اخبار روز

معاندان علاقمند به پررنگ شدن جرم‌انگاری لایحه عفاف و حجاب هستند – بلادنیوز

  • معاندان علاقمند به پررنگ شدن جرم‌انگاری لایحه عفاف و حجاب هستند – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    طهورا نوروزی، مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز درباره لایحه عفاف و حجاب گفت: لایحه پیش از این با وجود اصرار بسیاری از مسئولان در مجلس به کندی پیش می‌رفت و در رفت و آمد بین صحن و شورای نگهبان بود. اینکه چه موضوعی پیش آمده که قرار است ظرف یک هفته لایحه تصویب شود جای سؤال است‌.

    او تصریح کرد: علیرغم اینکه لایحه عفاف و حجاب موضوعی کاملاً فرهنگی است، اما بعد جریمه و سلبی آن رسانه‌ای می‌شود، جای سؤال دارد در حالی که باید همه ابعاد آن به صورت گویا و متقن بیان و رسانه‌ای شود.

    نوروزی با بیان این مطلب که برخی رسانه‌ها آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، خاطرنشان کرد: به طور قطع معاندان دوست دارند لایحه عفاف و حجاب در بعد جرم‌انگاری آن پر رنگ شود و پرداختن به این موضوعات بی‌تردید سوژه‌دهی به رسانه‌های معاند است.

    فرهنگسازی عفاف و حجاب الویت اصلی لایحه

    مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب در این باره گفت: در بحث مطالبه‌گری حجاب اگر بخواهیم اولویت‌بندی کنیم موضوع فرهنگ مهمترین الویت لایحه محسوب می‌شود و اتفاقاً فرآیند عفاف و حجاب در جامعه با نگاه فرهنگی قابل حل است و اقدامات قضایی آخرین حلقه‌ای است که در لایحه عفاف و حجاب دیده شده است.

    او در ادامه ضمن بیان این مطلب که خوب است لایحه به سمت نگاه جرم‌انگاری رفته، اظهار داشت: نگاه جرم‌انگاری زمانی اتفاق می‌افتد که فرد در صورت تکرار تخلف به مرجع قضایی ارجاع داده می‌شود و این ارجاع به دلیل تکرار تخلف است و این موضوع در همه دنیا در بسیاری از جرائم از جمله رانندگی وجود دارد. اما موضوعی که در لایحه عفاف و حجاب مهم است فرآیند جرم‌انگاری است.

    جذب حداکثری در حوزه حجاب با تعریف طیف گسترده‌ای از پوشش دینی

    نوروزی خاطرنشان کرد: در اصلاح لایحه باید این مطالبه وجود داشته باشد که از زمان احصاء تخلف تا پیامک و صدور جریمه و تکرار تخلف و ارسال به محاکم و صدور حکم باید دقت و راستی آزمایی صورت بگیرد و حقوق شهروندی به عنوان اصل مهم در جامعه، در این فرآیند به درستی رعایت شود. بنابراین باید سامانه رصد و احصاء قوی و دقیق در این زمینه فعال باشد تا حق شهروندی پایمال نشود .

    مدیر عامل بنیاد عفاف و حجاب در خاتمه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه شیرینی و حلاوت انتخابات را در کام مردم تلخ نکنید، گفت: این تلخ نکردن و آرام بودن و تنش زدایی هم میان جریان های سیاسی هست و هم میان حاکمیت و مردم، بنابراین بهتر است رسانه ها قدری محتاطانه در بیان مواضع مختلف در بیان لایحه عفاف و حجاب که غالبا فرهنگی است، رفتار کنند که جو آرام و همدل بعد از انتخابات به تلخی نگراید.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا