اخبار روز

بعد از تسابولوف یک قهرمان روس دیگر هم به خاطر سیداکوف دوتابعیتی شد – بلادنیوز

  • بعد از تسابولوف یک قهرمان روس دیگر هم به خاطر سیداکوف دوتابعیتی شد – بلادنیوز

    – اخبار ورزشی –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز، بعد از آنکه ختیگ تسابولوف قهرمان نامدار روس‌ها از ادامه حضور در تیم ملی روسیه ناامید شد و به تیم ملی صربستان پیوست، به تازگی رازامبک جمالوف روس نیز دوتابعیتی شده و به عضویت تیم ملی ازبکستان درآمده است.

    این کشتی‌گیر هم مثل تسابولوف با حضور قهرمان عنوان‌دار و آماده‌ای چون زائوربک سیداکوف که فعلاً قصد عقب‌نشینی ندارد و فینال نفسگیر مسابقات جهانی 2023 بلگراد را از کایل دِیک آمریکایی برد، تصمیم گرفت با تابعیت کشور دیگری به کشتی‌اش ادامه دهد.

    رازامبک جمالوف در سالی که به دلیل شیوع کرونا، مسابقات المپیک و جهانی برگزار نشد و اتحادیه جهانی به برگزاری جام جهانی انفرادی در صربستان رضایت داد، در حضور چهره‌های بزرگ وزن 74 کیلوگرم روسیه مثل سیداکوف و تسابولوف قهرمان روسیه شد و به‌عنوان نماینده این تیم در بلگراد روی تشک رفت، مسابقاتی که 26 تا 28 آذر 99 در بلگراد برگزار شد و رحمان عموزاد تنها نماینده اعزامی کشتی ایران بود.

    در آن مسابقات جمالوف به فینال 74 کیلوگرم رسید و با شکست فرانک چامیزو قهرمان دو دوره مسابقات جهانی از ایتالیا، مدال طلا گرفت.

    محمد نخودی زمانی که در وزن 74 کیلوگرم حضور داشت نیز با این حریف روس کشتی گرفت. این دو نفر در فینال مسابقات زیر 23 سال جهان در سال 2019 مقابل هم قرار گرفتند که جمالوف موفق به شکست نخودی شد.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا