اخبار روز

بیش از ۲۷ هزار داوطلب برای انتخابات مجلس پیش ثبت نام کردند – بلادنیوز

  • بیش از ۲۷ هزار داوطلب برای انتخابات مجلس پیش ثبت نام کردند – بلادنیوز

    به گزارش گروه سلام نو به نقل از دانشجو، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگویی با اشاره به روند پیش ثبت‌نام داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز روز پنجم پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی بود، از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر فرآیند پیش ثبت‌نام انجام شد که ۴ هزار و ۲۶۵ نفر متقاضی، امروز وارد سامانه پیش ثبت‌نام شدند و ثبت‌نام خودشان را تکمیل و مدارک‌شان را بارگزاری کردند.

    وی افزود: در مجموع تا این لحظه و تا روز پنجم، ۲۷ هزار و ۷۳۱ نفر جمع متقاضیانی است که در حقیقت ثبت‌نام خودشان را تکمیل کردند.

    سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: فردا و پس‌فردا، تا روز شنبه، ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ و رأس ساعت ۶ بعد از ظهر، فرآیند پیش ثبت‌نام به اتمام می‌رسد.

    اسلامی تأکید کرد: بازه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۹ درصد، ۴۰ تا ۵۰ سال، ۳۶ درصد، ۵۰ تا ۶۰ سال، ۲۰ ردصد و ۶۰ تا ۷۰ سال، ۵ درصد، گستردگی سنّی ثبت‌نام‌کنندگان را تشکیل می‌دهد.

    وی افزود: ترکیب جنسیتی هم، ۸۷ درصد آقایان و ۱۳ درصد خانم‌ها هستند و درباره ترکیب تحصیلی هم، کارشناسی ارشد، ۷۱ درصد، دکترا ۱۴ درصد، کارشناسی با سابقه ایثارگری و نمایندگی مجلس ۱۱ درصد و مدرک حوزوی ۳ درصد است.

    سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین در پایان به استان‌های برتر در میزان استقبال از پیش ثبت‌نام در انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: استان البرز، به ازای هر کرسی، تعداد ۳ کرسی، ۲۲۵، استان تهران، ۱۳۸، استان قم ۸۷، استان خراسان رضوی، ۸۸ و استان یزد نیز ۸۶ بوده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا