اخبار روز

تهدید آمریکا توسط خواهر رهبر کره شمالی + پای خواهر کیم جونگ اون هم به جنگ باز شد – بلادنیوز

  • تهدید آمریکا توسط خواهر رهبر کره شمالی + پای خواهر کیم جونگ اون هم به جنگ باز شد – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کیم یو جونگ نوشته است: من از این واقعیت متأسفم که شورای امنیت سازمان ملل متحد که در آن هدف و اصل منشور ملل متحد باید به شدت مورد احترام قرار گیرد، به مکانی بی قانون تبدیل می‌شود که در آن حاکمیت دولت‌های مستقل به طور عمدی و مضاعف نقض می‌شود. استانداردها غیر محتاطانه إعمال می‌شود و بی عدالتی و رفتارهای ناشایست به دلیل حضور آمریکا و برخی نیروهای پیرو آن بیداد می‌کند. من این اقدامات را به شدت محکوم و رد می‌کنم.

    وی ادامه داد: تمامی جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل درباره پرتاب ماهواره شناسایی کره شمالی که به درخواست آمریکای گانگستر و پیروانش تشکیل شد، به وضوح ثابت می کند که استدلال‌های غیرمنطقی برخی از کشورهای عضو سازمان ملل در انکار این موضوع تا چه اندازه ضعیف، نادرست و پوچ است.

    خواهر کیم جونگ اون همچنین ادعاهای مطرح شده از سوی لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل را مورد انتقاد قرار داد که گفته بود حق توسعه فضایی کره شمالی غیرمشروع است و مدعی شده بود پس از انتشار تصاویری از چند سایت فرماندهی و نظامی از سوی این ماهواره، آمریکا یک قربانی است.

    خواهر کیم جونگ اون همچنین این اقدامات را با استقرار زیردریایی‌های اتمی و جنگنده‌های آمریکا در نزدیکی کره مقایسه کرده و آن را تحریک آمیز دانست.

    وی افزود: موضع و رفتار دوگانه آمریکا که اعمالش با گفتارش کاملا متفاوت است، عامل شرور و برهم زننده صلح و ثبات در منطقه شبه جزیره کره است.

    در این میان، “کیم سونگ”، فرستاده کره شمالی در سازمان ملل نیز به شورای امنیت گفته بود که فقط واشنگتن و سئول با پرتاب ماهواره کره شمالی مشکل دارند و ادعاهای مطرح شده از سوی واشنگتن را که کره شمالی از این پرتاب برای تقویت بیشتر ظرفیت‌های موشکی خود استفاده می‌کند، به سخره گرفته بود./ایسنا

    دستور رهبر کره شمالی برای افزایش آمادگی‌های نظامی

    منابع خبری در پیونگ یانگ امروز (جمعه) اعلام کردند که رهبر کره شمالی از نیروی هوایی این کشور خواسته تا آمادگی رزمی خود را برای واکنش سریع به تهدیدات دشمن افزایش دهد.

    به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی این سخنان را درحالی مطرح کرد که پس از پرتاب ماهواره نظامی پیونگ یانگ تنش‌های جدیدی در شبه جزیره کره شکل گرفته است.

    کره جنوبی در واکنش به این اقدام پیونگ یانگ، بخشی از توافقنامه کاهش تنش نظامی میان دوکره در سال ۲۰۱۸ را تعلیق کرد و پرتاب این ماهواره را نقض قوانین شورای امنیت سازمان ملل خواند.

    کره شمالی نیز اعلام کرد که تمام تدابیر نظامی خود را که تحت «توافقنامه جامع نظامی» لغو شده است را بار دیگر اتخاذ می‌کند. پیونگ یانگ به تازگی اعلام کرده که تسلیحات جدیدی در مرز دوکره مستقر خواهد کرد.

    کیم جونگ اون روز پنج شنبه در بازدید از فرماندهی نیروی هوایی کره شمالی گفته است: نیروی هوایی باید آمادگی نظامی و توانمندی‌های عملیاتی خود را افزایش دهد.

    رسانه‌های کره شمالی گفته اند: کیم جونگ اون سیاست‌های عملیاتی و تاکتیکی را اتخاذ کرد تا نیروی هوایی در وضعیت آمادگی نظامی قرار بگیرد و توانایی آن برای مبارزه در جنگ افزایش حداکثری یابد و به هرگونه تحریکات و تهدیدات دشمن سریع و با قدرت پاسخ دهد.

    در گزارش رسمی نظامی کره جنوبی سال ۲۰۲۲ آمده است نیروی هوایی کره شمالی یک هزار و ۵۷۰ فروند هواپیما دارد که ۸۱۰ فروند آن هواپیمای جنگی هستند.

    این گزارش می‌گوید که کره شمالی در تلاش است نیروی هوایی خود را با توسعه و استقرار موشک‌های جدید تقویت کند، زیرا هواپیماهای جنگی جدید زیادی در این کشور معرفی نمی شوند.

    به گزارش ایرنا، «توافقنامه جامع نظامی» روز ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۸ (۲۸ شهریور ۹۷) در زمان ریاست جمهوری مون جه این امضا شد. در این توافقنامه آمده است همه فعالیت‌های نظامی خصمانه میان دو کره لغو، مناطق حائل در دریا ایجاد و منطقه غیرنظامی به منطقه ای صلح‌آمیز مبدل شود.

    کره شمالی روز سه شنبه ۳۰ آبان یک ماهواره شناسایی نظامی را با موفقیت پرتاب و اعلام کرد که قصد دارد چندین ماهواره دیگر را در فاصله زمانی کوتاهی به فضا پرتاب کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا