اخبار روز

نخست‌وزیر کانادا: ترامپ به تلاش‌ها علیه تغییرات آب‌وهوایی صدمه می‌زند – بلادنیوز

  • نخست‌وزیر کانادا: ترامپ به تلاش‌ها علیه تغییرات آب‌وهوایی صدمه می‌زند – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از تسنیم، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در یک مصاحبه اظهار کرد اگر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا پیروز شود، ممکن است تلاش‌های جهانی برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی لطمه ببیند.

    ترودو: ترامپ به تلاش‌ها علیه تغییرات آب‌وهوایی لطمه می‌زند!

    دونالد ترامپ که منکر علم تغییرات آب‌وهوایی است، هفته گذشته اظهار کرده بود اگر بار دیگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، تعهد ۳ میلیارد دلاری واشنگتن برای صندوق جهانی به‌منظور کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کشورهای در حال توسعه را ملغی خواهد کرد.

    ترامپ همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود سرمایه‌گذاری دولت بایدن در انرژی‌های تجدیدپذیر را مورد انتقاد شدید قرار داد.

    ترودو افزود: به‌طور خاص یک نگرانی در سراسر جهان در زمانی وجود دارد که حرکت به‌سمت حفاظت و ساخت اقتصاد آینده بسیار مهم است.

    وی در تشریح دیدگاه ترامپ در مورد تغییرات آب‌وهوایی در دوران ریاست‌جمهوری‌اش به‌عنوان تهدیدی نه‌فقط برای کانادا بلکه برای سراسر جهان تصریح کرد: دوران ریاست‌جمهوری ترامپ که به مبارزه علیه تغییرات آب‌وهوایی برمی‌گردد، پیشرفت‌های جهانی در این زمینه را به‌شیوه‌ای کُند خواهد کرد که باعث نگرانی من شده است.

    براساس این گزارش، قانون کاهش تورم دولت بایدن که در آن سرمایه هنگفتی برای افزایش گذار سبز اختصاص داده شده است، دولت کانادا را بر آن داشت تا میلیاردها دلار را برای جذب خودروسازان مهم که خواستار اختصاص مکان‌هایی برای تولید وسایل نقلیه و اجزای باطری برقی هستند، اختصاص دهد.

    جاستین ترودو روابط متزلزلی با ترامپ داشت و حتی یک‌بار او را انسانی غیرصادق و ضعیف نامید. ترودو یکی از نخستین رهبران جهان بود که پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ را تبریک گفت.

    در زمان حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبه‌روست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱، نگه‌داری اسناد طبقه‌بندی‌شده در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است، علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبه‌روست. ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد کرده و تاکنون در هیچ یک از این پرونده‌ها گناهکار شناخته نشده است.

    اما دونالد ترامپ طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ می‌داند، این در حالی است که براساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، ترامپ همچنان نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ است. وی مدعی است طرح این اتهامات تنها باعث پیشتازی او در نظرسنجی‌ها شده است.

    اگر ترامپ بار دیگر به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می‌تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

    انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. در زمان حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات‌ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در نظرسنجی‌ها هستند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا