اخبار روز

اولتیماتوم به بایدن برای برقراری آتش‌بس در غزه – بلادنیوز

  • اولتیماتوم به بایدن برای برقراری آتش‌بس در غزه – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز، آمریکایی‌های مسلمان و برخی فعالان حزب دموکرات اعلام کردند تا زمانی که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اقدامی فوری برای برقراری آتش‌بس در غزه انجام ندهد، میلیون‌ها مسلمان آمریکایی را بسیج می‌کنند تا مانع از اهدای کمک‌های مالی و رأی دادن به بایدن در انتخابات 2024 شوند.

    شورای ملی دموکرات‌های مسلمان که شامل رهبران حزب دموکرات از ایالت‌هایی با رقابت شدید بین دو حزب از جمله میشیگان و پنسیلوانیا و اوهایو است، از جو بایدن خواستند تا از تأثیر و نفوذ خود بر رژیم صهیونیستی به عنوان واسطه برقراری آتش‌بس تا ساعت 5 بعدازظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی استفاده کند.

    براساس این گزارش، رهبران مسلمان در نامه‌ای سرگشاده به بایدن با عنوان «اولتیماتوم آتش‌بس 2023» اعلام کردند در صورتی که این اقدام انجام نشود، میلیون‌ها مسلمان آمریکا را برای حمایت نکردن، رأی ندادن و کمک مالی نکردن به هر نامزدی که از تهاجم رژیم صهیونیستی به فلسطین حمایت کند، بسیج می‌کنند.

    در نامه این شورا خطاب به بایدن آمده است: حمایت غیرقانونی دولت شما از اسرائیل و ارسال کمک‌های مالی و سلاح به این رژیم، نقش مهمی در تشدید خشونت‌هایی ایفا کرده که منجر به کشته و زخمی شدن هزاران انسان بی‌گناه شده و تردیدهایی را در اعتماد رأی‌دهندگانی که قبلاً به شما اطمینان داشتند، ایجاد کرده است.

    این نامه آخرین نشانه عصبانیت فزاینده جوامع آمریکایی‌های مسلمان و عرب درباره شکست بایدن نسبت به محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه است.

    یک نماینده آمریکایی ـ فلسطینی از ایالت مینه‌سوتا، یک ویدئوی 90 ثانیه‌ای را در شبکه ایکس منتشر کرد که در آن بایدن از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین حمایت می‌کند. وی سپس می‌افزاید که آقای رئیس جمهور در انتخابات 2024 روی رأی ما حساب نکن.

    این در حالی است که هفته گذشته عرب‌های مسلمان آمریکا و متحدان آنها در مینه‌سوتا، جو بایدن رئیس جمهور کشور را به دلیل حمایت از اسرائیل در جنگ با حماس، مورد انتقاد قرار داده و از او خواستند تا برای توقف بحران انسانی در نوار غزه اقدامات بیشتری انجام دهد.

    آنها تأکید کردند بایدن باید به سرعت برای توقف نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار غزه اقدامی جدی انجام دهد و در غیر این صورت با خطر از دست دادن حمایت آنها از خود، در انتخابات 2024، مواجه می‌شود. آنها تظاهراتی را برای روز چهارشنبه به هنگام سفر بایدن به ایالتشان ترتیب داده‌اند.

    ناامیدی فزاینده آنها می‌تواند بر پیشنهاد انتخاب مجدد بایدن به سمت ریاست جمهوری تأثیر بگذارد؛ انتخاباتی که بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها، به احتمال زیاد به یک رویارویی مجدد با دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان و رئیس جمهور سابق ایالات متحده تبدیل خواهد شد.

    برخی فعالان اجتماعی معتقدند بعید به نظر می‌رسد برخی عرب‌های آمریکایی و مسلمان از ترامپ حمایت کنند اما می‌توانند با توجه به رویکرد بایدن درباره جنگ غزه، از انتخابات کنار رفته و به بایدن رأی ندهند.

    این در حالی است که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را برای تأمین بودجه کمکی 14 میلیارد و 300 میلیون دلاری به رژیم صهیونیستی از طریق کاهش بودجه اداره مالیات ارائه دادند.

    این اقدام برخلاف درخواست دولت بایدن برای دریافت بسته کمکی 106 میلیارد دلاری برای کمک به اسرائیل، اوکراین و موضوع امنیت مرزهاست.

    تلاش جمهوری‌خواهان کنگره برای کمک به اسرائیل در حالی است که برخی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد قصد دارند مجدداً پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در خصوص فلسطین تهیه کنند.

    این پنجمین تلاش برای تصویب قطعنامه در این خصوص است و اعضای شورای امنیت قصد دارند لحن پیش‌نویس را به گونه‌ای تنظیم کنند که هیچ‌یک از اعضای دائم آن را وتو نکنند.

    در این میان، آمریکا بزرگترین مانع برای توافق بر سر لحن قطعنامه است. در مذاکرات روز دوشنبه در خصوص پیش‌نویس، واشنگتن خواستار گنجاندن دو کلمه اصلی در متن بود: «حماس» و «گروگان‌ها».

    ایالات متحده، مضاف بر این با هر گونه استفاده از واژه آتش‌بس نیز مخالف است و تنها از «وقفه‌های انسان‌دوستانه» به منظور رساندن کمک‌های انسانی به غزه حمایت می‌کند.

    در همین حال «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا در راستای جنگ‌طلبی‌ مقام‌های فعلی و پیشین ایالات متحده با حمایت از ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، آتش‌بس را گزینه غیرممکن دانست.

    این در حالی است که حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه بامداد امروز سه‌شنبه وارد بیست و پنجمین روز خود شده است. رژیم اشغالگر، جنوب لبنان را هم هر از چند گاهی بمباران می‌کند که ماهیت جنگ‌افروزی و تلاش سران این رژیم برای بقای در قدرت به قیمت کشتار و ویرانی بیشتر در نوار غزه و البته بی‌اعتنایی به جان اسرای خود نزد مقاومت را نشان می‌دهد.

    تاکنون به گفته مسئولان اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه، بیش از 10 هزار انسان بی‌گناه در حملات بی وقفه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه، شهید و مفقود شده‌اند و البته هر لحظه احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

    به گفته مسئولان فلسطینی در نوار غزه و یونیسف، بیشتر قربانیان این حملات را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

    دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوزات به نوار غزه بیش از 18 هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه فرو ریخته است.

    حمایت بایدن از جنایات صهیونیست‌ها ریاست جمهوری او را تک دوره‌ای می‌کند؟

    انتهای پیام/؛

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا