اخبار روز

دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم تجمع کردند – بلادنیوز

  • دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم تجمع کردند – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایسنا، تجمع دانشجویی تکریم قرآن کریم به همت بسیج دانشجویی با عنوان «محفل وَالشَّمْس» مقابل سردر دانشگاه تهران با مشارکت جمعی از دانشجویان و با حضور قاری بین‌المللی، احمد ابوالقاسمی و سخنرانی حجت‌الاسلام قاسمیان برگزار شد.

    در ابتدای این تجمع، دانشجویان به صورت جمعی به تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم پرداختند. دانشجویان شرکت‌کننده در این مراسم به شکل نمادین و منظم بر زمین نشسته و قرآن‌ها را در رحل‌های قرآنی در مقابل خود قرار داده بودند.

    همچنین تجمع‌کنندگان با سر دادن شعارهایی ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن، خواستار برخورد با عوامل هتک حرمت به قرآن شدند.

    برخی از دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تهران نیز در این حرکت دانشجویی حضور پیدا کرده بودند.

    حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، عضو هیأت علمی مجتمع حوزوی صدر (مشکات) در تجمع دانشجویی «محفل وَالشَّمْس» در مقابل سردر دانشگاه تهران نماد آموزش عالی کشور، گفت: هتاکی که در خصوص قرآن در اروپا صورت گرفته است حتماً به دلیل موج اسلام‌خواهی است که در جهان اروپایی اتفاق افتاده است. نتیجه این قرآن‌سوزی که در اروپا شکل گرفته، علیه خودشان خواهد شد.

    وی ادامه داد: از آنجایی که خداوند دشمنان ما را احمق قرار داده است، خواهید دید در این موقعیت حساس، موج قرآن‌خواهی و کرسی‌های تلاوت قرآن از این به بعد بیشتر خواهد شد. همان طور که شاهدیم در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در سال جاری چگونه واعظان، مداحان و عزاداران، قرآن به دست می‌گیرند.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در تجمع مقابل دانشگاه تهران، بیانیه‌ای از سوی جمعی از دانشجویان انقلابی قرائت شد. در این بیانیه آمده است: این اولین باری نیست که عده‌ای از ایادی کفر به خودشان جرأت می‌دهند به مقدسات ما، به مصحف شریف ما، جسارت کنند و این اولین باری نیست که ما با دولت‌های بزدل و ترسویی طرف هستیم که مجبورند در نمایش رژیم غاصب صهیونیستی، نقش بازی کنند و در آخر با یک بیانیه نمادین، از جنایاتی را که با نیت خوش رقصی برای اربابان‌شان انجام دادند، برائت بجویند و به خیال خود چهره‌شان را تطهیر کنند از ۱۴۰۰ سال پیش هم همین بوده است.

    در بخشی از بیانیه آمده است: ما ملت امام حسینیم و سال‌هاست که می‌بینم چطور به تب و تاب افتادن کفر و ظلم برا ی خاموش کردن این نور، بر نفوذ آن می‌افزاید و ریشه‌های خودشان را به آتش می‌کشد که قتل الحسین حراره فی قلوب المونین که لن تبرد ابداً. ما مرد این میدانیم و بیمی از صحنه‌آراییِ محکوم به شکست و نابودی شما نداریم. ما شهید حججی‌ها تقدیم این اسلام کرده‌ایم.

    این بیانیه می‌افزاید: یقین داریم که دست و پا زدن شما فقط لکه‌های ننگ بر دامان شما را عریان‌تر می‌کند و دست و پا زدنی به سوی خط پایانتان است. هنوز داغ جنایتی که آمریکا در ترور سردار ما، حاج قاسم عزیزمان کرد بر دل‌های ما تازه و خروشان است، اشتباه اول‌تان آنجایی بود که با این هتاکی‌ها، آرایش جنگی‌تان را مقابل جهان اسلام علنی کردید. اما کور خواندید، کور خواندید اگر فکر می‌کنید ما ملت مسلمان این اقدام‌تان را بی‌جواب می‌گذاریم.

    در بیانیه تجمع‌کنندگان مقابل دانشگاه تهران آمده است: شش ماه تمام هر آنچه از دست‌شان برمی‌آمد انجام دادند تا هویت اصیل دانشجوی ایرانی، که هویتی سیاسی است را از ما بگیرند و با شعارهایی که زاییده ذهن‌های خودشان است ما را سرگرم کنند و به خیال خام خودشان ما را از صحنه خارج کنند. اما کور خواندند و دیدند و دیدید که چگونه تیرشان محکم به سنگ خورد.

    دانشجویان افزوده‌اند: حال می‌بینند که این دانشجوی ایرانی_انقلابی است که همچنان زیر سایه این کتاب مقدس در همین مکتب پررنگ‌تر از قبل در صحنه حاضراست و مشت محکمی است بر دهان هر کسی که هر جای دنیا بخواهد به مقدسات ما هتاکی کند.

    در بخش پایانی بیانیه آمده است: این اولین و آخرین باری نیست که غرب چهره واقعی خودش را از پشت آن نقاب‌های کت شلواری اتوکشیده نشان می‌دهد. شعار آزادی بیان تان خیلی وقت است رنگ باخته است. شما حتی به تعریف خودتان از آزادی نیز پایبند نیستید! آیا به همه اجازه می‌دهید تا در بیان آزادی داشته باشند؟ آیا اگر کسی خواست از هولوکاست حرف بزند، پرچم اسرائیل آتش بزند یا حرف از مکتب‌های ضد صهیونیستی بزند هم تحت امنیت پوشالی شما خواهد بود؟ آیا این تناقضات نشانه‌ای جز اسلام‌هراسی، اسلام‌ستیزی و جنگ در مصاف با کتاب و نام خدا هستند؟ دست‌تان که خیلی وقت است برای ما رو شده است اما بدانید اینگونه تقابل‌ها و به هر دری متوسل شدن‌ها همگی یک معنا دارد؛ آن هم اینکه قدرت‌هایتان، چند صباحی بیشتر دوام نخواهد آورد.

    انتهای پیام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا