنبش مضاعف، تبیین ضرورتها، تبلیغ عملکردها و توجه به مسائل و ضرورتهای پیش رو است.
وی ادامه داد: قطعا همه ما به دنبال تقویت سینمای ایران و خواهان رشد و ارتقای سینمای ملی هستیم و تلاش میکنیم متناظر به افق نیازها نسبت به تولید آثار اقدام کنیم.
وی تخریب سینما را، تخریب نهادهای فرهنگی و معیشت و اشتغال خانواده سینما عنوان کرد و ادامه داد: به عنوان مثال در پی کنشهای اجتماعی برخی سینماگران در سال گذشته، بسیاری از حمایتها و تسهیلات نظیر معافیتهای مالیاتی یا رغبت سرمایهگذاری سرمایه داران در بخشهای خصوصی و غیره را نیز از دست دادهایم.
انتهای پیام/