اخبار روز

تأثیر حرکت جوانمردانه رونالدو در تصمیم داور از نگاه کارشناس داوری + فیلم – بلادنیوز

  • تأثیر حرکت جوانمردانه رونالدو در تصمیم داور از نگاه کارشناس داوری + فیلم – بلادنیوز

    – اخبار ورزشی –

    علی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری بلادنیوز، درباره قضاوت داور چینی دیدار النصر عربستان و پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: 20 دقیقه اول بازی پر از اتفاقات و صحنه‌های حساس بود و داور چینی بازی را با چالش مواجه کرد تا جایی که اگر VAR نبود شاید نتیجه جور دیگری رقم می‌خورد.

    وی ادامه داد: در دقیقه 2 بازی، تکل سروش رفیعی باعث سرنگونی کریستیانو رونالدو شد تا جایی که داور در سوت خود به‌نشانه پنالتی دمید اما با بررسی صحنه در VAR داور به‌درستی پنالتی را رد کرد، احتمالاً حرکت جوانمردانه رونالدو در اعلام به داور جهت خطا نبودن تکل سروش رفیعی پیش از بررسی صحنه، باعث شد داور به‌علت شبیه‌سازی به رونالدو کارت زرد نشان ندهد.

    .

    دهقانی عنوان کرد: در دقیقه 12، فرار شهاب زاهدی و در پی آن به‌هم خوردن تعادل مهاجم پرسپولیس بین مدافعان النصر خطا نبود و داور به‌درستی ادامه بازی داد، اما نقطه عطف نیمه اول در دقیقه 16 رقم خورد؛ تکل علی لجامی مدافع النصر روی پای میلاد سرلک با آوانتاژ داور مواجه شد اما در توقف بازی، مانینگ با هماهنگی اتاق VAR، به‌درستی و به‌دلیل خطای شدید، بازیکن النصر را با کارت قرمز جریمه کرد. در دقیقه 41 برخورد دست زاهدی به گردن بازیکن النصر با جریمه داور مواجه شد و دقیقه 44 نیز امید عالیشاه به‌دلیل رفتار غیرورزشی به‌درستی از داور کارت زرد گرفت. دقیقه 3+45 سروش رفیعی از داور کارت زرد دریافت کرد که تصاویر گویای دلیل آن نبود و احتمالاً سرنگون کردن حریف در حالی که جریان بازی در منطقه‌ای دیگر بود باعث شد داور به این بازیکن کارت زرد نشان دهد‌.

    «در نیمه اول، اخراج زودهنگام مدافع النصر، مانینگ را در دادن اخطار به بازیکنان پرسپولیس جسورتر کرد.»، کارشناس داوری فوتبال کشورمان با بیان این جمله خاطرنشان کرد: گل شهاب زاهدی در دقیقه 53 به‌درستی آفساید تشخیص داده شد.

     

    .

    دهقانی گفت: بروزویچ به‌دلیل اعتراض مکرر به تصمیم داور در دقیقه 59 اخطار گرفت. برخورد مسعود ریگی با هافبک النصر یک برخورد عادی در فوتبال تلقی می‌شد و اصلاً قابل مقایسه با صحنه دقیقه 16 بازی نبود.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: در مورد رنگ زرد تورهای دروازه باید گفت که در قوانین بازی فوتبال و همچنین قوانین اجرایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، قانون هیچ محدودیتی برای رنگ تور دروازه قائل نشده است.

    انتهای پیام/+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا