اخبار روز

روند ناامید کننده تیم امید! – بلادنیوز

  • روند ناامید کننده تیم امید! – بلادنیوز

    – اخبار ورزشی –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز، پیش از پیوستن فدراسیون فوتبال به فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی (کافا)، تیم‌های مختلف ایران در تورنمنت‌هایی با حضور کشورهای غرب آسیا مانند عراق، سوریه و لبنان شرکت می‌کردند.

    این رویه پس از الحاق فدراسیون کشورمان به کافا به پایان رسید؛ تا اینکه تیم امید ایران در هفته‌های گذشته به‌عنوان میهمان، در مسابقات زیر 23 سال غرب آسیا شرکت کرد. این رقابت‌ها بلافاصله پس از انتصاب رضا عنایتی به‌عنوان سرمربی امیدهای کشورمان برگزار می‌شد و فرصتی ارزشمند برای تیم تازه تشکیل شده امید به شمار می‌رفت.

    امیدهای ایران در ضربات پنالتی باختند و نایب قهرمان شدند

    عنایتی که پس از 9 ماه بلاتکلیفی تیم زیر 23 سال ایران سکاندار نیمکت این تیم شد، چهار مسابقه همراه با امیدهای کشورمان تجربه کرد. ایران در گام نخست به مصاف سوریه رفت و با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید. انتظار می‌رفت تیم امید در ادامه مسابقات بتواند گام‌هایی مستحکم بردارد، اما این اولین و آخرین برد ایران (دروقت قانونی) در این تورنمنت محسوب می‌شد.

    امیدها در بازی دوم مرحله گروهی به مصاف فلسطین رفتند و تا دقیقه 7+90 با یک گل در آستانه شکست بودند که آریا برزگر با گلزنی در این دقیقه، فرشته نجات و زمینه‌ساز صعود شاگردان عنایتی به جمع چهار تیم پایانی شد. ایران در نیمه‌نهایی مقابل اردن صف‌آرایی کرد که 90 دقیقه این مسابقه گلی در بر نداشت. تیم کشورمان در ضربات پنالتی به لطف درخشش محمدرضا خالدآبادی به برتری رسید.

    تیم فوتبال امید ایران , رضا عنایتی ,

    میزبان مسابقات یعنی عراق، حریف بعدی ایران در رقابت‌های غرب آسیا بود. دست ایران از پیروزی در این بازی هم کوتاه ماند و پس از تساوی در 90 دقیقه، عراق در ضیافت پنالتی‌ها پیروز شد تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

    عنایتی: بازیکنانم غیرت به خرج دادند

    تیم امید ایران در این دوره نتوانست برد بازی اول را تکرار کند و می‌توان گفت روندی نزولی پیموده است. انتخاب دیرهنگام رضا عنایتی به‌عنوان سرمربی امیدها قطعاً در این موضوع موثر بود.

    اکنون کمیته جوانان و فدراسیون فوتبال باید بررسی کند که آیا نتایجِ به دست آمده و روند سپری شده، نمره قبولی در کارنامه عنایتی و تیم امید درج می‌کند یا خیر. اگر چه مدت زمان اندکی از تشکیل این تیم می‌گذرد اما روند تیم در بازی‌های غرب آسیا ناامید کننده بود و نشان می‌دهد که این تیم کاری دشوار در بازی‌های آسیایی و رسیدن به المپیک 2024 دارد. در دو دوره اخیر، هیچ‌یک از تیم‌های حاضر در این بازی‌ها به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا نرسیده و فقط دو تیم از این منطقه در سه دوره گذشته المپیک حضور داشته‌اند.

    دور انتخابی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا 2024 از 4 تا 12 سپتامبر 2023 (13 تا 21 شهریور 1402) برگزار می‌شود که تیم امید ایران در این برهه، برای صعود به جام ملت‌های امیدهای آسیا می‌جنگد. تیم زیر 23 سال کشورمان برای حضوری موفق در جام ملت‌ها که به شکستن طلسم نیم‌قرن ناکامی در صعود به المپیک منجر می‌شود، باید ضعف‌های خود در تورنمنت غرب آسیا را بررسی کند تا در رقابت‌های انتخابی المپیک 2024 نلغزد.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا