اخبار روز

کاری که پرسپولیس کرد و بزرگترین تیم‌های دنیا انجام نمی‌دهند – بلادنیوز

  • کاری که پرسپولیس کرد و بزرگترین تیم‌های دنیا انجام نمی‌دهند – بلادنیوز

    – اخبار ورزشی –

    بهروز سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری بلادنیوز، در خصوص مصدومیت «علیرضا بیرانوند» و اینکه گفته شده او غایب بزرگ پرسپولیس در دیدار مقابل النصر عربستان خواهد بود، اظهار داشت: بارها در مصاحبه‌هایم گفته‌ام که بیرانوند بهترین دروازه‌بان حال حاضر ایران و جزو چند دروازه‌بان برتر آسیا است. اگر پرسپولیس در چند سال گذشته خوب نتیجه گرفته به دلیل این است که از کادرفنی تا تمام نفراتی که درون زمین بازی می‌کنند، خیالشان از عقب زمین راحت است و با آرامش بازی می‌کنند، اما این دلیل نمی‌شود که ما برای بیرانوند یک جانشین خوب نداشته باشیم. بزرگترین تیم‌های دنیا هم چنین کاری که پرسپولیس کرده انجام نمی‌دهند. نمی‌توانیم بگوییم در چند تورنمنت شرکت می‌کنیم اما با یک دروازه‌بان، این کار به نوعی خودکشی است.

    سؤال دروازه‌بان پیشین پرسپولیس از کادرفنی: چطور اطمینان داشتید بیرانوند در تمام بازی‌ها حضور دارد؟!

    وی ادامه داد: دروازه‌بانی، پستی حساس است و مانند پست‌های دیگر نیست که بتوان از بازیکنان جوان استفاده کرد. پرسپولیس در حال حاضر دو دروازه‌بان جوان دارد اما هیچ کدام از این دو بازیکن حتی سابقه بازی در لیگ برتر هم ندارند. قطعاً برای بازی با النصر و تقابل با بازیکنانی مانند رونالدو و مانه نیاز به بازیکنی بزرگ در درون دروازه است.

    دروازه‌بان پیشین پرسپولیس در واکنش به این موضوع که بعد از جدایی قرضی گوهری، باشگاه در پی جذب دروازه‌بان زیر 23 سال خارجی بود که موفق نشد، گفت: قانون جدید که تیم‌ها را مجبور کرد 19 بازیکن بزرگسال داشته باشند، خیلی تیم‌ها از جمله پرسپولیس را با مشکل روبه‌رو کرد. «احمد گوهری» هم به همین دلیل از پرسپولیس جدا شد. اگر لیست بزرگسال تیم پُر نشده بود گل‌محمدی قطعاً اجازه جدایی به دروازه‌بان دوم تیمش نمی‌داد. جذب دروازه‌بان زیر 23 سال خارجی هم کار آسانی نیست و بازیکنی با چنین شرایطی که کیفیت خوبی هم داشته باشد پیدا نمی‌شود. پرسپولیس اگر نتواند یک دروازه‌بان ذخیره خوب جذب کند در ادامه لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا کار دشواری خواهد داشت.

    سلطانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در چنین شرایطی پرسپولیس می‌تواند از قهرمانی‌اش دفاع کند، خاطرنشان کرد: پرسپولیس در خط هافبک و دفاع مشکلی نداشته و بازیکنان اصلی و ذخیره مناسبی در اختیار دارد اما در خط حمله به شدت باید تقویت شود. درون دروازه هم به یک جانشین مناسب برای بیرانوند نیاز دارد. پرسپولیس اگر بتواند کمبودهایش در درون دروازه و خط حمله را برطرف کند می‌تواند باز هم از قهرمانی‌اش در لیگ دفاع کند. الآن سپاهان در بهترین شرایط قرار دارد؛ هم تیمی که درون زمین بازی می‌کند یک ترکیب قوی است و هم بازیکنانی که روی نیمکت دارد می‌توانند در مواقع لزوم مثمرثمر ظاهر شوند. یک تیم برای قهرمانی باید نیمکت قوی داشته باشد تا در کوران مسابقات دچار اُفت نشود و در یک سطح تا پایان فصل جلو برود.

    انتهای پیام/؛

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا