اخبار روز

دلیل طولانی شدن «گیلدخت» چه بود؟ – بلادنیوز

  • دلیل طولانی شدن «گیلدخت» چه بود؟ – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز، نشست خبری سریال «گیلدخت» به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی امروز برگزار شد. 

    تهیه‌کننده سریال در این نشست تأکید کرد که پربیننده‌ترین سریال‌های نمایش خانگی می‌تواند چهار یا پنج میلیون مخاطب داشته باشد اما آماری که سازمان به ما می‌دهد به این معناست که همین سریال حدود 35 تا 40 میلیون بیننده داشته است. ما سریال از جنسی که می‌سازیم مخاطب عموم برایمان مهم است گاهی از خواسته هنری خود به نفع مردم کوتاه می‌آییم. من سال‌ها پیش سریالی فاصله‌ها را داشتم و شاید برخی شخصیت‌های اصلی را دوست نداشتم اما دیدم مردم همان شخصیت‌ها را دوست دارند.

    او همچنین درباره پخش هفتگی سریال گفت:  اولین بار از آقای جبلی که این مدل هفتگی را شنیدم نگرانی داشتم. خواهشم این بود که فقط یک بار و محصور به جمعه‌ها نشود و خواستم دو نوبت باشد که پذیرفتند. بعد از «مختارنامه» و «یوسف پیامبر» سال‌ها بود که از این مدل پخش سریال استفاده نمی‌شد اما نگرانی من بعد از چند هفته رفع شد. مردم سریال خوب را پیدا می‌کنند و می‌بینند. چه در تلویزیون باشد و چه در جریان‌های رسانه‌ای دیگر هم باشد می‌بینند.

    مجید آسودگان نویسنده سریال به انتقادات درباره «گیلدخت» این‌‌گونه پاسخ داد: خود من هم انتقاداتی به کار دارم با اینکه در پروژه حضور داشتم اما با آدم‌های مختلفی آن را دیدم و نقدهایی هم دارم. درباره طولانی بودن قبول دارم برخی جاها ریتم افتاد اما این اتفاق در همه سریال‌های طولانی کمی طبیعی است. برخی به من برمی‌گردد و برخی به مشکلات به اجرا برمی‌گشت. الان بعد از شصت قسمت که بخواهیم تحلیل کنیم گاف‌های بزرگی نبود. آمار 35 میلیون که آقای شفیعی داد خیلی زیاد است و به نظرم اتفاق خوبی است.

    آیا «گیلدخت» رقیبِ سریال‌های تاریخی نمایش‌خانگی می‌شود؟

    مجید اسماعیلی کارگردان نیز گفت: من قبول ندارم باگ های داستان خیلی بزرگ بود. ما 46 قسمت فیلمنامه داریم و در پخش به 60 قسمت تبدیل شد از طرفی به یک عیب تبدیل شد. واقعاً در بارندگی و سختی‌های که داشتیم در پانصد جلسه یک صحنه هم اگر نقطه ضعف بوده است، پیش می‌آید. بازیگر نقش اسماعیل یک بار از اسب افتاد مهره کمر او آسیب دید. ما یکی از بازیگران را بعد از افتادن از اسب مدتی نداشتیم و شاید باعث شد در داستان هم قصه تغییراتی داشته باشد.

    وی اضافه کرد: من اصلاً نمی‌گویم گیلدخت ایراد ندارد ولی می‌گویم هیچکس برای سریال کم نگذاشت. ما در دوره کرونا کار می‌کردیم. شاید 45 روز فقط کار را تعطیل کردیم. یک آتش سوزی مهیب داشتیم که بخشی از لوکیشن ما از دست رفت. به انتقادها واقف هستیم اما همه خودمان را گذاشتیم. ما از بدلکار خیلی کم استفاده کردیم. گلنار خودش سوار بر اسب به تاخت می‌رود.

    رضا اکبرپور بازیگر سریال در سخن کوتاهی گفت: حضور در این سریال برای من یک دانشگاه بازیگری بود.

    میترا رفیع بازیگر نقش اصلی سریال درباره این مجموعه بیان کرد: مولفان و سازندگان «گیلدخت» به بازیگران جوان و ناشناخته اعتماد کردند. ما بررسی شدیم و از طرف این عزیزان انکار نشدیم. خوب است که جوانان را انکار نکنیم. این شجاعت است که ریسک کنید و اعتماد کنید.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا