اخبار روز

آماده‌باش به نیروهای آمریکا در عراق برای اعزام به غزه در صورت لزوم – بلادنیوز

  • آماده‌باش به نیروهای آمریکا در عراق برای اعزام به غزه در صورت لزوم – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز، پایگاه اینترسپت مدعی شده به سندی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد به عده‌ای از نیروهای آمریکا دستور داده شده در حالت آماده‌باش باشند تا در صورت دخالت زمینی آمریکا در جنگ اسرائیل در غزه به این منطقه اعزام شوند.

    اینترسپت نوشته طبق یک سند دیگر، این دستور آماده‌‌باش برای پرسنلی صادر شده که سال گذشته میلادی به عراق اعزام شده بودند. با آنکه این اسناد نشان‌دهنده احتمال دخالت زمینی ارتش آمریکا در جنگ غزه نیست اما آنها نشان‌دهنده میزان برنامه‌ریزی‌های تصمیم‌گیران در پنتاگون برای حمایت از اسرائیل در جنگ غزه است.

    طبق گزارش اینترسپت چند روز بعد از حملات 7 اکتبر ارتش آمریکا به 2000 نفر از نیروهایش دستور آماده‌باش برای اعزام جهت حمایت از اسرائیل در جنگ علیه حماس را صادر کرد. پنتاگون به درخواست اینترسپت برای اظهارنظر پاسخ نداده اما کاخ سفید پیش از این مدعی شده بود حمایتش از اسرائیل شامل اعزام نیروی زمینی به غزه نخواهد شد.

    روز 17 اکتبر جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته بود هیچ برنامه‌‌ای برای اعزام نیروی زمینی آمریکا برای حمایت از اسرائیل وجود ندارد.

    با وجود این، دو روز بعد از اظهارات جان کربی کاخ سفید به اشتباه عکسی از دیدار بایدن با اعضای یکی از یگان‌های عملیات ویژه مخفی آمریکا در اسرائیل منتشر و لحظاتی بعد آن را حذف کرد.

    واکنش سرلشکر سلامی به تهدیدات مقامات آمریکایی: هیچ تهدیدی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم‌
    واکنش آمریکا به پذیرش استوارنامه سفیر طالبان توسط چین
    نگرش ترکیه به خروج کامل آمریکا از سوریه

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا