اخبار روز

والیبال نوجوانان جهان| ایران نایب‌قهرمان شد – بلادنیوز

  • والیبال نوجوانان جهان| ایران نایب‌قهرمان شد – بلادنیوز

    – اخبار ورزشی –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز، هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر 19 سال جهان که از روز چهار‌شنبه 11 مرداد در سن‌خوآن آرژانتین آغاز شده بود، بامداد امروز (شنبه 21 مرداد) با قهرمانی فرانسه به پایان رسید.

    تیم والیبال نوجوانان ایران که تا دیدار نهایی، هفت برد متوالی در این رقابت‌ها به دست آورده بود، از ساعت 2:30 دقیقه بامداد شنبه به‌وقت تهران به مصاف فرانسه رفت و  3 بر یک نتیجه را به حریف واگذار کرد تا برای سومین بار عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورد.

    شاگردان محمد وکیلی در ست دوم این دیدار 25 بر 16 به پیروزی رسیدند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 18 و 25 بر 21 نتیجه را واگذار کردند تا حریف اروپایی به نخستین مدال طلای خود در این رقابت‌ها دست یابد.

    در دیدار رده‌بندی قهرمانی نوجوانان جهان نیز تیم‌های کره جنوبی و آمریکا به مصاف یکدیگر رفتند و نماینده آسیا با پیروزی 3 بر یک به مدال برنز و مقام سومی دست یافت.

    نایب‌قهرمانی تیم ملی نوجوانان ایران هشتمین سکوی این رده سنی را نیز به‌همراه داشت که هت‌تریک مدال نقره هم محسوب می‌شود. پیش از این ایران دو نایب‌قهرمانی در سال‌های 2001 و 2009 به دست آورده بود.

    قهرمانی در سال‌های 2007 و 2017 و کسب مدال برنز و مقام سومی در سال‌های 2003، 2015 و 2021 از دیگر افتخارات والیبال نوجوانان ایران در این رقابت‌هاست.

    انتهای پیام/+

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا