اخبار روز

چرا اسرائیل تانک‌های قدیمی را در جنگ غزه دوباره به خدمت گرفت؟ – بلادنیوز

  • چرا اسرائیل تانک‌های قدیمی را در جنگ غزه دوباره به خدمت گرفت؟ – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه عبری خبرگزاری بلادنیوز، «عودید یارون» تحلیل‌گر مسائل تسلیحاتی روزنامه عبری‌زبان هاآرتص در گزارشی در این رابطه فاش کرد: ارتش اسرائیل مجبور شده است مجدداً یک گردان از تانک‌های مرکاوا فی 3 را وارد فاز عملیاتی کند.

    براساس این گزارش، این تانک‌ها که از رده خارج شده و قرار بود در چارچوب یک توافق تسلیحاتی به فروش بروند، (به دلیل کمبود شدید تانک) مجدداً به خدمت بازگردانده شده و گردانی متشکل از سرهنگ دوم ایرز سعدون به عنوان فرمانده به همراه شماری از نظامیان و افسران احتیاطی که سابقه فعالیت بر روی این نوع تانک‌ها را داشتند، گردان جدید را تشکیل داده‌اند.

    در ادامه این گزارش آمده است که ارتش اسرائیل بعد از هدف قرار گرفتن تعداد زیادی از تانک هایش در داخل غزه، به دنبال اضافه کردن سیستم‌های پیشگیرانه دفاعی بر روی تانک‌ها و زره پوش‌های خویش است.

    به اعتراف این روزنامه نگار، اقدامات مذکور برای حفظ آبروی ارتش اسرائیل و جایگاه تانک‌ها و زره پوش هایش در بازارهای جهانی است، به ویژه که این ضربات آبروی صنایع نظامی اسرائیل را برده است.

    روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، قرار بود صدها دستگاه تانک قدیمی و از رده خارج شده میرکاوا 2 و 3 به چند کشور اروپایی فروخته شده و 200 فروند نیز به اوکراین و لهستان منتقل شوند اما جنگ غزه باعث شد، تمامی این روند به طور کامل متوقف شود.

    این رسانه نیز به نقل از تحلیل‌گران اسرائیلی فاش کرد، شمار تانک‌های اسرائیل از زمان آغاز جنگ علیه غزه روز به روز روند کاهشی بیشتری به خود گرفته است.

    با این حال خبرنگار شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد، علت فراخوانی میرکاواهای قدیمی به خدمت به دلیل تعدد جبهه‌ها و نیاز قدرت آتش و انتقال نیرو در ساختاری زره پوش شده، در این جبهه‌ها صورت گرفته است.

    سی‌وهشتمین روز «طوفان الاقصی»| صهیونیست‌ها زیر “ضربات دردناک” مقاومت / حمله موشکی به پایگاههای نظامیان صهیونیست/ انهدام تانک‌ها و نفربرهای زرهی اسرائیل
    کمبود تانک در ارتش رژیم اسرائیل/ صهیونیست‌ها به استفاده از تانک‌های قدیمی روی آوردند
    سی‌ودومین روز «طوفان الأقصی»‌| ارتش اسرائیل در باتلاق مناطق باز غزه گرفتار شد/ القسام امروز 14 تانک رژیم صهیونیستی را منهدم کرد

    او در عین حال خبر داد، ارتش اسرائیل به دنبال به کارگیری تانک‌های قدیمی تردر جنگ با غزه است زیرا هزینه‌های آنها (در صورت منهدم شدن) بسیار کمتر از مدل‌های جدیدتر آن است.

    گفتنی است شبکه الجزیره با استناد به تصاویر ماهواره‌ای رصد تانک‌های رژیم صهیونیست، خبر داد، بین روزهای 3 تا 8 نوامبر 88 تانک در داخل نوار غزه ناپدید شده‌اند و چون به طور حتم ارتش اسرائیل آنها را از این منطقه خارج نکرده، پس باید نتیجه گرفت که همگی آنها منهدم شده‌اند.

    چرا اسرائیل تانک‌های قدیمی را در جنگ غزه دوباره به خدمت گرفت؟ - بلادنیوز

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا