اخبار روز

امیرعبداللهیان: ایران آماده مذاکره برای لغو تحریم هاست/ آماده‌ایم بر مبنای سند سپتامبر مذاکره کنیم – بلادنیوز

  • امیرعبداللهیان: ایران آماده مذاکره برای لغو تحریم هاست/ آماده‌ایم بر مبنای سند سپتامبر مذاکره کنیم – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» در این نشست پس از شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات اساتید دانشگاه در خصوص برخی موضوعات سیاست خارجی و تحولات روابط بین‌الملل، بر اهتمام دستگاه دیپلماسی نسبت به ارتباط، مشورت و تبادل نظر با نخبگان و اندیشمندان در حوزه سیاست خارجی تاکید کرد و افزود: «نگاه اساتید حوزه روابط بین‌الملل در جمههوری اسلامی ایران متمرکز بر منافع ملی است و وزارت امور خارجه نیز همواره ارتباط نزدیکی با نخبگان این حوزه داشته و از نظرات کارشناسی آنان استفاده کرده است».

    وزیر امور خارجه با تشریح رویکرد کلی دولت سیزدهم در مواجهه با تحریم‌ها مبنی بر تلاش برای بی‌اثرسازی آن‌ها از یک سو و در عین حال باز نگاه داشتن پنجره مذاکرات برای لغو تحریم‌ها از سوی دیگر گفت «ما امروز در نقطه توافق موقت قرار نداریم و آنچه اتفاق افتاده، بازپس‌گیری عزتمندانه دارایی‌های ملت ایران در دو نوبت، از انگستان و کره جنوبی بوده است».

    وی خاطرنشان کرد «جمهوری اسلامی ایران آماده است تا با حفظ خطوط قرمز، برای احقاق حقوق حقه ملت ایران و لغو تحریم‌ها بر مبنای سند سپتامبر مذاکره کند اما به آن اکتفا نکرده و همزمان به صورت جدی بی اثر کردن تحریم‌ها را در دستور کار خود قرار داده است».

    امیرعبداللهیان: در نقطه توافق موقت نیستیم/ آماده‌ایم بر مبنای سند سپتامبر مذاکره کنیم

    دیدار امیر عبداللهیان با جمعی از اساتید رشته های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاهها

    رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، دستاوردهای اخیر تهران در افزایش همکاری‌ها با سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را نمونه‌ای از این رویکرد عنوان و تاکید کرد: «عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس گام بلندی است که نشان از جایگاه و ظرفیت های بالای جمهوری اسلامی ایران در میان اقتصادهای نوظهور جهانی دارد».

    امیرعبداللهیان در بخش دیگری از سخنان خود، به سیاست دولت سیزدهم در تعمیق همکاری های منطقه‌ای و گسترش روابط با همسایگان پرداخت و با بیان آخرین وضعیت تحولات روابط با عربستان سعودی، برنامه‌های وزارت امور خارجه برای توسعه روابط و افزایش سطوح همکاری با این کشور و سایر کشورهای منطقه را تشریح کرد.

    وزیر امور خارجه در خصوص اوکراین نیز بار دیگر بر سیاست منطقی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مخالفت با جنگ و تخریب زیرساخت‌ها، تاکید بر حفظ تمامیت ارضی همه کشورها، توجه به اقدامات ناتو در زمینه‌سازی و تداوم جنگ، تلاش جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی طرفین به صلح تاکید و خاطرنشان کرد: «تا این لحظه هیچ سندی مبنی بر استفاده از تسلیحات ایرانی در این جنگ از سوی مقامات اوکراینی ارائه نشده و آنچه بیان می‌شود، صرفا تبلیغات رسانه‌ای غربی با اهداف سیاسی علیه کشورمان است».

    امیرعبداللهیان: در نقطه توافق موقت نیستیم/ آماده‌ایم بر مبنای سند سپتامبر مذاکره کنیم

    دیدار امیر عبداللهیان با جمعی از اساتید رشته های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاهها

    در این نشست برخی از مدیران کل سیاسی وزارت امور خارجه حضار را در جریان تحولات مهم سیاست خارجی در حوزه مسئولیت خود قرار داده و اساتید حاضر نیز به تشریح دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا