اخبار روز

ادعای عجیب زاکانی؛ با ترافیک و آلودگی تهران به زودی خداحافظی می‌کنیم – بلادنیوز

  • ادعای عجیب زاکانی؛ با ترافیک و آلودگی تهران به زودی خداحافظی می‌کنیم – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایرنا؛ علیرضا زاکانی عصر سه‌شنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه رویداد تهران آینده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تهران آینده نباید مشکلات امروز را داشته باشد، افزود: تهران آینده باید با آلودگی هوا، ترافیک و سستی زمین خداحافظی کند.

    وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ۹۳۰ هزار قطعه بنای فرسوده در تهران وجود دارد که اگر عمر مفید یک ساختمان را ۳۰ سال در نظر بگیریم باید هر سال ۲ تا سه درصد از این تعداد نوسازی شود ولی این اتفاق نیفتاده لذا بشدت دنبال ترسیم یک الگو هستیم تا طرح جامع مطلوبی را داشته باشیم و گوشه گوشه شهر را مبتنی بر آن تغییر دهیم.

    زاکانی افزود: باید بستر رشد مادی و معنوی مردم شکل بگیرد و خدمات به گونه‌ای باشد که شهروندان رضایتمندی خوبی از شرایط زیست در شهر داشته باشند لذا ما چهار تحول را در برنامه چهارم در نظر گرفتیم که عناصر شهر در یکی از تحولات مدنظر ما است.

    شهردار تهران با بیان اینکه توزیع خدمات مناسب وجود ندارد، ادامه داد: پایتخت مناسب سازی نشده و از نظر معماری به گونه‌ای تنظیم نشده که خدمات را در تمام نقاط ببینیم که برای رفع مشکلات ترافیک، آلودگی هوا، توزیع خدمات مناسب و ایجاد هویت بصری برای شهر نیاز به بازنگری در طرح جامع داریم.

    به گفته زاکانی، طرح جامع شهری باید تکمیل شود ۲ دهه از این طرح گذشته و باید بازنگری شود و هر پنج سال باید برداشتی از آن برای تدوین طرح تفصیلی شکل بگیرد.

    به گزارش بلادنیوز در پایان این مراسم، رویداد تهران آینده؛ یک شهر، یک برنامه، به صورت رسمی افتتاح شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا