اخبار روز

اوکراینی‌ها: غرب به ما خیانت کرد – بلادنیوز

  • اوکراینی‌ها: غرب به ما خیانت کرد – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز به نقل از روزنامه سوئیسی “تاگس آنسایگر”، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که با طولانی شدن جنگ اوکراین تغییر در خلق‌وخوی را می‌توان میان جمعیت اوکراین مشاهده کرد، بر این اساس تنها 44 درصد جمعیت این کشور فکر می‌کنند که همه چیز در جهت مطلوبی در حال پیشرفت است، این کمترین مقداری است که مؤسسه بین‌المللی جامعه‌شناسی کی‌یف (KIIS) از زمانی که روسیه حمله بزرگ را دو سال پیش انجام داد، اندازه‌گیری کرده است. در ماه می 2022، 68 درصد همچنان خوش‌بین بودند و در پایان سال 2023، 54 درصد دراین‌باره ابراز خوش‌بینی می‌کردند.

    اکنون، برای اولین بار، تعداد بیشتری از اوکراینی‌ها به تحولات منفی (46 درصد) نسبت به مثبت (44 درصد) نمره می‌دهند، 10 درصد هم اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند تصمیم بگیرند. این نظرسنجی بیش از 1200 نفر را که در قلمروی تحت کنترل اوکراین زندگی می‌کردند مورد بررسی قرار داد. این مطالعه یک نماینده در نظر گرفته شده است و داده‌ها از 5 تا 10 فوریه جمع‌آوری شده است.

    آنتون هروشتسکی، مدیر KIIS، می‌نویسد که این دوران یک “مرحله داغ” بود، زیرا ولادیمیر زلنسکی یک فرمانده‌کل جدید را در این دوره منصوب کرد، بنابراین، فقط کمی بعد می‌توان گفت که چه‌نوع نگرشی قطعاً بین جمعیت اوکراین غالب خواهد بود.

    به‌گفته وی این واقعیت که اعتماد به نفس در حال کاهش است، با توجه به جنگ فرسایشی جاری تعجب‌آور نیست.

    می‌توان حدس زد که اخراج والری سالوشنی، فرمانده‌کل سابق در نتایج این نظرسنجی تأثیر داشته است، این رئیس سابق ارتش همچنان از بیشترین اعتماد میان مردم اوکراین برخوردار است و 94 درصد از او حمایت می‌کنند. میزان محبوبیت وی از دسامبر ثابت مانده است، در حالی که زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بیشترین حمایت را از دست داده و از 77 به 64 درصد رسیده است، بر این اساس از هر پنج اوکراینی فقط دو نفر به الکساندر سیرسکی، فرمانده‌کل جدید اعتماد دارند، اگرچه تقریباً همین تعداد از اوکراینی‌ها او را نمی‌شناسند.

    هروشتسکی مدیر KIIS در ماه دسامبر گفت که در نهایت، یک عامل تعیین‌کننده در نحوه موضع‌گیری اوکراینی‌ها حمایت غرب است. این واقعیت که این حمایت‌ها این ماه‌ها متوقف شده است، تأثیر روانی منفی داشته است. برای اوکراینی‌ها تأسف‌آور و دردناک است که این جمله رقت‌انگیز «ما کنار اوکراین ایستاده‌ایم» شنیده می‌شود و در عین حال کمک کافی دریافت نمی‌کنند، بیشتر و بیشتر همواره اوکراینی‌ها این را ریاکاری و خیانت به‌اصطلاح دوستان (غربی) می‌دانند.

    به‌گفته هروشتسکی وضعیت دشوار جنگ نیز احتمالاً بسیاری از اوکراینی‌ها را ناآرام خواهد کرد. روسیه آهسته اما پیوسته در جبهه پیشروی می‌کند. تا زمانی که اوکراین ذخایر عظیم تسلیحات و مهمات دریافت نکند، تغییر تحولات بعید به‌نظر می‌رسد، علاوه بر این، رسوایی‌های فساد متعددی وجود دارد، به‌عنوان مثال در خرید مهمات یا در فرآیند استخدام، که احتمالاً به اعتماد به دولت اوکراین آسیب می‌رساند، اصلاحات قانونی آتی برای بسیج سربازان بیشتر نیز باعث نارضایتی در اوکراین شده است.

    بنابراین ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در تلاش است اعتماد را گسترش دهد. وی در سخنانی گفت: ما باید برنده شویم. امنیت فقط از طریق قدرت به‌دست می آید.
    او در یک سخنرانی ویدیویی چهارشنبه گذشته گفت: این واقعیت که بسیاری از اوکراینی‌ها بدبین هستند به این معنی نیست که اراده آنها برای استقامت شکسته شده است.
    به‌گفته وی در ماه دسامبر، اکثریت مطلق (87 درصد) گفتند که اگر غرب کمک کافی در زمینه تسلیحات، مالی و تحریم‌ها ارائه کند، می‌توانند روسیه را به شکست بکشانند.

    پوتین: روسیه همیشه طرفدار مذاکره با اوکراین بوده است
    تحولات اوکراین| کشورهای غربی تمایلی به صلح و پایان درگیری ندارند
    بایدن برای ملاقات با رئیس کنگره درباره تصویب کمک به اوکراین ابراز تمایل کرد

    انتهای پیام/+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا