اخبار روز

حجاب‌بان‌ های مترو وابسته به کدام ارگان هستند؟ – بلادنیوز

  • حجاب‌بان‌ های مترو وابسته به کدام ارگان هستند؟ – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از دیده بان ایران، پس از انتشار تصاویر و گزارش‌های میدانی از حضور نیروهای موسوم به «حجاب‌بان» در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نه شهرداری تهران مسئولیت آن‌ها را گردن گرفت و نه وزیر کشور.

    وحیدی وزیر کشور و زاکانی هر یک جداگانه عنوان کردند که این افراد نیروهای خودجوش و مردمی هستند. ارگان مطبوعاتی شهرداری هم در گزارشی به نقل از یکی از حجاب‌بان‌ها نوشت: «اگر تذکر ما پاسخگو نباشد با دوربین‌هایی که تصاویر را ضبط کرده‌اند چهره را شناسایی می‌کنیم و معرفی به مراجع قضایی انجام می‌شود. مهم است بدانیم که تذکر ما تنها به نداشتن روسری و شال محدود نمی‌شود. نخستین بار نهاد قضایی به تذکر اکتفا می‌کند ولی در صورت تکرار حتماً برخوردهای قانونی توسط مقام قضایی صورت خواهد پذیرفت». اما مشخص نیست که این نیروها که با یونیفرمی که روی آن نوشته شده است «سفیران هدایت»، اگر به صورت مردمی هستند چگونه اجازه را پیدا کرده‌اند که در برخی از ایستگاه‌های مترو به صورت گسترده حضور داشته باشند و با چه مجوزی از مردم عکس می‌گیرند؟

    ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درخصوص حضور نیروهای حجاب‌بان در مترو تهران گفت: «داریم پیگیری می‌کنیم تا ببینیم ماجرا از کجا و چگونه است. روز گذشته هم وزیر کشور اظهاراتی دراین مورد داشتند که ابعادش باید بررسی شود تا بتوانیم اظهار نظر کنیم.»

    وی در پاسخ به این پرسش که باتوجه به اظهارات شهردار تهران و وزیر کشور مبنی بر خودجوش بودن این نیروها، آیا امکان مستقر شدن آن‌ها بدون مجوز در مترو وجود دارد، عنوان کرد: «صحبت‌های وزیر کشور ابهامات زیادی را ایجاد کرده است؛ اگر نیروهای مردمی هستند که بدون مجوز نمی‌توانند در مترو مستقر شوند. از سوی دیگر هم نیروهای زن و هم نیروهای مرد یونیفرم و آرم دارند که باید پیگیری و روشن شود.»

    امانی در پاسخ به اینکه آیا از زاکانی بابت این نیروها سوال می‌شود، گفت: «اول باید به سراغ زیر مجموعه یعنی حوزه حمل و نقل و مترو برویم.»

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا