اخبار روز

با جدایی شهر قدس از استان تهران مخالف هستیم – بلادنیوز

  • با جدایی شهر قدس از استان تهران مخالف هستیم – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از برنا، نشست خبری شورای اسلامی و شهرداری قدس با خبرنگاران به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات با حضور سعید شهلی شهردار شهرقدس ، سعید ندیری رئیس شورای شهر ، حسین چناقچی رئیس شورای شهرستان ، حجت الاسلام والمسلمین حسین اشرفی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و مدیر روابط عمومی شهردار در سالن جلسات شهرداری شهرقدس برگزار شد .

    Untitled

    مهندس شهلی در ابتدای این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن روز روابط عمومی در خصوص افزایش بودجه سال جدید گفت : در سال ۱۴۰۲ ، ۱۸۰۰ میلیارد تومان بودجه برای شهر پیش بینی شده است که با افزودن بودجه اختصاص داده شده جهت احداث مترو این رقم به دومیلیارد سیصد میلیون تومان میرسد .

    شهردار قدس، در خصوص تشریح برنامه های انجام شده در حوزه حمل و نقل اظهار کرد: برنامه های متنوعی در حوزه های مختلف حمل و نقل شهرداری شهرقدس صورت میگیرد که از گستردگی و تنوع بسیاری برخوردار است و با توجه به اینکه سیستم حمل و نقل شهر فرسوده شده و مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا را ایجاد می کند با هماهنگی بهمن موتور ۱۸ دستگاه اتوبوس شهری خریداری شده که در سال جاری به چرخه حمل و نقل اضافه خواهند شد.

    وی همچنین افزود: تعریض معابر و رفع سد معبر، احداث پارکینگ طبقاتی و عمومی، جمع‌آوری ضایعات و نخاله‌های سطح شهر، روشنایی و آسفالت معابر و مبلمان شهری و… از مهمترین برنامه های شهرداری است که در حال اجرا است.

    شهلی در خصوص سرانه فضای سبز در شهرقدس گفت : با توجه به اینکه استاندارد سرانه فضای سبز برای هر نفر ۱۲ متر مربع است توانستیم ۷/۲ متر مربع را برای هرنفر فراهم کنیم و ۶۰ درصد از ۱۰۰ درصد را تامین کردیم ، برای جبران این کمبود ۴۰ درصدی احداث چندین فضای سبز را در برنامه داریم تا مناطقی از شهر که با کمبود فضای سبز مواجه هستند از آن بهره ببرند .

    شهردار قدس با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۶۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های ورزشی هزینه کردیم افزود: در نظر داریم مجموعه بزرگ ورزشی استانداری جهت فعالیت همه رشته های ورزشی شهر فراهم کنیم، در ضمن ۲ استخر در محله محمدآباد و سرخه حصار بزودی به بهره برداری خواهد رسید .

    همچنین، حسین چناقچی، رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای اسلامی شهرقدس در این نشست در جواب سوال خبرنگار در خصوص جدایی شهرستان قدس از تهران با پتانسل علمی، ورزشی و صنعتی بالا و الحاق آن به استان تازه تاسیس اظهار داشت: همه اعضای پارلمان شهری و شهردار قدس و مردم عزیز مخالف جدایی شهر قدس از استان تهران هستیم و با توجه به تجربه عملکرد ضعیف گذشته شهریار در دهه های پیشین به جای پشنهاداین طرح بهتر است ادارات شهرستان قدس تقویت شود.

    وی افزود: این طرح هرچند ملی ارائه شده، پیشنهاد ما این است، شهرقدس که یک جدول با تهران فاصله دارد در الحاق تهران بماند.

    سعید ندیری رئیس شورای شهر نیز در خصوص اجاره ورزشگاه شهدای شهر قدس به باشگاه پیکان گفت: علی رغم پشنهاد خوب باشگاه پیکان جهت در اختیار گرفتن ورزشگاه شهدای شهر قدس، چنانچه با طرح های شهرداری قدس که یکی از عمده ترین آنها نام این تیم به پیکان شهرقدس تغییر یابد و تیم های پایه این باشگاه در همه رده های پایه ایی از نوجوانان و جوانان شهرقدس استفاده گردد، حاضر به مذاکره جدی پس کارشناسی دقیق خواهیم بود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا