اخبار روز

مرگ ناگهانی و مشکوک پسر بازیگر زن مشهور قبل از انقلاب + علت فوت چه بود؟ – بلادنیوز

  • مرگ ناگهانی و مشکوک پسر بازیگر زن مشهور قبل از انقلاب + علت فوت چه بود؟ – بلادنیوز

    سیامک ساجدی پسر فروزان دو روز پیش به طرز مشکوکی از دنیا رفت و خبرهایی از سرقت اموالی همچون عتیقه‌جات به جا مانده از فروزان، لباس‌ها، کیف و زیورآلاتی که فروزان در فیلم ها از آن استفاده می کرده گزارش شده است. فروزان یکی از شاخص‌ترین سینمای قبل از انقلاب بود که با بازی درخشانش در دو فیلم “دشنه” فریدون گله و “دایره مینا” داریوش مهرجویی تازه داشت حضور متفاوتی در سینما را تجربه می‌کرد که بعد از انقلاب ممنوع‌الکار شد و در سکوت زندگی کرد و ۶ سال پیش در سکوت هم از دنیا رفت. او تنها همین یک فرزند را داشته است.
    مرگ مشکوک سیامک ساجدی فرزند فروزان خیربخش -هنرپیشه معروف قبل از انقلاب و بازیگر گنج قارون- با تحقیق از مسافر آمریکا که همراه خاله‌اش اموال وی را سرقت کرده بود، وارد مرحله تازه‌ای شد. به نقل از روزنامه جوان، دقایقی مانده به ظهر سه‌شنبه ۲۳ خردادماه، مأموران پلیس به قاضی وحید ناصری، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران خبر دادند در جریان فوت مردی تنها در خانه‌اش، دو زن که اموال مرد فوت شده را از خانه او سرقت کرده‌اند همراه مرد سالخورده‌ای که فوت مشکوک مرد تنها را به پلیس خبر داده است، بازداشت کرده‌اند.
    بررسی‌ها نشان داد لحظاتی قبل مردی با اداره پلیس تماس می‌گیرد و می‌گوید یکی از دوستانش در خانه‌اش حوالی میدان تجریش به طرز مشکوکی فوت کرده است. پس از آن مأموران راهی محل می‌شوند که در آنجا علاوه بر آن مرد سالخورده با دو زن میانسال و جوان نیز روبه‌رو می‌شوند که همگی ادعا می‌کنند کلید خانه مرد فوت شده را دارند. مأموران در ادامه به رفتارهای دو زن مشکوک می‌شوند و در بازرسی از خودروی آن‌ها ساکی پر از وسایل کشف می‌کنند که متعلق به مرد فوت شده بود. همچنین مشخص می‌شود دو زن وسایل و اسناد را قبل از ورود پلیس به آنجا سرقت کرده‌اند.

    از سوی دیگر مرد سالخورده و دو زن در تحقیقات پلیسی ادعا می‌کنند که مرد فوت شده در ایران هیچ کسی را ندارد و تمامی بستگانش فوت کرده‌اند و تعدادی از بستگان او هم در کشور امریکا زندگی می‌کنند، از این‌رو آن‌ها کارهای مرد تنها را انجام می‌دادند. این ادعا در صورتی بود که مأموران پلیس در تحقیقات میدانی متوجه شدند مرد فوت شده(سیامک) فرزند یکی از هنرپیشه‌های معروف زن فیلم‌فارسی(فروزان) بوده است و برخلاف ادعای دو زن و مرد سالخورده تنها نبوده و دختر جوانش همراه شوهرش در تهران زندگی می‌کند، اما وی پس از جدایی از همسرش تنها زندگی می‌کرد؛ بنابراین با توجه به وسایل کشف شده از دو زن که اموال مرد فوت شده و اسناد و مدارک او بود و همچنین مرگ مشکوک وی و تناقض‌گویی‌های آن‌ها باعث شد مأموران به دستور قاضی وحید ناصری هر سه متهم را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کنند.
    در حالی که چند روز قبل جسد مرد فوت شده برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شده بود، صبح دیروز سه متهم برای بازجویی به دادسرای امور جنایی منتقل شدند. دختر مرد فوت شده که همراه شوهرش در دادسرا حضور داشت با شکایت از سه متهم گفت: پدرم پس از جدایی از مادرم در خانه‌اش تنها زندگی می‌کرد. من هم زندگی خودم را داشتم و هرازگاهی به پدرم سر می‌زدم، اما تا الان این دو زن را که به مأموران گفته‌اند از بستگان پدرم هستند و این مرد را ندیده بودم. پدرم وسایل عتیقه‌ای که متعلق به مادربزرگ هنرپیشه‌ام بود همراه وسایل دیگر در خانه‌اش نگهداری می‌کرد و من نمی‌دانم چطور متهمان به کلید خانه پدرم دسترسی پیدا کرده‌اند و پس از فوتش قبل از مأموران به خانه پدرم رفته و اموال او را سرقت کرده‌اند. این در حالی است که پدرم کلید خانه‌اش را به من هم نداده بود. احتمال می‌دهم آن‌ها در مرگ مشکوک پدرم دخالت داشته باشند، چون زمان حادثه اموال پدرم را سرقت کرده‌اند که پلیس متوجه می‌شود و آن‌ها را بازداشت می‌کند. آن‌ها کیف‌های قدیمی و نوستالوژی متعلق به مادربزرگم را که در فیلم‌هایش استفاده می‌کرد و مقداری طلا، ۱۹ کارت بانکی، اسناد و مدارک، عقدنامه من و شوهرم و حتی طلاق‌نامه پدر و مادرم را همراه دو دستگاه تلفن همراه پدرم و وسایل دیگر سرقت کرده بودند. الان از آن‌ها به اتهام سرقت و مرگ مشکوک پدرم شکایت دارم.
    در ادامه زن جوان در بازجویی‌ها گفت: من و مادرم ساکن امریکا هستیم. چند روز قبل از فوت احسان به ایران آمدم و خانه خاله‌ام بودم. احسان با مادرم رابطه دوستی داشت و به خاله‌ام گفته بود مقداری از وسایلش را می‌خواهد به مادرم هدیه بدهد. قرار بود خاله‌ام وسایل را تحویل بگیرد تا من به امریکا ببرم. خاله‌ام به خانه احسان رفت و آمد داشت، به همین دلیل او کلید خانه‌اش را به خاله‌ام داده بود. روز حادثه همراه خاله‌ام بودیم که مردی به با او تماس گرفت و گفت حال احسان(سیامک) بد است، ما هم به سرعت خودمان را به خانه‌اش رساندیم. البته من با پیک موتوری زودتر آمدم، چون آموزش امدادگری دیده‌ام و می‌خواستم احسان (سیامک) را از مرگ نجات دهم، بعد از من هم خاله‌ام رسید. وقتی ما رسیدیم او فوت کرده بود. خاله‌ام کیفی را از خانه او برداشت و گفت این وسایل را احسان داده تا به مادرم تحویل بدهم.
    زن میانسال هم در بازجویی‌ها اظهارت دختر خواهرش را تأیید کرد و گفت چند سالی است که به خانه مرد فوت شده رفت و آمد دارد. دو متهم در بازجویی در پاسخ به سؤال بازپرس که چطور ممکن است فردی اسناد و مدارک، تلفن‌های همراه، طلاها، عقدنامه دخترش، ۱۹ کارت بانکی و اسناد دیگرش را به کسی هدیه بدهد، سکوت کردند.
    مرد سالخورده هم در بازجویی‌ها ادعا کرد پنج ماه است به خانه احسان می‌آمده و کارهای خرید او را انجام می‌داده، به همین خاطر کلید خانه او را داشته است. متهمان در ادامه برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند تا زوایای پنهان این حادثه برملا شود…

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا