اخبار روز

تحلیلگر صهیونیست: دیگ بخار خشم اسرائیلی‌ها منفجر شد – بلادنیوز

  • تحلیلگر صهیونیست: دیگ بخار خشم اسرائیلی‌ها منفجر شد – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه عبری خبرگزاری بلادنیوز، بن کاسپیت تحلیلگر اسرائیلی در یادداشتی که امروز یکشنبه در پایگاه خبری واللا نیوز منتشر شد اعلام کرد، بعد از سرخوردگی‌های متوالی، جامعه اسرائیلی سرشار از خشم شده است و این خشم به وضوح در اعتراضات دیشب نمایان شد، در واقع دیگ بخار بزرگ ناگهان و بدون هیچ هشداری منفجر شد و تل آویوو 50 کانون اعتراضات دیگر در سرتاسر (فلسطین اشغالی) را به لرزه در آورد.

    خانواده‌های اسرای اسرائیل: نتانیاهو مانع دیدن فرزندان ماست
    معاریو: نتانیاهو همانند یک کودک پرخاشگر رفتار می‌کند

    بن کاسپیت در این نوشتار اعتراف کرد، لازم نیست حتما طرفدار نتانیاهو باشی که بفهمی این تظاهرات نه تنها منجر به تضعیف حماس نمی‌شود بلکه عاملی برای تقویت آن است، اما تظاهر کنندگان طرفدار حماس نیستند بلکه به دنبال تظاهرات علیه فردی هستند که مثلا قرار است از آنها حمایت کند.

    به گفته مسئولین ارشد امنیتی از دیوید برنیاع رئیس موساد گرفته تا رئیس شاباک و مسئول اصلی پیگیری پرونده ربوده شدگان، همگی به این نتیجه رسیده‌اند که فرصتی برای دستیابی به توافق وجود دارد، اما نتانیاهو مانع تحقق آن می‌شود، همین امر باعث شد تا خانواده ربوده شدگان تا مرز جنون عصبانی شوند.

    وی در بخش دیگری از یادداشت خود می‌نویسد: در روزهای اولیه بعد از 7 اکتبر، (عملیات طوفان الاقصی) نتانیاهو دچار شوک شده بود، چهره او همانند گچ سفید شده بود، سرخورده و نا امید بود، خود را غرق شده‌ای می‌دیدی که به هر چیز ممکن جنگ بزند، به سرعت گانتس و آیزنکوت دو رئیس سابق ستاد ارتش را وارد جعبه کابوس‌های خود کرد تا بار این مشکل را با آنها تقسیم کند و این دو نادان هم آمدند.

    اما به جای آنکه از اشتباهات گذشته درس گرفته شود، نتانیاهو طی ماه‌های اخیر تمام مسئولیت‌های را از دوش خود برداشت و همین امر باعث شد تا دیروز موج عظیمی از مردم به خیابان‌ها بیایند، گویی که دیگ بخاری منفجر و همه چیز از داخل آن به بیرون افتاده باشد.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا