اخبار روز

واکنش وزیر ارشاد به فیلم رسول‌اف و تغییر دبیر جشنواره فجر – بلادنیوز

  • واکنش وزیر ارشاد به فیلم رسول‌اف و تغییر دبیر جشنواره فجر – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران به این نکته اشاره کرد: به حسن روح‌الامین که امروز نشان درجه‌یک هنری را به او اعطا کردیم که معادل مدرک دکتراست تبریک می‌گویم و از خداوند متعال می‌خواهم به ایشان افتخار حضور در این مسیر را عطا کند که امروز تابلوی مائده را با صفت معین‌الضعفا ارائه دادند و خوشحالم به‌واسطه انقلاب اسلامی چنین استعدادهای درخشانی حضور دارند و سنت الهی متعلق به مکتب اسلام که توأمان عدالت و فخر و هنر الهی را به منصه ظهور می‌رساند.

    ماجرای دیدار وزیر ارشاد و رضا رویگری

     

    وی همچنین درباره انتصاب محمد خزاعی به‌عنوان دبیر چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، گفت: امسال تصمیم گرفتیم از سابقه درخشان دوران دبیری ایشان در جشنواره فیلم فجر استفاده کنیم و سابق بر این هم با حفظ سمت و مسئولیت در بخش‌های دیگری هم این انتصاب‌ها را شاهد بوده‌ایم.

    اسماعیلی در پاسخ به سؤالی درباره ساخت فیلم‌های اصطلاحاً زیرزمینی و غیرقانونی که سر از جشنواره‌های خارجی درمی‌آورند، ابراز کرد: تولید و انتشار چنین فیلم‌هایی خلاف قانون است هرجا مطلع بشویم جلوی آن را می‌گیریم و با عوامل آن برخورد جدی می‌شود، چرا که تولید چنین آثاری فارغ از ضرر ناهنجاری‌های اجتماعی و خانوادگی، به جریان تولید آثار فرهنگی و هنری در کشور هم آسیب وارد می‌کند. ما خودمان را در وزارت ارشاد نهاد تنظیم‌گر در این عرصه می‌دانیم به همه کسانی که در این عرصه مرتکب اشتباهات شده‌اند این توصیه را دارم که به‌دور از ناهنجاری و بنابر روال قانونی و متعارف، فیلم‌های خودشان را بسازند.

    وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره برخورد با رسول‌اف، خاطرنشان کرد: اشتباه ایشان محرز است و در سازمان سینمایی برخورد جدی می‌کنیم ان‌شاءالله شاهد این اشتباهات نباشیم.

    اسماعیلی درباره افزایش استقبال از نمایشگاه کتاب تهران به‌خلاف شایعاتی که وارد شد، گفت: امسال خوشبختانه شاهد 30 درصد افزایش و رشد در این عرصه هستیم، اعداد و ارقام دقیق است و ناشرین از همه اقشار آمدند و از مردم خواهش می‌کنیم از طریق سامانه خرید کنند، چرا که به‌صورت رایگان می‌توانند در خانه تحویل بگیرند، یارانه را بالا بردیم که عدالت فرهنگی اتفاق بیفتد. هرکسی از سامانه کتاب تهیه کند 30 درصد تخفیف دریافت می‌کند، به‌خلاف این شایعات باید بگویم شاهد تراکم جمعیت هستیم تا جایی که برخی از مسئولین در نمایشگاه از این جهت نگرانی هم داشتند.

    وی همچنین درباره تعیین‌تکلیف بنیاد پویانمایی خاطرنشان کرد: بنیاد پویانمایی به ابلاغ رییس جمهور رسید، اعضا و هیئت امنا که انتخاب شده‌اند پس از تصویب در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به انتصاب و دیگر فرآیند شکل‌گیری خواهند رسید.

    انتهای پیام/+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا