اخبار روز

تحلیل‌گر صهیونست: بر خلاف اسرائیل، حماس جنگ را با برنامه پیش می‌برد – بلادنیوز

  • تحلیل‌گر صهیونست: بر خلاف اسرائیل، حماس جنگ را با برنامه پیش می‌برد – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه عبری خبرگزاری بلادنیوز، روزنامه عبری‌زبان معاریو در شماره امروز چهارشنبه خود به تحلیل توافق در شرف انجام پرداخت و اعتراف کرد بر خلاف رهبران اسرائیل، حماس و رهبرش «یحیی السنوار» برای گام به گام این جنگ برنامه داشته و حتی برای خروج از آن هم پلان سه مرحله‌ای داشته و در صورت عدم موفقیت آن پلان جایگزین نیز در اختیار دارد.

    «موشه العاد» نویسنده این یادداشت که تحت عنوان “مانوری که السنوار سعی در اجرای آن دارد” نوشت: رهبر حماس به خوبی از نقاط ضعف اسرائیلی‌ها مطلع است.

    به زعم این نویسنده، حماس خوب می‌داند که اسرائیل نسبت به تلفات انسانی نیروهایش بسیار شکننده عمل کرده و سیاستمدارانش هم در مقابل فشار جامعه خود ضعیف هستند.

    در بخش دیگری از این یادداشت تأکید شده است: یحیی السنوار به عنوان رهبر حماس امروز در حال اجرایی کردن برنامه‌های خود در توافق مبادله اسرا است. در اینجا فقط 50 اسیر آزاد خواهند شد و در مقابل یک دوره از آتش‌بس برای ریکاوری و بازسازی سازمانش به دست آورده و 150 نوجوان و زن فلسطینی را هم آزاد می‌کند؛ در حالی که غذا، دارو و سوخت نیز به داخل غزه وارد می‌شود.

    او همچنین مدعی شد: السنوار در مرحله پیش رو 3 هدف را دنبال خواهد کرد. اول اینکه ثابت کند این اسرائیل است که توافق موقت را نقض کرده است و در این رابطه می‌تواند اعلام کند که اسرائیل اقدام به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای مشخص کردن محل حضورش شده است. دوم فراهم کردن زمینه ورود رسانه‌های بین‌المللی در زمان آتش‌بس موقت جهت انعکاس بدترین تصاویر از کودکان فلسطینی که دست و پا و سرشان در این جنگ قطع شده است و صدور این تصاویر به ایالات متحده و اروپا جهت فشار جهت اعمال آتش‌بس دائم.

    و سوم دستور السنوار به نیروهایش در کرانه باختری برای انجام حملات مسلحانه در بخش شرقی قدس و لبنان برای انحراف توجه اسرائیل از غزه به سوی این مناطق است؛ در حالی که در این رابطه بقیه محور (مقاومت) یعنی حزب‌الله و حوثی‌ها نیز فشارهایی را در این زمینه بر اسرائیل وارد خواهند کرد.

    العاد در پایان ادعا کرد: پلان جایگزین السنوار آن است که در پایگاه اصلی‌اش در خان‌یونیس که محل تولد و موطنش است، سنگر گرفته و به ادامه جنگ بپردازد. اگر این امر شکست خورد او یا با یک بمب یک تنی ارتش اسرائیل (به شهادت رسیده) یا با آتش نظامیان به این سرنوشت دچار خواهد شد؛ چون تسلیم شدن در قاموس سنوار جایی ندارد.

    افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل با عملیات حماس بر باد رفت
    امیرعبداللهیان: حماس و گروه‌های فلسطینی نهضت آزادیبخش ملی به شمار می‌آیند
    حماس: آتش‌بس از ساعت 10 فردا اجرایی می‌شود
    بیانیه جدید حماس درباره توافق آتش‌بس در غزه

    انتهای پیام/؛

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا