اخبار روز

استتار هوشمندانه این قورباغه‌ + عکسی شگفت انگیز – بلادنیوز

  • استتار هوشمندانه این قورباغه‌ + عکسی شگفت انگیز – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از خبرآنلاین قورباغه‌های جوانِ نوعی قورباغه که بومی جنوب شرق آسیاست،‌ وقتی می‌خواهند استتار کند و از دید شکارچیان خود پنهان بماند، الگوی غیرمعمول رنگی به‌کار می‌گیرند.

     بنابر بررسی‌ها مشخص شده، رنگ بچه قورباغه‌های پرنده برای استتار، به شکل مدفوع حیوانات دیگر است و آنها بدین‌ترتیب از دید شکارچیان خود پنهان می‌مانند تا زمانی‌که به بلوغ برسند.

    محققان روی قورباغه‌های پرنده که در باغ‌وحش شون‌برون در شهر وین اتریش زندگی می‌کردند آزمایش‌هایی انجام دادند و معلوم شد، رنگ بدن این قورباغه‌های کوچک برای اینکه از خطر شکارچیان خود در امان بمانند، قرمز متمایل به قهوه‌ای همراه با خال‌های ریز سفید است. این قورباغه‌ها احتمالا می‌دانند دیده می‌شوند اما مطمئن هستند خوردنی به حساب نمی‌آیند و جان‌شان به خطر نمی‌افتد.

    استتار شگفت‌انگیز یک نوع قورباغه‌

    محققان برای اینکه مطمئن شوند، رنگ بدن این قورباغه‌های کوچک، نوعی پنهان شدن از خطر است، چندین قورباغه مومی به رنگ‌های مختلف درست کردند و در جاهای مختلف این باغ‌وحش و در دید پرنده‌های شکاری گذاشتند. نتیجه این شد که پرنده‌ها به قورباغه‌های رنگی حمله ‌کردند اما هیچ کدام به قورباغه‌های قرمز متمایل به قهوه‌ای توجهی نشان ندادند.

    رنگ قورباغه‌های کوچک تا یک سال بعد که آنها بالغ می‌شوند، قرمز متمایل به قهوه‌ای باقی می‌ماند و سپس به سبز زمردی درمی‌آید.

    این قورباغه‌ها به لطف پوست مابین انگشتان خود و زائده‌های روی پاها و دست‌هایشان می‌توانند تا ۱۶ متر از درختی به درخت دیگر بپرند.

    پ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا