اخبار روز

کشف این گنج در عمق ۳۳۰۰ متری زیر دریا + عکس – بلادنیوز

  • کشف این گنج در عمق ۳۳۰۰ متری زیر دریا + عکس – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از خبرآنلاین، در حدود ۳۳۰۰ متری زیر سطح سواحل آلاسکا، جایی که نور گرم خورشید هرگز به آن نفوذ نمی‌کند، یک وسیله نقلیه زیرآبی NOAA Ocean Exploration که از راه دور اداره می‌شد، با یک گوی طلایی و عجیب روبرو شد.

    به صخره‌ای که با اسفنج‌های سفید خال‌خالی شده بود، محکم می‌چسبید، به ابعاد حدود ۱۰ سانتی‌متر و یک سوراخ در یک طرف. کاملاً مشخص نیست که این گوی مرموز چه چیزی می تواند باشد. پیشنهادات اولیه از سوی محققانی که جریان زنده غواصی را انجام می‌دادند شامل یک پوشش تخمی از یک گونه مرموز، یک اسفنج مرده یا یک مرجان بود.

    یکی از محققان در پخش زنده ۳۰ آگوست گفت: “نمی دانم از آن چه بگویم.” یکی دیگر حدس می زند: “قطعاً یک حفره قدیمی بزرگ در آن وجود دارد، بنابراین چیزی یا سعی کرد وارد شود یا سعی کرد از آن خارج شود.”

    رمزگشایی از تخم طلایی که کف اقیانوس پیدا شد/ عکس

    یکی از محققین گفت: “فقط امیدوارم وقتی آن را تکان می‌دهیم، چیزی تصمیم نگیرد بیرون بیاید، مثل شروع یک فیلم ترسناک است.”

    او در ادامه گفت: “ذهن ما به دلیل بافت به سمت تخم مرغ می‌رود. به نظر می‌رسد گوشتی است و آناتومی واضحی ندارد. سوراخی در آن وجود دارد که نشان می‌دهد چیزی داخل یا خارج شده‌است. اما شبیه هیچ تخم مرغی نیست.” کری هاول، بوم‌شناس اعماق دریا از دانشگاه پلیموث در بریتانیا به این روزنامه گفت: من تا به حال چنین چیزی ندیده‌ام.” “اگر یک تخم مرغ است، سوال واقعا جالب این است که تخم مرغ کی است. بسیار بزرگ است. این یک تخم مرغ کوچک ماهی نیست. این یک چیز قابل توجه است.”

    رمزگشایی از تخم طلایی که کف اقیانوس پیدا شد/ عکس

    محققان با استفاده از یک بازوی روباتیک، قبل از جمع آوری آن از طریق مکش برای مطالعه بیشتر، به آرامی جسم را تکان دادند و تشخیص دادند که کاملاً نرم است. تجزیه و تحلیل DNA برای شناسایی ارگانیسم مسئول ایجاد آن انجام خواهد شد.

    بنابراین اگر جسم یک تخم مرغ باشد، چیزی غیرعادی در مورد آن وجود دارد. که واقعاً شگفت‌انگیز است: هر چه که باشد، گوی چیز جدیدی برای گفتن به ما در مورد اعماق اقیانوس و حیات متنوعی دارد که در آن رشد می‌کند.

    اتفاقات زیادی در اعماق اقیانوس‌های غیرقابل مهمان‌پذیر رخ می‌دهد که ما هنوز آنها را درک نکرده‌ایم. فشارهای خرد و دمای انجماد تنها دو عاملی هستند که بشر را از کاوش گسترده باز داشته است. با این حال، با وسایل نقلیه از راه دور، اقیانوس به تدریج اسرار خود را فاش می کند. از جمله چگونگی تولید مثل گونه‌های مرموز اعماق اقیانوس.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا