اخبار روز

رئیسی در دیدار با رئیس جمهور کرواسی: دوران تحمیل نظرات و خواست‌ها بر ملت‌ها پایان یافته است – بلادنیوز

  • رئیسی در دیدار با رئیس جمهور کرواسی: دوران تحمیل نظرات و خواست‌ها بر ملت‌ها پایان یافته است – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایرنا، دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر سه‌شنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های نخستین روز سفر خود به نیویورک، در دیدار آقای «زوران میلانوویچ» رئیس جمهور کرواسی که در مقر سازمان ملل برگزار شد، بر تمایل جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری با این کشور تاکید کرد.

    رئیس جمهور تصریح کرد: با وجود تلاش برخی کشورهای غربی که به‌دنبال تحمیل منافع و ارزش‌های خود به سایر کشورهای جهان هستند، جمهوری اسلامی ایران توانسته است تحریم‌ها و فشارها را به فرصت تبدیل کرده و به پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه‌های مختلف به‌ویژه حوزه فناوری دست پیدا کند.

    دکتر رئیسی با استقبال از اعلام موضع رئیس جمهور کرواسی مبنی بر در پیش گرفتن سیاست مستقل تصریح کرد: با وجود تلاش برخی کشورهای غربی که به‌دنبال تحمیل منافع و ارزش‌های خود به سایر کشورهای جهان هستند، جمهوری اسلامی ایران توانسته است تحریم‌ها و فشارها را به فرصت تبدیل کرده و به پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه‌های مختلف به‌ویژه حوزه فناوری دست پیدا کند.

    رئیسی دوران تحمیل نظرات و خواست‌ها بر ملت‌ها را پایان یافته دانست و با تاکید بر مقابله با چنین جریانی گفت: چرا آمریکا و اروپایی‌ که خودشان صاحب زرادخانه‌های هسته‌ای هستند، جلوی بهره‌مندی سایر کشورها از آن را می‌گیرند. جمهوری اسلامی ایران توانسته است با استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای در حوزه کشاورزی، صنعت و پزشکی داشته باشد و در همین راستا ما سال گذشته توانستیم با رادیو داروها یک‌میلیون بیمار را مداوا کنیم.

    رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با همه کشورهایی که بنای همکاری با ایران را داشته باشند، همکاری کند و از این همکاری نیز استقبال خواهد کرد، افزود: درباره فلسطین هم معتقدیم مراجعه به رای مردم ساکن فلسطین و فلسطینیان تنها راه‌حل این بحران است.

    رئیس جمهور کرواسی نیز در این دیدار با اشاره به عضویت کشورش در دو پیمان و اتحادیه ناتو و اروپا تصریح کرد: با این وجود همواره تلاش‌مان بر این بوده است که سیاست‌های مستقل اتخاذ کنیم و از سیاست مستقل پیروی کنیم.

    «زوران میلانوویچ» اتخاذ سیاست خارجی مستقل را زمینه رسیدن به جهان ایده‌آل دانست و ضمن اعلام مخالفت با هرگونه تلاشی برای تحمیل ارزش‌ها و فرهنگ‌ها به سایر کشورها، اقدام آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای را محکوم کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا