اخبار روز

انتقاد تند علیرضا محجوب از قانون برنامه هفتم توسعه – بلادنیوز

  • انتقاد تند علیرضا محجوب از قانون برنامه هفتم توسعه – بلادنیوز

    دبیرکل خانه کارگر گفت: کانون‌ها باید از صندوق خودشان یعنی تأمین اجتماعی مراقبت جدی داشته باشند، قانون برنامه هفتم توسعه بدترین هجوم‌ها را به این صندوق و صاحبان این صندوق روا داشته است، متأسفانه با وجود مکاتباتی که اینجانب به مراجع بالاتر داشته‌ام هنوز افق روشنی از حل موضوع مشاهده نکرده‌ام.

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایلنا، پیام مکتوب علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر در این مراسم قرائت شد.

    در متن این پیام آمده است:

    ((سلام و تحیات فراوان.

    برادر ارجمند جناب آقای دریابیگی، دبیر اجرایی محترم خانه کارگر استان مازندران، دبیر مناطق محترم شعب خانه کارگر شمال کشور، ریاست محترم کانون بازنشستگان استان مازندران و نایب رئیس محترم کانون عالی کارگران بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی (کشور).

    هیأت مدیره و بازرسین محترم کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران استان مازندران، رؤسا و اعضای هیأت مدیره و بازرسین کانون‌های بازنشستگان شهرستان‌های مازندران برادر ارجمند جناب آقای اولیاء علی بیگی، دبیر اجرایی محترم خانه کارگر استان کرمانشاه و ریاست محترم کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، برادر ارجمند جناب آقای صادقی، معاونت محترم امور استان‌ها و شهرستان‌های خانه کارگر و ریاست محترم اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری

    امیدواریم سلام و درود بی پایان خداوند و این بنده حقیر را پذیرا باشید و آرزوی توفیقات روزافزون برای حاضرین در دوازدهمین اردوی سیاحتی، آموزشی و صنفی اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تأمین اجتماعی استان مازندران را از خداوند متعال خواستاریم.

    در ابتدا بر خود واجب میدانیم از مهمان نوازی خطه کرمانشاه، سرزمین دلیران و از آقای حسن صادقی عزیز مرد همیشه در صحنه و همچنین مردان بی ادعای استان مازندران سرزمین مردمان انقلابی، مهربانی و سازگاری تشکر نماییم.

    انعقاد نشست سالانه کانون‌های بازنشستگان استان مازندران در قالب اردو و با هدف تحقق تمرین کار، خرد و مدیریت جمعی، ایجاد وحدت، انسجام و وفاق ملی، تلاش برای ارتقاء سطح آموزش اعضای مجمع، ارائه راهکارهای بهتر و بیشتر به جامعه هدف و استفاده از تجارب یکدیگر و استماع رهنمودها و مواضع انقلابی همکاران، مسئولین و سایرین را که حضور بهم رسانده‌اند بسیار محترم می‌دانم و مراتب تقدیر و تشکر خود را از کلیه حاضرین که از شمالی‌ترین نقطه کشور به غربی‌ترین نقطه کشور عزیمت کرده‌اید اعلام می‌کنم.

    بدانیم و بدانید که ما همواره باید تمرین کار قوی و کار فاخر برای صیانت از صندوق‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی که همانا منافع جامعه بازنشستگی کشور است داشته باشیم و تلاش و خدمت بیشتر کنیم؛ در همین راستا هر توانایی و هر پیشنهادی باید بر محور خرد و مدیرت جمعی باشد.

    خوشبختانه همه تشکلات کارگری خصوصاً کانون بازنشستگان استان مازندران و کانون‌های شهرستان‌های این استان به زعامت و پیشوایی برادر عزیزمان جناب آقای دریابیگی بر محور خرد و مدیرت جمعی استوار است و همین حسن بهره‌گیری از خرد جمعی شما این وحدت و انسجام در خور ستایش را در بین کانون‌های استان ایجاد کرده است که نتیجه آن وفاق همه کانون‌های کشور و هیأت مدیره کانون عالی در محور ریاست کانون استان است.

    تلاش برای ارتقاء سطح آموزش اعضای مجمع هدف مقدسی است که باید در همین اردو آن را آغاز و به عنوان یک وظیفه برای صیانت از بازنشستگان و همه اعضاء در مقابل خطر سالمندی پیشه و سیاست کرد.

    آموزش نجات بخش همه کسانی است که در معرض سالمندی قرار دارند و این باید یک روش و سیاست باشد. آموزش، آن‌ها را جوان خواهد کرد، خردشان را خواهد افزود و خرد جمعی و تمرین حافظه و ذهن را به بالاترین سطح ارتقاء خواهد داد.

    این نشست نشست راهکارها است، راهکارهای عملی که از طریق آن بتوانیم با مبادله و تجارت راه را به آینده بگشاییم و دغدغه‌های ما و شما که از همسان سازی حقوق تا کاهش قدرت خرید و ارزش پول ملی که سبب شده دریافت‌ها به هیچ انگاشته شود و حتی به احساس تنفر از زندگی و غلبه دادن آن بر امید انجامیده با قدرت و توانایی و وحدت حرکت کنیم، ایستادگی کنیم و پاسدار حقوق صنفی و عزم تحرک کافی برای احقاق این حقوق داشته باشیم.

    امید و امیدآفرینی چیزی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی همه ما را به آن سفارش کرده است. ما باید بتوانیم بازنشستگان که نسل اصلی انقلاب را تشکیل می‌دهند در اسفند ماه سال جاری به پای صندوق‌های رأی که همگی باید در آن شرکت کنیم، بیاوریم.

    اکنون منشأ اصلی امید همه آن‌هایی هستند که برای دستمزد تصمیم گیری می‌کنند. دولت و مجلس محترم می‌توانند با کنترل و مهار این تورم وحشی امید آفرین باشند؛ در غیر اینصورت باید به دستمزدها، آزادانه افزوده شود. همانطور که سرمایه داران و صاحبان قدرت و مشاغل و صنعت و تجارت آزادانه قیمت‌ها را تعیین می‌کنند به همان نسبت، ماهانه به حقوق‌ها افزوده نمی‌شود که در چنین شرایطی توقع ما این است که حسب تورم نقطه به نقطه افزایش حقوق صورت پذیرد و در انتهای سال آثار عمومی و کلی آن محاسبه گردد تا شاید از این چرخه رها شویم و بازنشستگان بتوانند فقط به امیدها فکر کنند و در انتخابات حضور فعالانه داشته باشند و به جای انتقاد از دولت و مجلس قدردان و سپاسگزار آنان باشند.

    انشاء الله بتوانیم با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و با شکوه‌تر کردن آن که سفارش امام و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، موجبات تحقق آن را فراهم آوریم چراکه تحقق این اهداف طبق آیه شریفه ” إن مَعَ العُسْرِ یسراً ” آسانتر از آن می‌شود که در تصورها می‌گنجد.

    کانون‌ها باید از صندوق خودشان یعنی تأمین اجتماعی مراقبت جدی داشته باشند. قانون برنامه هفتم توسعه بدترین هجوم‌ها را به این صندوق و صاحبان این صندوق روا داشته است، متأسفانه با وجود مکاتباتی که اینجانب به مراجع بالاتر داشته‌ام هنوز افق روشنی از حل موضوع مشاهده نکرده‌ام.

    تلاش‌هایتان را بعد از بازگشت اضافه کنید ان شاء الله مورد قبول خداوند و بازنشستگان باشد.

    اعضای محترم بازنشسته استان مازندران را به یاری کانون‌های عزیز استان مازندران سفارش می‌کنم. اعتراض صنفی حق همه آن‌ها است، همانگونه که رهبر عزیز انقلاب (مدظله العالی) نیز در سال جاری در سخنان خود به مناسبت روز کارگر بر آن تأکید کردند، بازنشستگان هر کجا هستند باید اعتراضشان شنیده شود و امکان این اعراض دسته جمعی فراهم شود.

    در این جهت که اصل ۲۷ قانون اساسی بر آن تکیه کرده است، باید پایداری کرد، از ناملایمات در شگفت نباشید، از برادر عزیزمان آقای صادقی، ریاست اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در این مورد درس و الگو بسازیم که در همه عرصه‌ها و همه موضوعات بالنده ایستاده و در تلاش‌اند، که انشاء‌الله کوشش‌هایشان مقبول خداوند باشد.

    اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری برای همه کانون‌ها و همه بازنشستگان است، این برادر را همراهی کنید تا خداوند همه ما را یاری کند، آن‌هایی که می‌کوشنده وعده توفیق و موفقیتشان را خداوند تضمین کرده است و این یعنی همان انجسام و وفاق ملی که هدف این نشست است.

    در پایان سفارش می‌کنم کاندیداهای کارگری خصوصاً کاندیدای محترمه‌ای که از جامعه کارگران و بازنشستگان استان به میدان آمده است که او را تنها نگذراید مبلغ و همراه او باشیده انشاء الله این اردو با موفقیت همان طور که همیشه موفق بوده کارش را تمام خواهد کرد و از اینکه نتوانستم با وجود دعوت محترمانه شما در آن اردو حضور یابم عذرخواهی می‌کنم و افتخارم بود، اگر می‌توانستیم با حضور در جمع شما شاهد اتحاد و انسجامتان باشم.

    خداوند را شاکر و سپاسگزاریم که خادم چنین بندگان خاصی هستیم خدا به همه ما توفیق خدمتگزاری به مردم ایران که همه کارگران و همه بازنشستگان عطاء فرماید، آمین یا رب العالمین.

    زنده باد کارگر بازنشسته.

    با تشکر؛ علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا