اخبار روز

کناره‌گیری ناگهانی ملکه دانمارک از سلطنت – بلادنیوز

  • کناره‌گیری ناگهانی ملکه دانمارک از سلطنت – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز به نقل از روزنامه “زوددویچه سایتونگ”، مارگرت دوم، ملکه دانمارک اعلام کرد که می‌خواهد از سلطنت کناره‌گیری کند. این زن 83ساله به‌طور کاملاً غیرمنتظره در سخنرانی سال نوی تلویزیونی خود گفت که می‌خواهد در 14 ژانویه (24 دی ماه) از سمت خود استعفا کند، این استعفا مصادف است با پنجاه و دومین سالگرد سلطنت او.

    مارگرت دوم گفت: من تصمیم گرفته‌ام که اکنون زمان مناسبی است.

    ملکه مارگرت در سخنرانی سالانه خود در شب سال نو، که همیشه توسط دانمارکی‌ها به‌دقت دنبال می‌شود، در مورد عمل جراحی کمر خود در سال جاری صحبت کرد. به‌گفته وی این عمل به‌لطف کارکنان بهداشتی به‌خوبی انجام شد، اما باعث شد او به آینده خود به‌عنوان ملکه فکر کند. او اعلام کرد که تاج‌وتخت را به پسرش، ولیعهد فردریک، واگذار خواهد کرد.

    وی که طولانی‌ترین دوره پادشاهی جهان را دارد سخنرانی خود را با نظراتی در مورد جنگ غزه و اوکراین آغاز کرد و سپس در مورد بحران آب‌وهوا و هوش مصنوعی بحث کرد.

    مارگرت دوم با اعلام کناره‌گیری خود گفت: حمایت و کمکی که در طول سال‌ها دریافت کرده‌ام در انجام نقشم بسیار مهم بوده است.
    ملکه دانمارک گفت: امیدوارم زوج سلطنتی جدید همان اعتماد و محبتی را که به من نشان داده شد دریافت کنند.

    رسانه‌های دانمارکی این اعلامیه را “کاملاً تاریخی” توصیف کردند. پس از اعلام این خبر، تشویق‌های خودجوش میان تماشاچیانی که در میدان کاخ مقابل کاخ آمالینبورگ تجمع کرده بودند به‌راه افتاد. مارگرت همیشه تأکید کرده بود که می‌خواهد تا زمان مرگش بر تخت سلطنت بماند، اما در 31 دسامبر سال جاری باعث شگفتی بزرگ شد.

    ملکه دانمارک پس از مرگ پدرش فردریک نهم، تاج‌وتخت را در 14 ژانویه 1972 به‌دست گرفت. از زمان مرگ الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، مارگرت به‌عنوان طولانی‌ترین پادشاه روی زمین محسوب می‌شود.

    دانمارک قواعد علیه پناهندگان اوکراینی را تشدید می‌کند

    انتهای پیام/+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا