اخبار روز

انصارالله: آمریکا نمی‌گذارد عربستان و یمن صلح کنند – بلادنیوز

  • انصارالله: آمریکا نمی‌گذارد عربستان و یمن صلح کنند – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایسنا، به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسبت حلول عید فطر گفت: در جریان مذاکرات با طرف سعودی با میانجیگری عمان، ما به حقوق مشروع مردم خود در آزادی و استقلال، حق این مردم برای توقف تجاوز (ائتلاف عربی به رهبری عربستان)، رفع محاصره و پرداخت حقوق کارمندان دولت از درآمدهای منابع حاکمیتی خود پایبند بودیم.

    وی افزود: آمریکا به دنبال مانع تراشی در برابر تلاش‌های صلح است و نمی‌خواهد پرونده‌های بشردوستانه حل شود و به نفع ریاض و منطقه است که تسلیم فشارهای آمریکا نشوند. تسلیم شدن در برابر فشارها و تلاش‌های آمریکا به ضرر کشورهای متجاوز تمام می‌شود و ویرانی و بی‌ثباتی برای آنها به بار خواهد آورد.

    المشاط گفت: هشت سال جنگ چیزی جز ویرانی و خرابی برای یمن و منطقه نداشت و نتیجه آن هم بی‌ثباتی بود.

    رئیس شورای عالی سیاسی یمن درباره زندانیانی که هنوز پشت میله‌های زندان به سر می‌برند متعهد شد که تا آزادی آخرین زندانی به هر قیمتی که باشد تلاش کند.

    وی در بخش دیگر از سخنان خود ضمن تبریک عملیات اخیر مقاومت فلسطین بر حمایت از ملت فلسطین و ایستادگی با آزادگان تاکید کرد و آن را موضعی انسانی و دینی دانست که تغییر نخواهد کرد.

    المشاط از ملت‌های عرب خواست، کالاهای آمریکایی و صهیونیستی را تحریم کنند و از مقاومت فلسطین برای احیای حقوق خود و آزادی هر وجب از فلسطین حمایت کنند.

    وی در ادامه سخنان خود از کشورهایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌اند، خواست مجددا سیاست سنجی کرده و به قطع روابط با این رژیم پیش قدم شوند.

    روز شنبه وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد هیئت مذاکره کننده این کشور طی دیدارهایی در صنعا در یک فضای مثبت وضعیت انسانی، آزادی همه زندانیان، آتش‌بس و راه‌حل سیاسی جامع در یمن را بررسی کرد و با توجه به نیاز به بحث بیشتر، این دیدارها ادامه خواهد داشت تا منجر به یک راه حل سیاسی جامع، پایدار و مورد قبول طرف‌های یمنی شود.

    روز جمعه محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده انصارالله و سخنگوی این جنبش هم اعلام کرد، یمن وارد رایزنی‌های دشوار و فشرده شده است و مسائل پیچیده‌ای را در پرونده‌های انسانی، سیاسی و نظامی بررسی کرده و در برخی پرونده‌ها پیشرفتی حاصل شده‌ است.

    همچنین طبق اعلام وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن دیدارهای هیئت سعودی و مسئولان جنبش انصارالله پس از عید سعید فطر مجددا آغاز می‌شود.

    انتهای پیام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا