اخبار روز

گلشیفته فراهانی و ادبیات دینی؟! + فیلم – بلادنیوز

  • گلشیفته فراهانی و ادبیات دینی؟! + فیلم – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    خبرگزاری بلادنیوز ـ مهدی خدایی: شهید یک عنوان اسلامی است که مسلمانان از آن برای کسی استفاده می‌کنند که «فی سبیل الله؛ در راه خدا» جان خود را هدیه می‌کند تا اهداف دین خدا محقق شود.

    مراد از سبیل الله در نگرش اسلامی، اجمالا راهی است که منتهی به حکومت دین و اولیاء خدا در زمین می‌شود.

    در ادبیات قرآنی سبیل الطاغوت در مقابل سبیل الله قرار دارد که آن نیز اجمالا عبارت است از حکومت هوی و هوس و شیطان بر جوامع و انسان‌ها.

    اینک گلشیفته فراهانی عنوان دینی «شهید» را با بار معنایی مذکور درحالی در مورد کشته‌شدگان فتنه زن زندگی آزادی استفاده می‌کند که اساسا این فتنه برای مبارزه با یکی از صریح‌ترین دستورات خداوند یعنی حجاب زنان شکل گرفته است و استفاده از عنوان دینی «شهید» برای کشته‌شدگان یک جریان ضد دینی چیزی جز فریب خود و دیگران نیست.

     

    .

     

    اعضای جریان «زن زندگی آزادی» به خصوص عناصر ذکور آنها پیش از این نیز از مفاهیمی چون «ناموس» و «غیرت» که ریشه در آموزه‌های دینی و ایرانی دارند، اعراض کرده‌اند و برای اینکه جاده را برای هوسرانی خود و استفاده ابزاری از زنان باز کنند، علنا راه مبارزه با این مفاهیم و عناوین را برگزیده‌اند.

    برهنگی سر و حجاب اختیاری که به وضوح در تقابل با حکم الهی حجاب زنان است، اصلی‌ترین خواسته فتنه‌گران سال 1401 بود که با هدایت حکومت‌های سکولارِ دشمنِ اسلام به رهبری آمریکا و اسرائیل در ایران شکل گرفت و امثال گلشیفته فراهانی و نرگس محمدی نیز در همان راستا به عنوان پیاده نظام شیطان بزرگ در حال ایجاد مزاحمت برای نظامی‌‌ هستند که در مسیر اجرای کامل احکام اسلامی و استقرار حکومت دینی قرار دارد. آمریکا و اسرائیل نیز همزمان در حال قتل عام زنان و کودکان مسلمان نوار غزه‌اند.

    درباره جایزه نوبل نرگس محمدی؛ فصل مشترک پیداکردن با شیمون پرز و اسحاق رابین

    قرآن کریم در آیه 76 سوره نساء می‌فرماید: «الَّذِینَ آمَنُوا یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالَّذِینَ کَفَرُوا یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ الطَّاغُوتِ؛ کسانى که ایمان آورده‏‌اند در راه خدا کارزار مى‌کنند و کسانى که کافر شده‏‌اند در راه طاغوت مى‌‏جنگند.»
    اینک گلشیفته فراهانی و همراهانش که سرباز طواغیت خونریز زمان برای مبارزه با احکام الهی شده‌اند، خودشان با یک حساب سرانگشتی بگویند آیا همراه اهل ایمان‌اند یا اهل کفر و اگر اهل ایمان نیستند (که نیستند) آیا می‌توانند نسبتی با عنوان دینی و ایمانی «شهید» داشته باشند؟

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا